نرخ تورم آمریکا در سال به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید، اما CPI اصلی ثابت ماند و DXY Edges پایین‌تر بود

نکات کلیدی CPI ایالات متحده:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تورم کل آمریکا در ماه مه به 4 درصد کاهش یافت و از برآوردهای حدود 4.1 درصد سبقت گرفت، در حالی که CPI اصلی سالانه نسبتاً ثابت باقی مانده و مطابق با برآوردهای 5.3 درصد است. تیتر تورم سالانه کمترین میزان از مارس 2021 است و 12 ماه متوالی کاهش یافته است. CPI اصلی که اقلام ناپایدار مانند غذا و انرژی را در نظر نمی گیرد، به پایین ترین سطح خود از نوامبر 2021 رسیده است اما نسبتاً ثابت مانده است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

بیشترین سهم را در کاهش رقم سرفصل مربوط به شاخص انرژی بود که در ماه می با کاهش 3.6 درصدی شاخص‌های اجزای اصلی انرژی، کاهش یافت. قیمت مواد غذایی همانطور که در بالا ذکر شد همچنان یک نگرانی واقعی برای فدرال رزرو است زیرا شاخص غذای خارج از خانه 8.3 درصد در سال گذشته افزایش یافته است و بسیار بالاتر از سطحی است که فدرال رزرو احساس می کنید با آن راحت است.

image2.png

منبع: اداره آمار کار ایالات متحده

نشست FOMC فردا و چشم انداز رو به جلو

با رفتن به جلسه فردا، قیمت‌گذاری بازار همچنان به سمت توقف حرکت می‌کند و داده‌های امروز احتمالاً چنین موقعیتی را تثبیت می‌کند. تورم اصلی همچنان ثابت است، با این حال این می تواند اولین نشانه برای فدرال رزرو باشد که نبرد با تورم می تواند در مسیر درست باشد.

  کاظمی قمی: ایران و روسیه عزم مشترک برای پایان دادن به بحران افغانستان دارند

در این صورت، راهنمایی‌های ارائه شده توسط فدرال رزرو می‌تواند برای حرکت رو به جلو و فعالان بازار که در حال حاضر احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست جولای مشاهده کرده‌اند، محوری باشد. این اتفاق بلافاصله پس از این نشست رخ داد و احتمال افزایش نرخ بهره تا 65 درصد از افزایش 25 واحدی در ژوئیه افزایش یافت. البته، داده‌های امروز برای فدرال رزرو در مبارزه با تورم مثبت است، اینکه آیا این تأثیری بر نشست فردا و چشم‌انداز سیاست‌های رو به جلو خواهد داشت یا خیر، باید منتظر ماند.

واکنش بازار

DXY نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

DXY بین دسته های 103.30 و 104.30 محدود شده است زیرا به دنبال یک کاتالیزور جدید برای الهام بخشیدن به شکست بود. با نگاهی به شاخص دلار در بازه زمانی روزانه، می‌توانیم منطقه مقاومت کلیدی را در اطراف 104.30 ببینیم که اخیرا ثابت مانده است. قیمت در موارد متعدد افزایش یافته است، اما بسته شدن شمع روزانه در بالا تاکنون نتوانسته است تحقق یابد.

از طرف دیگر، یک وقفه به زیر MA 50 و 100 روزه می تواند یک لغزش سریع به سمت MA 50 روزه و به طور بالقوه پایین تر داشته باشد. در حال حاضر، اگرچه DXY در یک روند صعودی کلی بدون بسته شدن شمع روزانه زیر دسته 101.00 باقی مانده است.

سطوح کلیدی روزانه که ارزش تماشا را دارد:

مناطق پشتیبانی

  • 103.00 (MA 100 روزه)
  • 102.50 (MA 50 روزه)
  • 101.50

مناطق مقاومت

پیشنهاد شده توسط زین وودا

برترین درس های تجارت

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

  Fed Hikes Rates After Short Pause, Gold and US Dollar Forge Separate Paths

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-us-inflation-yoy-declines-to-2-year-lows-but-core-cpi-remains-sticky-dxy-edges-lower-20230613.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار