هفته پر از داده های عظیم برای EUR/USD

تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • داده های ضعیف اقتصادی منطقه یورو، یورو را آسیب پذیر کرده است.
  • آیا افزایش تورم ایالات متحده باعث فروش یورو خواهد شد؟
  • EUR/USD به منطقه پشتیبانی کلیدی نزدیک می شود.

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز یورو Q4 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی یورو

یورو هفته را تقریباً ثابت آغاز کرد زیرا بازارها برای تصمیمات بانک مرکزی در اواخر این هفته در کنار برخی داده های تکمیلی که می توانند پیام های ارائه شده توسط دو بانک مرکزی را تحت تأثیر قرار دهند، آماده می شوند. پیش از این اعلامیه‌ها، انتظارات بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره پس از در نظر گرفتن داده‌های منطقه یورو به‌طور «غیرطبیعی» قیمت‌گذاری شد، در حالی که فدرال رزرو ممکن است به دلیل اقتصاد نسبتاً انعطاف‌پذیرتر، تمایل کمتری برای کاهش شدید نرخ‌ها داشته باشد. این انعطاف‌پذیری با گزارش هفته گذشته حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) تقویت شد که بازار کار قوی در ایالات متحده را برجسته کرد. بازارهای پول در حال حاضر در اولین کاهش ECB در حدود مارس / آوریل سال آینده قیمت دارند. از منظر فدرال رزرو، گلدمن ساکس امروز صبح اعلام کرد که آنها انتظار دارند فدرال رزرو اولین کاهش نرخ خود را در سه ماهه سوم 2024 در مقایسه با سه ماهه چهارم 2024 در پیش بینی قبلی خود انجام دهد. به طور خلاصه، منطقه یورو نشانه‌هایی از داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر نسبت به ایالات متحده را نشان می‌دهد و می‌تواند تاثیر منفی بر حرکت رو به جلو یورو داشته باشد.

  افزایش طلا، افت دلار آمریکا، پوند/دلار آمریکا و رالی یورو/دلار آمریکا

احتمالات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

image1.png

منبع: Refinitiv

تقویم اقتصادی اواخر امروز از نظر اطلاعات حرکتی بازار چندان قابل توجه نیست و احتمالاً EUR/USD در حدود سطوح فعلی باقی خواهد ماند. هفته پیش رو بر CPI و PPI ایالات متحده متمرکز خواهد شد تا نشانه ای از روایتی که ممکن است پاول رئیس فدرال رزرو اتخاذ کند، ارائه دهد، اما ایالات متحده این مزیت را دارد که به رویکرد “صبر کن و ببین” ادامه دهد، در حالی که بانک مرکزی اروپا ممکن است فشار بیشتری برای کاهش نرخ پولی داشته باشد. خط مشی. سایر نقاط مهم داده شامل احساسات اقتصادی ZEW برای آلمان و منطقه یورو و همچنین خرده فروشی ایالات متحده و PMI تولید آلمان است.

تقویم اقتصادی (GMT+02:00)

image2.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار روزانه EUR/USD بالا در زیر مقدار باقی می ماند 1.0800 کنترل روانی و به نظر می رسد به سمت حمایت بلندمدت خط روند / میانگین متحرک 50 روزه (زرد) پیش می رود. سوگیری جهت کوتاه مدت می تواند به شدت تحت تأثیر CPI و PPI ایالات متحده همانطور که در بالا ذکر شد. معامله گران EUR/USD همانطور که توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) در اطراف نقطه میانی خود منعکس شده است محتاط هستند.

  کاربرد پلنیوم باکس-هواسازاتاق تمیز-آژند کلین روم

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

  • پشتیبانی 1.0700/50 روزه MA/Trendline
  • 1.0635
  • 1.0600

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هیچ کدام از این دو را ندارند خالص طولانی در EUR/USD، با 58% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله).

آخرین راهنمای احساسات (در زیر) را دانلود کنید تا ببینید چگونه تغییرات موقعیتی روزانه و هفتگی بر احساسات و چشم انداز EUR/USD تأثیر می گذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 16% 11%
هفتگی 14% -13٪ 1%

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-price-forecast-colossal-data-filled-week-for-eur-usd-20231211.html