نفت خام سنگین با نگرانی تقاضای جهانی بر ژئوپلیتیک

تجزیه و تحلیل و نمودارهای نفت خام

  • قیمت نفت خام یک بار دیگر می لغزند
  • معامله گران همچنان نگران تقاضا هستند اگر تورم ثابت می کند که انعطاف پذیر است و نرخ بهره بالا می ماند.
  • هنوز روند صعودی گسترده قیمت هنوز در معرض تهدید جدی قرار نگرفته است.

Q1 رایگان ما را دانلود کنید روغن پیش بینی

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه دوباره کاهش یافت زیرا نگرانی ها در مورد سطح تقاضای نهایی نگرانی ها در مورد درگیری در خاورمیانه و اثرات آن بر عرضه را مغلوب کرد.

مطمئناً این نگرانی ها به خوبی پایه گذاری شده است. اقتصادهای غربی احتمالاً با نرخ‌های بهره «بالاتر برای طولانی‌تر» گیر کرده‌اند و تورم به کندی از بین می‌رود، حتی با وجود رکود در بسیاری از آنها. نام تجاری ضعف اقتصادی چین نیز ریشه‌دار به نظر می‌رسد، حتی در حالی که پکن در تلاش است تا رشد اقتصادی را تحریک کند. هر گونه رفع سریع در اختیار او.

آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته زمانی که پیش‌بینی کاهش رشد تقاضای نفت در سال 2024 را بازبینی کرد، لحن گسترده‌ای را تنظیم کرد. اکنون به دنبال یک میلیون بشکه کمتر در روز نسبت به سازمان کشورهای صادرکننده نفت است که رشد 1.2 میلیون بشکه در روز را به 2.25 میلیون بشکه در اوپک رسانده است.

با این حال، بازار همچنان تحت تأثیر جریان اخبار از اوکراین و غزه قرار دارد. اثرات ضربه‌ای جنگ اخیر در خلیج فارس و دریای سرخ، جایی که شبه‌نظامیان یمنی همچنان به اختلال در کشتیرانی ادامه می‌دهند، بسیار واضح است.

  اعتراضات کرونایی چین به هنگ کنگ رسید

عکس فوری آژانس اطلاعات انرژی از ذخایر ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر می شود. پس از ذخیره‌سازی بزرگ نفت خام در هفته گذشته، که انتظار نمی‌رود تکرار شود، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

تحلیل فنی قیمت نفت خام آمریکا

معیار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده به خوبی در روند صعودی گسترده ای که در اواسط سپتامبر ایجاد شد، باقی می ماند. در حال حاضر به اندازه کافی ایمن به نظر می رسد، زیرا برای تهدید آن نیاز به شکست پشتیبانی از کانال 74.24 دلار است و این بسیار پایین تر از بازار فعلی است.

پشتیبانی اصلی نزدیک به دست، در پشتوانه اصلاحی 76.79 دلار به دست می آید و این در معرض خطر بیشتری قرار دارد. به طور روزانه و هفتگی به این موضوع توجه کنید زیرا یک اسلاید بادوام در زیر آن ممکن است ضعف بیشتری را در کارت ها ایجاد کند.

مقاومت در بالای 78.45 دلار در روز سه‌شنبه، در آستانه اوج یک ماهه 79.25 دلار در 29 ژانویه وجود دارد. اگر گاوها بتوانند از آن بالاتر بروند و در آنجا بمانند، از اکتبر 2023 بین 80.40 دلار و 83.67 دلار به عنوان مانع بعدی برای پیشرفت نگاه خواهند کرد. با این حال، بازار محتاط کنونی ممکن است شاهد ظهور فروشندگان با قیمت روانی 80 دلار باشد، در صورت افزایش قیمت.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-heavy-as-global-demand-worries-win-out-over-geopolitics-20240221-20240222.html