با وجود سقوط شدید EUR/JPY، یورو در برابر دلار افزایش یافت

تجزیه و تحلیل و نمودارهای EUR/USD و EUR/JPY

  • یورو/دلار آمریکا بخشی از ضررهای روز جمعه را پس گرفت
  • گاوها همچنان در راس کار باقی می‌مانند، اگر نه با اختلاف زیادی در حال حاضر
  • منطقه یورو تورم اعداد روز سه‌شنبه برای ناظران ECB جلو و مرکز خواهند بود

Q رایگان ما را دانلود کنید یورو پیش بینی های زیر

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو در برابر دلار آمریکا روز دوشنبه علیرغم فقدان اخبار مبادلاتی واضح، بالاتر بود، و گاوها به ظاهر مطمئن تر از مرز 1.07 بودند.

ارز واحد در برابر افزایش مجدد دلار در سال جاری تحت فشار قرار گرفته بود زیرا ناظران بازار و اقتصاددانان پیش‌بینی‌های خود را مبنی بر اینکه چه زمانی ممکن است نرخ‌های بهره آمریکا شروع به کاهش به نیمه دوم سال جاری کند، تحت فشار قرار دادند. به یاد بیاورید که وقتی سال 2024 آغاز شد، تاریخ شروع ماه مارس ممکن بود.

با این حال، یورو در این ماه جهش قابل توجهی داشته است، زیرا سرمایه گذاران شروع به تعجب کرده اند که آیا این قیمت گذاری مجدد ممکن است بر بانک مرکزی اروپا نیز تأثیر بگذارد. در حال حاضر، بازار امیدوار است که ژوئن اولین کاهش را داشته باشد، اما این هنوز یک معامله تمام نشده است و داده‌های تورمی که از آن زمان تا کنون از سراسر منطقه یورو دیده می‌شود، بسیار مهم خواهد بود.

نسخه رسمی منطقه یورو برای ماه آوریل روز سه شنبه منتشر می شود و اقتصاددانان به دنبال افزایش سالانه 2.6٪ هستند.

  کاهش قیمت طلا توسط دلار و بازدهی آمریکا پس از CPI

EUR/JPY تحت تاثیر قدرت ین ژاپن قرار گرفت که در برابر ارز واحد و سایر رقبای اصلی به شدت بالاتر رفته است. فعالان بازار گمان می کنند که مقامات ژاپنی ممکن است از تجارت داخلی کاهش یافته این هفته در تعطیلات برای مقابله با آنچه که بارها پیشنهاد کرده اند کاهش بیش از حد سریع ارزش پول خود استفاده کنند. هجوم USD/JPY امروز صبح به 160.000 مطمئناً شاهد فروش سریع بود. البته این ممکن است به سادگی مقداری سود باشد. وزارت دارایی ژاپن تاکنون چیزی نگفته است. اما بازار در حال تماشا است و EUR/JPY به سرعت از 171.00 به منطقه 166.00 سقوط کرده است.

یورو/دلار آمریکا تحلیل فنی

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

نمودار روزانه EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

روند صعودی از 16 آوریل همچنان به قوت خود باقی می ماند، به طوری که گاوهای یورو تلاش می کنند تا به بالاتر از سطح حمایت اصلاحی 1.07109 برگردند، که در 12 آوریل رها شد. تا زمانی که این روند صعودی دست نخورده باقی بماند، در این هفته موفق خواهند شد. بالاتر از این نقطه، مقاومت در بالای کانال فعلی (اکنون 1.07473) قبل از سطح اصلاحی بعدی در 1.07920 و میانگین متحرک 200 روزه (اکنون 1.07990) وجود خواهد داشت.

برگشت‌ها احتمالاً در اطراف علامت روانی 1.07، جلوتر از پایه کانال در 1.06681، حمایت خواهند یافت.

داده های احساسات خود IG نشان می دهد که معامله گران به طور مساوی در مورد چشم انداز یورو از اینجا تقسیم می شوند. گاوها همچنان برنده هستند، اما نه چندان زیاد، با 54 درصد سود خالص و انتظار سود بیشتر.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 16% 6%
هفتگی -20% 30% -3٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-holds-gains-against-dollar-despite-sharp-eur-jpy-fall-20240429.html