پس از اینکه مقامات فدرال رزرو ترجیح دادند کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازند، طلا کاهش یافت

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که عجله ای برای شروع چرخه کاهش در بحبوحه اقتصاد قوی ایالات متحده، مصرف کنندگان جسور و تشدید بالقوه دریای سرخ ندارند.
  • قیمت طلا تا پایان هفته کاهش یافته است، زیرا مقامات فدرال رزرو برای دلار آمریکا تحریک می کنند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

مقامات فدرال رزرو خوشحال هستند که چرخه کاهش را به تاخیر می اندازند و به دنبال پیشرفت بیشتر در مورد تورم هستند

تعدادی از مقامات برجسته فدرال رزرو نظرات خود را در مورد اقتصاد ایالات متحده، تورم و زمان اولین کاهش نرخ بهره در مرحله بعدی سیاست پولی بانک مرکزی پس از نگه داشتن نرخ های بالای 5 درصد بیان کردند.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو، قدرت اقتصاد ایالات متحده در کنار هزینه های مصرف کننده را تایید کرد و در مورد پتانسیل کاهش زودهنگام نرخ های بهره هشدار داد. او، مانند بسیاری دیگر در فدرال رزرو، ترجیح می دهد رویکرد «صبر کن و ببین» را با هدف دستیابی به اطمینان بیشتر مبنی بر اینکه تورم تحت کنترل است، اتخاذ کند.

فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، به دنبال اجتناب از رویکرد توقف در هنگام کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری بود و بر روی یک نقطه داده خاص تمرکز نمی کند، بلکه به دنبال مجموعه گسترده تری از شواهد است که به سمت نرخ اشاره می کند. برش.

  با افزایش قیمت طلا به 2070 دلار در هر اونس، شاخص قیمت PCE ایالات متحده کاهش می یابد و فشار بیشتری بر DXY می افزاید.

به طور کلی، صورتجلسات فدرال رزرو و اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو کمی تندخویانه تلقی شده است، و در حال حاضر به دنبال روایت بالاتر و طولانی تر است – افزایش دلار آمریکا و فشار بر طلا.

سود هفتگی در معرض تهدید است زیرا مقامات فدرال رزرو عجله ای برای کاهش ندارند

با نگاهی به نمودار هفتگی طلا، مشخص است که قیمت طلا از بالاترین سطح هفتگی عقب نشینی کرده است و به نظر می رسد برای آزمایش دیگری از منطقه حمایت در حدود 2010 دلار باشد. از ابتدای سال جاری، قیمت طلا روند کاهشی داشته است، اما پتانسیل افزایش صعودی را حفظ کرده است زیرا این فلز گرانبها در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی، پناهگاهی امن ایجاد می‌کند. از نظر بنیادی، قیمت طلا برای سال 2024 در تعدادی از بادهای انتهایی باقی می ماند که یکی از آنها جذابیت پناهگاه امن آن است، اما همچنین چشم انداز کاهش نرخ بهره، بازدهی پایین تر در ایالات متحده و کاهش بالقوه دلار، همگی نویدبخش فلزات گرانبها هستند.

نمودار هفتگی طلا (XAU/USD).

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار روزانه به ما کمک می کند تا در طول هفته ای که در ابتدا شاهد ادامه صعودی بودیم، روی جزئیات بیشتر قیمت تمرکز کنیم که اکنون پس از رسیدن به مقاومت، کاهش یافته است. میانگین متحرک ساده 50 روزه دیروز با قیمت ها به این سطح و پس از آن عقب نشینی شد. 50 SMA همچنین با خط روند صعودی قبلی منطبق است که اکنون به عنوان مقاومت عمل می کند.

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید.

قیمت طلا از همان جایی که دیروز متوقف شد ادامه پیدا کرد و با نزدیک شدن به آخر هفته، اندکی کاهش یافت. داده‌های PCE ایالات متحده در هفته آینده به داده‌های تورمی که فدرال رزرو به آن اشاره کرده است اضافه می‌کند و در روند تصمیم‌گیری در آینده نقش خواهد داشت. تورم در دو ماه گذشته ثابت شده است و کمیته به دنبال پیشرفت بیشتر خواهد بود. 2010 دلار به عنوان پشتیبانی با 1985 دلار پس از آن ظاهر می شود.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-weakened-after-fed-officials-signalled-a-preference-to-delay-rate-cuts-20240223.html