پس از کاهش هزینه های استقراض چین توسط PBoC، سرعت بازگشت مس افزایش یافت

اخبار و تحلیل مس

  • چین نرخ های وام های کوتاه مدت را برای حمایت از بهبود اقتصادی کاهش می دهد
  • فلزات صنعتی مانند مس با افزایش قیمت ها از افزایش احساسات سود بردند
  • FOMC همچنان تاثیرگذارترین آیتم در تقویم اقتصادی این هفته است
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

اشتباه شماره یک معامله گران را یاد بگیرید و از آن اجتناب کنید

چین نرخ های وام های کوتاه مدت را برای حمایت از بازیابی کاهش می دهد

بانک خلق چین (PBoC) در آخرین تلاش خود برای حمایت از بهبود اقتصاد، نرخ بازپرداخت معکوس 7 روزه را به 1.9 درصد کاهش داد که قبلاً 2 درصد بود. با توجه به این حمایت، دیدن تسهیلات وام میان مدت یک ساله (MLF) و نرخ اولیه وام (LPR) نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

علائم کاهش تقاضا برای فلزات صنعتی از چین، منجر به کاهش کلی قیمت مس برای اکثریت سال 2023 شده است. زمان بازگشایی چین، پس از یک دوره طولانی قرنطینه هدفمند برای مهار شیوع کووید، در زمانی ناگوار اتفاق افتاد. از آنجایی که اقتصادهای بزرگ وارد دوره ای با رشد کمتر از روند شدند زیرا نرخ بهره نسبتاً بالا باقی می ماند.

تحلیل فنی مس

نمودار مس زیر کانالی را نشان می‌دهد که در آن قیمت مس در شرایط بدتر از داده‌های چینی به سمت نزولی شتاب گرفت. داده‌های اقتصادی خارج از منطقه اساساً با برخی ارقام مناسب و نسبتاً ناامیدکننده «مخلوط» شده‌اند. به عنوان مثال، نسخه PMI تولید نشان داد که بزرگترین بخش در اقتصاد چین در حال حاضر یک انقباض را تجربه می کند در حالی که نسخه Caixin با ثبت سفارشات جدید به بالاترین حد در 2 سال گذشته دوباره وارد قلمرو توسعه یافته شد.

  پایگاه اطلاع رسانی بورس پرس | persianforexacademy

اصلاح فعلی نزول آوریل پس از انتشار اخبار در ساعات اولیه صبح شتاب بیشتری گرفت، اما به نظر می رسد افزایش صعودی مقاومت در میانگین متحرک ساده 50 – که مربوط به اوج روز است – و نوسان قبلی است. پایین در 8442، جایی که قیمت ها در زمان نوشتن این مقاله باقی می ماند.

نزدیکترین ناحیه مقاومت بالاتر از سطوح فوق، در 8650 ظاهر می شود، در حالی که حمایت در 8143 قرار می گیرد و پس از آن پایین ترین سطح سالانه در حدود 7867 قرار می گیرد.

نمودار روزانه مس

image1.png

منبع: آی جی تهیه شده توسط ریچارد اسنو

FOMC برای تصمیم گیری در مورد توقف نرخ و به روز رسانی پیش بینی های اقتصادی

فردا متوجه شدیم که فدرال رزرو تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را با هدف افزایش در ماه جولای نگه دارد. این نظر اجماع باقی می ماند زیرا قیمت بازارها با احتمال 94 درصدی برای رد شدن نرخ فردا – از حدود 80 درصدی که قبل از انتشار عدد CPI پایین امروز صبح شاهد بودیم، افزایش یافته است. فدرال رزرو وظیفه غیرقابل رشک برانگیزی را بر عهده دارد که از افزایش نرخ بهره دیگری اجتناب کند، اما دیدگاهی جنگ طلبانه برای جلوگیری از قیمت گذاری بازارها در کاهش بیشتر نرخ ها، ابراز کند. با این وجود، «پرش» در افزایش نرخ به نفع این کالا است، درست مانند طلا. کاهش اندکی دلار نیز ممکن است به روند اصلاحی مس اضافه کند.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX

  دریچه کولر تهویه سان



منبع: https://www.dailyfx.com/news/copper-rebound-gains-pace-after-the-pboc-lowered-chinese-borrowing-costs-20230613.html