ین در آستانه گزارش CPI ژاپن تقویت می شود

تجزیه و تحلیل ین ژاپن

  • ین ژاپن پس از تقویت مجدد از محرک مداخله ای احتمالی عقب نشینی می کند
  • USD/JPY به زیر سطح پویای پشتیبانی قبلی سقوط می کند
  • ین ژاپن حداقل از سال 2020 به شدت کاهش یافته است و خطر کاهش کوتاه مدت را به همراه دارد.
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

ین ژاپن از محرک مداخله ای احتمالی برای تقویت مجدد عقب نشینی می کند

ین حتی پس از رفع موانع قبلی برای افزایش بازده اوراق قرضه توسط بانک مرکزی، که معمولاً منجر به افزایش ارزش پول می‌شود، برای حفظ هر دوره‌ای از قدرت پایدار تلاش کرده است. علاوه بر فقدان انگیزه قبلی، Ueda، فرماندار BoJ، جزئیاتی را بیان نکرد که چه زمانی ممکن است BoJ از سیاست فوق‌العاده سست خود منحرف شود، اما در مورد چشم‌انداز خروج از نرخ‌های بهره منفی در صورتی که داده‌های تورم و رشد دستمزد ورودی قانع‌کننده‌ای را ارائه کند، به طور طولانی صحبت کرده است. موردی برای آن

به نظر می‌رسد دلار ضعیف به کاهش سطوح USD/JPY کمک می‌کند، اما دیده می‌شود که ین در بین تعدادی از جفت ارزهای اصلی تقویت شده است. اثر خالص USD/JPY ملایم‌تر است زیرا این جفت ارز زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) معامله شده است – که تا به حال به عنوان حمایت پویا عمل می‌کرد. با کاهش قیمت انرژی و افزایش ین، صحبت در مورد مداخله FX احتمالاً فروکش خواهد کرد.

  اسلاید نفت در گزارش های متناقض دریای سرخ، اعداد EIA در پیش است

USD/JPY پشتیبانی را در 146.50 و به دنبال آن 145.00 پیدا می کند. اگر بخواهیم عقب نشینی را ببینیم، SMA 50 اکنون یک مقاومت پویا بالقوه را تشکیل می دهد، اما حرکت نزولی شرایط فروش بیش از حد در RSI را نقض نکرده است، بنابراین ممکن است هنوز فضای بیشتری برای اجرا قبل از گرم شدن بیش از حد وجود داشته باشد.

نمودار روزانه USD/JPY

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

شاخص ین ژاپن در زیر معیار وزنی برابر USD/JPY، AUD/JPY، GBP/JPY و EUR/JPY است. این شاخص از زمان کاهش ارزش ین افزایش گسترده ای را در ارزش ین نشان داده است و هنوز راه درازی برای بازیابی زمین های از دست رفته در پیش دارد.

شاخص ین ژاپن

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

گزارش CoT نشان می‌دهد که ین به شدت کوتاه شده است و پایه‌ای را برای فشار کوتاه احتمالی ایجاد می‌کند

جدیدترین گزارش تعهد معامله‌گران (CoT) از CFTC نشان می‌دهد که ین بیشترین کوتاهی را از اواخر سال 2020 تاکنون داشته است (هیستوگرام کشیده به رنگ سبز). قدرت بیشتر ین ممکن است شورت های قبلی را مجبور به خرید برای پوشش کند که فقط به حرکت صعودی ین می افزاید.

بر اساس گزارش اخیر تعهد معامله گران، ین ژاپنی لانگ و شورت

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید.

ریسک رویداد اصلی شامل دقیقه FOMC امشب و داده های تورم ژاپن در روز پنجشنبه است. اگر فشارهای قیمتی افزایش یابد، احتمالاً چاپ داغتر ین را حتی بیشتر افزایش می دهد.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-latest-yen-strengthens-ahead-of-japanese-cpi-report-20231121.html