قیمت نفت خام پس از سقوط یک اینچ افزایش می یابد، نگرانی های تقاضا غالب می شود

قیمت نفت خام، نمودار و تحلیل

• قیمت نفت پس از کاهش روز دوشنبه اندکی بهبود یافت.

• اما نگرانی در مورد تقاضای جهانی در دنیایی با نرخ بهره بالاتر واضح است.

• پیش بینی قیمت ها کاهش یافته است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه در آسیا و اروپا اندکی افزایش یافت، اما تاکنون به جبران افت شدید جلسه قبل نزدیک نشده است.

بازار همچنان با چشم انداز غم انگیز عرضه فراوان جهانی که تقاضای بسیار متزلزل را برآورده می کند، دست و پنجه نرم می کند. مورد دوم با نشانه‌هایی تشدید می‌شود که نشان می‌دهد نیازهای انرژی کوتاه‌مدت چین حتی به اوج‌های قبل از کووید هم نزدیک نیست، حتی در شرایطی که اقتصاد نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت خود را در آخر هفته گذشته کاهش داد و سطح عرضه بالاتر از حد انتظار در سال جاری و سال آینده را مقصر دانست. این شرکت اکنون قیمت نفت برنت را در پایان امسال 86 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند که نسبت به قیمت قبلی 95 دلار کاهش یافته است. این بنچمارک ایالات متحده وست تگزاس اینترمدیت را از 89 دلار به 81 دلار رسانده است.

ضعف قیمت نفت باعث شده است که برخی از تحلیلگران پیشنهاد کنند که عربستان سعودی می تواند کاهش شدید عرضه خود را تا ماه جولای و شاید پس از آن تمدید کند. این کشور هفته گذشته اعلام کرد در تلاش برای حمایت از قیمت ها، تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می دهد. این سنگین ترین برش در سال های اخیر بود.

  روابط ایران و چین ریشه درتاریخ دارد/ ضرورت جدول زمان‌بندی برای اجرای توافق ۲۵ ساله

بازار نفت مانند همه بازارهای دیگر تحت تاثیر تصمیمات این هفته بانک های مرکزی کلیدی درباره نرخ بهره قرار دارد. بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا هر دو شنیده خواهند شد، اما البته، این فراخوان روز چهارشنبه فدرال رزرو ایالات متحده است که در راس این لایحه است. یک بازار پول عصبی انتظار دارد که فدرال رزرو برای اولین بار در یازده جلسه افزایش نرخ بهره را متوقف کند. با این حال، با توجه به سرسختی تورم جهانی، به هیچ وجه مطمئن نیست که این چرخه تاریخی انقباض پولی در ایالات متحده به پایان رسیده است، و مطمئناً این چرخه در اروپا بسیار بیشتر شده است. این ماه در کانادا و استرالیا دوباره نرخ ها افزایش یافته است.

افزایش نرخ‌ها که قبلاً در ایالات متحده انجام شده بود، هم از طریق حمایت از دلار آمریکا و هم گران‌تر کردن کالاهای موجود در آن برای خریداران کشورهای ثالث و با تضعیف تقاضای کلی، بر بازار انرژی تأثیر گذاشته است. با در نظر گرفتن این موضوع، بازار مراقب هر نشانه ای از مدت زمان توقف در چرخه پیاده روی فدرال رزرو خواهد بود، حتی اگر بعید به نظر می رسد که آنها یک هدایت قطعی داشته باشند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تحلیل فنی نفت خام آمریکا – نمودار قیمت روزانه

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

قیمت‌های نمودار روزانه بار دیگر از محدوده معاملاتی گسترده‌ای که گاوها می‌خواهند از ریزش‌های بیشتر و عمیق‌تر اجتناب کنند، نیاز به بهبود در کوتاه مدت داشته باشند، سقوط کرده‌اند. این گروه با رکورد 83.28 دلار در روز 1 دسامبر محدود شده است و مجدداً در 13 آوریل مورد آزمایش قرار گرفته است. حد پایین تر، پایین ترین حد روزانه 9 دسامبر 70.19 دلار است.

  CPI آلمان روند کاهش تورم را شکست، سقوط یورو

آخرین حرکت نزولی تا کنون به یک خط روند کم شیب نزولی چسبیده است که پشتیبانی بسیار نزدیک به بازار فعلی را در 66.83 دلار ارائه می دهد. سقوط به زیر این نقطه بر اساس بسته شدن روزانه یا هفتگی ممکن است منجر به کاهش بیشتر به سمت پایین‌ترین سطح قابل توجه اخیر یعنی 64.46 دلار در 20 مارس و پایین‌ترین نقطه از پایان سال 2021 شود.

با این حال، بازار حداقل تا زمانی که بداند فدرال رزرو چه خواهد کرد، احتمالاً عصبی خواهد بود، و یک روز دیگر برای صبر کردن تا انجام آن وجود دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه 17% -10% 14%
هفتگی 36% -43٪ 21%

داده‌های احساسی خود IGها سرمایه‌گذاران را به طرز باورنکردنی نزولی می‌بیند و 92 درصد آنها انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند. این تا حد زیادی نزولی ترین درخواست برای هر دارایی گسترده ای است و به خودی خود ممکن است نشان دهد که این بدبینی اکنون کمی بیش از حد شده است.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-inch-up-after-plunge-demand-worries-dominate-20230613.html