ضعف بیشتر ین ژاپن ممکن است بانک ژاپن را وادار به ورود کند

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY در محدوده باریکی گیر کرده است
  • به نظر می رسد سطح 152.00 به عنوان یک سقف عمل می کند
  • چاپ قوی حقوق و دستمزد ایالات متحده ممکن است سرعت را افزایش دهد

Q2 نام تجاری جدید ما را دانلود کنید ین ژاپن راهنمای رایگان:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در روز پنجشنبه در برابر دلار آمریکا کمی ضعیف‌تر بود، اما به نظر می‌رسد بازار نسبت به بالا بردن USD/JPY بسیار محتاط است. یکی از دلایل اصلی این است که دلار در اطراف سطح 152 ین در نوسان است. بالاتر از آن، سرمایه گذاران گمان می کنند که بانک مرکزی ژاپن ممکن است مانند گذشته در برابر ضعف پول خود مجبور شود. بنا بر گزارش ها، شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی روز سه شنبه گفت که این وزارتخانه با «احساس فوریت بالا» روندهای بازار را رصد می کند و می خواهد به تحرکات «بیش از حد» ارز واکنش مناسب نشان دهد. این صحبت بانک مرکزی بسیار صریح است. او بازار را ترک کرد و نگران این بود که 152 ممکن است به اندازه USD/JPY باشد که بدون مداخله خرید ین از سوی بانک مرکزی مجاز خواهد بود.

این ارز در حال عبور از پایین ترین سطح 35 سال اخیر است و اختلاف نرخ بهره همچنان به نفع فروش آن به نفع دلار است. حتی با وجود اینکه بانک مرکزی آمریکا امسال از تنظیمات سیاست پولی بسیار سست خود فاصله گرفته است، ین همچنان با بازدهی پایین مزمن باقی می ماند، حتی در شرایطی که بازارها احتمال کاهش شدید نرخ بهره آمریکا در سال جاری را دوباره ارزیابی می کنند.

  GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY اقدام قیمت

BoJ کار خود را برای متوقف کردن این حرکت اساسی انجام خواهد داد، اما بر اساس شواهد گذشته، ممکن است ارزشی را در کند کردن این روند ببیند.

معاملات روزانه USD/JPY در ده روز گذشته درست زیر 152 هندل کاهش یافته است. نشانه اصلی بعدی معاملات احتمالاً انتشار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه است. یک شگفتی صعودی در اینجا می‌تواند بسیار جالب باشد، زیرا احتمالاً شاهد افزایش ارزش دلار فراتر از آن نقطه خواهیم بود، و معامله‌گران به طور مؤثری BoJ را جرأت می‌کنند که وارد عمل شود.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

باریک شدن واضح این بازار به زیر مرز 152 نشان می دهد که عوامل بنیادی در حال حاضر بسیار مؤثر هستند و احتمالاً تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا مداخله کند یا دلار از آن منطقه به دلخواه خود عقب نشینی کند، همینطور باقی خواهند ماند.

پشتیبانی کوتاه مدت کانال در حدود سطح روانی 151 وجود دارد، با پشتیبانی از اواخر فوریه در ناحیه 150.67 درست زیر آن. شاخص‌های فنی کلیدی تا حدودی پایین‌تر از بازار باقی می‌مانند، با پشتیبانی اصلاحی فیبوناچی در 149.247 و کانال روند صعودی در انتظار در 148.663.

شاخص احساسات تجاری خود IG، بازار را در سطوح فعلی به شدت نزولی می‌بیند، به میزان انبوه 83 درصد از پاسخ‌دهندگان. در حالی که این نوع سطح معمولاً برای یک بازی متضاد و صعودی فریاد می‌زند، حجم عظیم خرس‌ها احتمالاً کاملاً به دلیل ترس از مداخله است. ممکن است افراد غیرمتعهد عاقل تر باشند که منتظر بمانند و ببینند که اینها چگونه عمل می کنند.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% -2٪ -1٪
هفتگی 13% 3% 4%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/more-japanese-yen-weakness-may-prompt-the-bank-of-japan-to-step-in-20240404.html