کاهش پوند در آستانه گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا

GBP/USD، EUR/GBP تجزیه و تحلیل

  • کابل در تلاش است تا پیش از گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا، شتاب ایجاد کند
  • EUR/GBP تهدید به شکست است اما با سطح مقاومت شدیدی مواجه است
  • پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه سوم رشد ضعیفی را نشان دهد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

کابل در تلاش است تا پیش از گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا، شتاب ایجاد کند

GBP/USD نتوانست بر اساس شتاب صعودی قبلی ایجاد کند و در عوض پس از شکستن بسیار بالای 1.2345 – پایین ترین نوسان قبلی – به عقب نشینی به سمت 1.2200 ادامه داده است. بازار FX به طور کلی اخیراً برای مسیریابی تلاش کرده است زیرا بانک‌های مرکزی بزرگ به نقطه اوج خود نزدیک شده‌اند.

دلار اخیراً پس از مجموعه ای از داده های اقتصادی ملایم تر مانند PMI و داده های نیروی کار (NFP، نرخ بیکاری و متوسط ​​درآمد) در معرض خطر قرار گرفته است. اکنون ابزار پیش‌بینی GDPNow متعلق به فدرال رزرو رقم بسیار پایین‌تری از پیش‌بینی رشد 1.2 درصدی را برای سه ماهه پایانی سال نشان می‌دهد – کاهش قابل توجهی از افزایش 4.9 درصدی در سه ماهه سوم.

بنابراین، اگر داده‌های نرم‌تر واقعاً شروع به تثبیت کنند، دلار می‌تواند شاهد کاهش بیشتر باشد که در طول زمان پوند/دلار آمریکا را افزایش می‌دهد. با این حال، این یک چشم انداز بلندمدت است، اما همچنان چیزی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا این جفت تلاش می کند تا اوج های بالاتر و پایین تر را ایجاد کند.

  Gold Price Takes a Tumble as US Dollar Gains Post Fitch Downgrade. Lower XAU/USD?

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

EUR/GBP تهدید به شکست می کند اما با سطح مقاومت شدید روبرو می شود

EUR/GBP انعطاف پذیری نشان داده و بار دیگر به منطقه مقاومت در اطراف 0.8725 نزدیک شده است. در حالی که افزایش صعودی اخیر چشمگیر است، منطقه مقاومت یک مانع واقعاً دشوار برای غلبه بر آن ثابت شده است. در طول بخش‌های بزرگی از ماه اکتبر، این منطقه بدون هیچ حرکت بعدی آزمایش شد.

چاپ فردای تولید ناخالص داخلی بریتانیا ممکن است کاتالیزوری برای نوسانات درون روز باشد، اما در طرح بزرگتر، چشم انداز رشد برای بریتانیا کماکان باقی می ماند و بعید به نظر می رسد که شاهد یک ضربه بزرگ به سمت بالا باشیم.

مقاومت در منطقه مقاومت با حمایت کوتاه مدت در 0.8702 و سطح حمایت مناسب تر در 0.8635 باقی می ماند.

نمودار روزانه EUR/GBP

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک برای فردا

تولید ناخالص داخلی بریتانیا بخش عمده داده ای است که به آخر هفته می رسد و برآوردهای اجماع برای اقتصاد بریتانیا عالی به نظر نمی رسد. پیش‌بینی اخیر بانک مرکزی انگلیس برای سال 2023، رشد اقتصادی این کشور را 0.5 درصد نشان می‌دهد. رشد کم خون احتمالا تا سال 2024 ادامه خواهد داشت، جایی که پیش بینی می شود اقتصاد قبل از رشد اندکی در سال 2025 به رشد صفر برسد.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/pound-update-sterling-eases-ahead-of-uk-gdp-report-20231109.html