ین ژاپن لغزش می کند، به نظر می رسد بازار نسبت به احتمال مداخله محتاط تر است

ین ژاپن (USD/PY) قیمت و تجزیه و تحلیل

فنی و اساسی ما را دانلود کنید ین ژاپن راهنماها

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

  • USD/JPY پایین تر از رکوردهای قابل توجه سال گذشته است
  • بازارها چیزهای زیادی برای فکر کردن دارند، از اینکه آیا توکیو مداخله خواهد کرد تا احتمال تغییر سیاست BoJ.
  • ثابت دلار آمریکا/ سودهای JPY با تجارت محدوده جایگزین شده است

ین ژاپن در روز چهارشنبه در بازاری که به نظر می رسد نسبت به مداخله احتمالی مقامات توکیو برای تقویت آن محتاط تر شده است، در برابر دلار آمریکا کمی ضعیف تر شد.

USD/JPY به شدت پایین تر از قله های اواخر سال گذشته، که به اندازه دلار از اواخر دهه 1980 بود، معامله می شود. در حالی که فدرال رزرو و بسیاری از بانک های مرکزی دیگر نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی در تلاش برای مهار تورم افزایش دادند، بانک مرکزی ژاپن که در تلاش ناموفق بوده است. تولید می کنند برخی از قدرت‌های قیمت‌گذاری داخلی برای سال‌های متمادی، با ضعیف‌ترین سیاست‌های پولی در جهان، نرخ‌های بهره منفی، کنترل منحنی بازده و همه چیز گیر کرده‌اند.

با توجه به شکاف بازدهی زیاد به نفع دلار، قدرت USD/JPY به سختی تعجب آور است. با این حال، در حالی که بخش‌های صادرات محور اقتصاد ژاپن ممکن است به ین ضعیف‌تر اهمیتی ندهند، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت ژاپن کمی از آن خسته شده است. هشدارهایی از آن سه ماه مبنی بر «نامطلوب بودن حرکت سریع» ارز شنیده شده است.

  کره جنوبی موشک بالستیک جدیدی را آزمایش می‌کند

رویترز گزارش می‌دهد که پوزیشن‌های فروش سفته‌بازی در برابر ین در هفته 20 فوریه به شدت افزایش یافته است و به یک شرط اهرمی 10 میلیارد دلاری بر روی ارز ژاپن می‌رسد که همچنان در حال سقوط است.

با توجه به انعطاف‌پذیری اخیر در تورم ژاپن، نظرات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توانیم شاهد افزایش نرخ بهره در سال جاری و احتمالاً در نیمه اول باشیم. در حالی که هر نشانه ای از این احتمالاً ین را افزایش می دهد، تفاوت بازدهی بین آن و سایر ارزهای معامله شده برای مدتی باقی خواهد ماند.

مطمئناً این زمان‌های جالبی برای ارز است. کسانی که سعی می کنند حدس بزنند که BoJ در آینده چه خواهد کرد، سرنخ هایی در دست دارند. ارقام خرده فروشی، تولید صنعتی و بیکاری ژاپن همگی قرار است در بیست و چهار ساعت آینده منتشر شوند.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

پس از صعود چشمگیر از اواخر دسامبر، به نظر می رسد بازار نسبت به بالاترین سطح روزانه 150.906 تعیین شده در 14 فوریه نگران باشد و به نظر می رسد در محدوده معاملاتی بین آن و 149.809 قرار دارد. این سطح اخیر پایین ترین سطح روزانه 2 نوامبر بود و در حالی که در روزهای اخیر به زیر آن سطح رسیده است، USD/JPY همیشه به سرعت بالاتر از آن معامله می شود.

اگر این سطح از بین برود، احتمالاً حمایتی در حدود 149.13 پیش از اولین پشتیبانی اصلاحی در 148.627 وجود دارد.

روند صعودی از 2 ژانویه در حال حاضر تحت آزمایش است، با خط روند بسیار نزدیک به بازار فعلی در 150.231. با این حال، تا زمانی که دامنه گسترده‌تر وجود داشته باشد، قطع این خبر برای گاوهای دلاری نباید خبر وحشتناکی باشد.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ -3٪ -3٪
هفتگی -6٪ 1% -1٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-slips-market-seems-warier-of-intervention-chances-20240228.html