ین ژاپن با نگاه بازار به سمت اولین فراخوان نرخ 2024 BOJ افزایش می یابد

  • USD/JPY پس از یک دوره قوی، کمی خسته به نظر می رسد، اما همچنان به خوبی پشتیبانی می شود
  • سرمایه گذاران تردید دارند که BoJ سیاست های پولی خود را در این هفته سخت تر کند
  • آیا امسال این کار را خواهد کرد؟ فقط ممکن است، اما مراقب افزایش دستمزد آن باشید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در روز دوشنبه در بازاری که احتمالاً همزمان با برگزاری اولین نشست سیاست پولی بانک ژاپن در سال جاری در حال متحرک شدن است، در برابر دلار آمریکا در اروپا رشدی ملایم داشت.

این تصمیم روز سه شنبه قرار است و ناظران بازار انتظار تغییری ندارند. در واقع، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه تورم ممکن است کنترل خود را بر اقتصاد ژاپن کاهش دهد، شرط‌ها را مبنی بر پایان طولانی‌ترین دوره نرخ‌های بهره بسیار پایین در تاریخ مدرن نشان داده است. این شرط‌بندی‌ها در پایان سال 2023 از ین حمایت می‌کردند، زیرا چشم‌انداز کاهش نرخ‌های تهاجمی از سوی فدرال رزرو در تضاد نادری با امیدهای بازار بود که ژاپن می‌تواند در نهایت سیاست سخت‌تری را ببیند.

بانک مرکزی آمریکا سال‌هاست که تلاش می‌کند تقاضای داخلی پایدار و قدرت قیمت‌گذاری را تقویت کند. با این حال، در حالی که تورم ژاپن مطمئناً افزایش یافته است، BoJ اغلب ابراز تردید کرده است که این چیزی فراتر از واردات فشار قیمت های جهانی بوده است.

تعیین‌کنندگان نرخ تقریباً مطمئن هستند که استدلال می‌کنند که برای ارزیابی حقیقت این موضوع به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا نرخ‌های کلیدی کوتاه‌مدت احتمالاً در سطح باقی می‌ماند. منهای 0.1 درصد

  ضعف بیشتر ین ژاپن ممکن است بانک ژاپن را وادار به ورود کند

برای USD/JPY احتمالاً خیلی به ارزیابی BoJ از رشد احتمالی دستمزد و هر چیزی که ممکن است در مورد بازده اوراق قرضه بلندمدت دولت ژاپن بگوید بستگی دارد. افزایش بادوام در هر دو ممکن است حمایتی را برای ین ایجاد کند.

گزارش چشم انداز سه ماهه بانک مرکزی با تصمیم سیاستی همراه خواهد بود.

در این ماه و اوایل آینده احتمالاً شاهد انبوهی از بانک‌های مرکزی در حالت تعلیق خواهیم بود. BoJ این امتیاز را خواهد داشت که این روند را آغاز کند. فدرال رزرو در آخرین روز این ماه به آن ملحق خواهد شد.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 5% 8% 7%
هفتگی -23٪ 17% 3%

ارزش دلار آمریکا از 2 ژانویه تا کنون با نزدیک به هشت ین کامل افزایش یافته است، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که حرکت USD/JPY اکنون اندکی کاهش یافته است. در هر صورت این جفت با توجه به شاخص قدرت نسبی خود به منطقه ای که بیش از حد خرید شده است می رود، بنابراین یک مکث تضمین می شود حتی اگر یک گام بالاتر در طول زمان رخ دهد.

در حال حاضر دلار در یک باند معاملاتی بین بالاترین سطح روزانه 148.81 در 28 نوامبر و اولین اصلاح فیبوناچی مربوط به افزایش از پایین‌ترین حد در اواخر مارس 2023 و اوج‌های قابل توجه نوامبر در حال تزلزل است. این به 146.69 می رسد.

مرز بالای آن محدوده یک بار دیگر در روز جمعه رد شد و اگرچه اگر گاوها بخواهند دوباره برای رسیدن به این اوج تلاش کنند باید به طور قانع‌کننده‌ای از آن عبور کنند، به نظر می‌رسد هنوز نشانه‌ای از این اتفاق وجود ندارد. با این حال، بازار احتمالاً تا زمانی که این باند معاملاتی حفظ شود، سوگیری صعودی گسترده تر خود را حفظ خواهد کرد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

توصیه شده توسط دیوید کوتل

چگونه می توان سه جفت فارکس مایع را معامله کرد

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-ticks-up-as-market-looks-toward-boj-s-first-2024-rate-call-20240122.html