پیش بینی فنی یورو در سه ماهه اول: تصویری ترکیبی

این مقاله منحصراً بر روی یوروچشم انداز فنی برای سه ماهه اول. برای نگاهی عمیق تر به مشخصات بنیادی ارز رایج برای سه ماه آینده، پیش بینی کامل سه ماهه اول را درخواست کنید. راهنمای معاملات رایگان است!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

EUR/USD با فضای محدود به سمت بالا که مقاومت در کانون توجه قرار می گیرد

EUR/USD در مسیری قرار دارد که سال 2023 را با وضعیت مثبتی به پایان برساند و بخش قابل توجهی از کاهشی که در نیمه دوم سال شاهد بودیم را جبران کند. روند میان مدت صعودی به نظر می رسد، اما دیفرانسیل های بازده (خط بنفش) برای ایجاد یک دوره طولانی پتانسیل صعودی تلاش می کنند. تفاوت بین بازدهی باند 10 ساله آلمان منهای بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، علیرغم اینکه اقدامات قیمتی توانسته حرکت گسترده تر را بالاتر نگه دارد، در تلاش برای نشان دادن حرکت معنادار به سمت صعودی است. این چیزی است که می تواند صعود EUR/USD را در سه ماهه اول 2024 محدود کند.

EUR/USD در کنار تفاوت بازدهی آلمان و آمریکا

image1.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

EUR/USD تلاش می کند تا بالاترین و پایین ترین سطح را افزایش دهد زیرا روند میان مدت صعودی سازنده باقی می ماند. داده های تورم و رشد ورودی احتمالاً بر عملکرد قیمت ها در سه ماهه اول تأثیر می گذارد، اما به نظر می رسد فضای بیشتری برای صعود وجود دارد.

اولین منطقه مقاومت در سطح 1.1033، بالاترین جهش ژانویه 2023، و به دنبال آن سطح 1.1100 ظاهر می شود که شاهد تلاش های ناموفق بسیاری برای معامله فراتر از نشانگر بود. 1.1100 می تواند یک بار دیگر نشان دهد که بسیار زیاد است و اگر چنین باشد، EUR/USD می تواند در سه ماهه اول سال در محدوده 1.1100 و 1.0656 معامله شود. این طیف وسیعی است اما ابهامات زیادی در پیش است.

  چین: آمریکا حق ندارد انگشت اتهامش را به سمت روابط چین-روسیه نشانه بگیرد

در روند صعودی، ممکن است 1.1033 به عنوان یک سیم برای ادامه روند صعودی بالقوه در نظر گرفته شود، اما هر چیزی که کمتر از 1.1100 باشد، ممکن است مرحله دیگری به سمت نزول را آغاز کند. حرکت به زیر 1.0929 (50% اصلاح فیبوناچی نزولی 2021-2022) سطح حمایت 1.0724 را برجسته می کند. به عبارت دیگر، آغاز سه ماهه ممکن است شاهد تلاش دیگری برای معامله بالاتر باشد، در صورت ناموفق بودن، بازگشت به سطوح زیر 1.1000 ممکن است وارد عمل شود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی EUR/USD

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تأثیر ذهنیت جمعیت را در بازارهای FX کاوش کنید. راهنمای احساسات ما را دانلود کنید تا در مورد چگونگی آن اطلاعاتی کسب کنید EUR/JPYموقعیت یابی ممکن است بر جهت نرخ ارز تأثیر بگذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 3% -2٪ 0%
هفتگی -6٪ 2% -1٪

حمایت EUR/JPY در میان محور BoJ تحت فشار قرار می گیرد

احتمالاً با نزدیک شدن به گمانه زنی ها در مورد خروج بانک مرکزی ژاپن از سیاست فوق العاده سست، EUR/JPY تحت فشار قرار خواهد گرفت. در پایان سال 2023، این جفت به شدت کاهش یافت، که توسط منطقه حمایت در اطراف نشانگر 154.00 متوقف شد، که اتفاقاً شامل اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی افزایش سال 2023 است.

پتانسیل صعودی EUR/JPY نسبت ریسک به پاداش نامطلوب‌کننده‌ای را فراهم می‌کند، به‌ویژه اگر جفت ارز برای معامله بالای 159.75 – سطح مقاومت قبلی – تلاش کند. گمانه زنی در مورد یک محور نهایی BoJ احتمالاً شتاب بیشتری به خود می گیرد، به خصوص اگر رشد تورم و دستمزد همچنان به رشد ادامه دهد – همانطور که روند داده ها نشان می دهد.

قدرت ین می تواند منجر به آزمون 154.00 در اوایل سه ماهه اول شود، با حرکت بالقوه باز شدن درب به 151.60 و حتی اصلاح 61.8٪ فیبوناچی در 147.67 در یک فروش شدید. با توجه به اندازه شمع های هفتگی، به نظر می رسد شتاب از پیشرفت های صعودی، به دوره های فروش و پتانسیل بیشتر برای ضعف EUR/JPY تغییر کرده است.

نمودار هفتگی EUR/JPY

image3.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-euro-q1-technical-forecast-a-mixed-picture-20231231.html