اسلاید نفت در گزارش های متناقض دریای سرخ، اعداد EIA در پیش است

پیش بینی قیمت نفت:

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

قیمت نفت نتوانست شتاب خود را در هفته جاری حفظ کند، زیرا روز گذشته فروش شدیدی که در نشست های آسیایی و اروپایی امروز ادامه داشت، ادامه یافت. اعداد ذخایر آمریکا که عصر دیروز از سوی مؤسسه نفت آمریکا (API) منتشر شد، نشان از افزایش 1.837 میلیون بشکه ای در مقایسه با 0.939 میلیون بشکه در هفته گذشته داشت. آیا رشد در رشد موجودی نشانی از کاهش احتمالی تقاضا نیز هست؟

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

وقفه های عرضه دریای سرخ

تنش ها در اطراف کریدور کشتیرانی دریای سرخ در چند روز گذشته شاهد گزارش های متفاوتی بوده است. این کار با گروه عملیاتی فرضی دریای سرخ آغاز شد که در این مرحله به نظر می رسد قبل از شروع به زانو در آمده است. اعضای ائتلاف، به‌ویژه اسپانیا و ایتالیا، هر دو تلاش کرده‌اند از طریق بیانیه‌هایی با بسیاری از کشورهایی که پنتاگون ادعا می‌کند به ظاهر خجالتی برای تایید مشارکت آنها درگیر هستند، فاصله بگیرند.

به گفته پنتاگون، این نیرو یک ائتلاف دفاعی متشکل از بیش از 20 کشور برای مبارزه با حملات فزاینده حوثی ها در یمن در پاسخ به درگیری اسرائیل و فلسطین است. عدم تعهد برخی از کشورها در حالی است که فشارهای بین المللی در مورد مرگ 21000 نفر در نوار غزه همچنان افزایش می یابد و رئیس جمهور بایدن معتقد است که واکنش در دریای سرخ باید از این حملات جدا شود. به گفته دیوید هرناندز، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه کامپلوتنس مادرید، «دولت‌های اروپایی بسیار نگران هستند که بخشی از رای‌دهندگان بالقوه‌شان علیه آنها روی بیاورند». عربستان سعودی و امارات متحده عربی قبلاً هیچ علاقه ای به این سرمایه گذاری اعلام نکرده بودند.

  سقوط بیکاری و پیش بینی ضربات چاپ NFP، DXY Advances

Maersk MAERSKb.CO دانمارک تقریباً تمام کشتی‌های خود را که بین آسیا و اروپا حرکت می‌کنند از طریق کانال سوئز عبور می‌دهد، در حالی که فقط تعداد کمی را به اطراف آفریقا منحرف می‌کند. تجزیه و تحلیل دقیق نشان داد که در حالی که مرسک 26 کشتی خود را در حدود 10 روز گذشته در اطراف دماغه امید خوب منحرف کرده بود. در حال حاضر، به نظر می رسد کانال سوئز با بیش از 50 کشتی مرسک که قرار است در هفته های آینده از این مسیر استفاده کنند، استفاده خواهد شد.

منبع: Refinitiv

به دنبال آینده برای بقیه هفته

نگاه به بقیه هفته و ریسک ژئوپلیتیک احتمالاً محرک کلیدی و مهم ترین ریسکی است که باید به آن توجه کرد. با این حال، بعداً امروز EIA اعداد خود را با چاپی در حدود -2.85 میلیون منتشر می کند.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی به نظر می‌رسد WTI خط روند نزولی بلندمدت را در روز سه‌شنبه شکسته است، اما این عقب‌نشینی باعث می‌شود که آیا این یک شکست کاذب بوده است یا خیر. همانطور که اوضاع پیش می‌آید، شمع روزانه می‌تواند امید امروز را ایجاد کند، با یک شمعدان چکشی که احتمالاً فردا و در آستانه سال نو گاوها را جسور می‌کند.

قبل از اینکه اوج های اخیر در اطراف دسته 76.00 مورد توجه قرار گیرد، مقاومت فوری در برابر صعود در اطراف علامت 75.00 قرار دارد. موانع زیادی برای عبور از مرز 80 دلار برای هر بشکه وجود دارد که مقاومت در 76.78، 77.84 و 78.55 همگی احتمالاً مقداری مقاومت را ایجاد می کنند.

  دلار استرالیا قادر به بهره برداری از داده های ضعیف تر ایالات متحده نیست

نفت خام WTI نمودار روزانه – 28 دسامبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 84٪ از معامله گران در حال حاضر دارای موقعیت های LONG هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات مشتری اتخاذ شده است، آیا این بدان معناست که ما قرار است دوباره به مرز 70 دلار مراجعه کنیم؟

برای نگاهی عمیق تر به WTI/روغن احساس قیمت و نحوه استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -3٪ 6%
هفتگی 11% -10% 8%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-forecast-oil-slides-on-conflicting-red-sea-reports-eia-numbers-ahead-20231228.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار