یورو/دلار آمریکا حتی در زمانی که سخنرانان فدرال رزرو اکو پاول، تورم آلمان را نگاه می‌کنند، بالا می‌رود

نکات اصلی بحث EUR/USD:

  • یورو/دلار آمریکااسلاید الهام گرفته از فدرال رزرو روند نزولی یا محدوده معاملاتی آن را شکست
  • واحد پول در این محدوده در حال افزایش است
  • هنوز تعداد زیادی از سخنرانان بانک مرکزی اروپا در این هفته فعال هستند

یورو در برابر دلار ایالات متحده که هنوز به خوبی تحت تأثیر چشم انداز بالاتر ماندن نرخ های بهره برای مدت طولانی تری قرار دارد، به بهبودی اندک خود ادامه می دهد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

اظهار نظر هفته گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه فدرال رزرو فاقد تصویر کاملی از محیط تورمی برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس است، باعث شد ارزش دلار در برابر تقریباً هر چیز دیگری در فضای ارزهای اصلی افزایش یابد. دیگر سخنرانان فدرال رزرو در روزهای پس از آن از پاول حمایت کردند، با لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و نیل کشکاری از مینیاپولیس که به طور گسترده از صفحه سرود کرسی آواز خواندند. پیام به اندازه کافی واضح است. حرکت بعدی، زمانی که می آید، احتمالا یک برش خواهد بود. اما هنوز نمی آید.

در سمت “یورو” EUR/USD، بانک مرکزی اروپا نیز به نوبه خود پیام بسیار مشابهی را ارائه می دهد. بوریس وویچیچ، رئیس بانک مرکزی کرواسی به رویترز گفت که هیچ عجله ای برای کاهش بی سابقه هزینه های استقراض وجود ندارد و بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم که تورم قاطعانه شکسته شده است. تعداد زیادی از رهبران بانک مرکزی اروپا در روزهای آینده در برابر میکروفون قرار خواهند گرفت. اگر آنها این پیام را تکرار کنند، یورو احتمالاً می تواند انتظار حمایت کمی بیشتر از خود را داشته باشد.

  ژاپن تزریق چهارمین دوز واکسن کرونا برای کادر سلامت را آغاز کرد

در جبهه داده ها، تورم آلمان از نظر نشانه های معاملاتی، آخرین نفس احتمالی هفته در خارج از منطقه یورو است. اقتصاد قدرتمند بلوک در حال چرخش است و تولید صنعتی برای هفت ماه متوالی کاهش یافته است. با توجه به اینکه اقتصاددانان به دنبال نرخ نهایی سالانه 2.9 درصدی در ژانویه هستند، پیش بینی می شود که تورم کاهش یابد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نموداری از توضیحات بازار سهام به طور خودکار تولید می شود

نمودار روزانه EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

افزایش قدرت دلار بین 2 و 6 فوریه چشمگیر بوده است، اما، شاید به طرز شگفت انگیزی، نه روند نزولی غالب EUR/USD را تشدید کرده و نه آن را از محدوده معاملاتی میان مدت خود خارج کرده است.

این محدوده همچنان معتبر است و پایه آن در 8 دسامبر در پایین ترین حد روزانه 1.07427 که در هر دو روز 5 و 6 فوریه کاهش می یابد. آزمایش مجدد فوری بعید است در صورت تسلیم شدن، تمرکز بر روی حمایت روانی در 1.07 خواهد بود، پیش از منطقه حوالی پایین ترین سطح روزانه 10 نوامبر یعنی 1.06581.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

توصیه شده توسط دیوید کوتل

چگونه می توان سه جفت فارکس مایع را معامله کرد

کانال روند نزولی فعلی احتمالاً پشتیبانی 1.06568 را ارائه می دهد، اما بعید به نظر می رسد که با یک آزمون کوتاه مدت روبرو شود. گاوها چشمشان به میانگین متحرک 200 روزه است که در تمام این هفته تا کنون بالاتر از بازار بوده است. قیمت آن 1.08298 است. شکست بالاتر از آن، محدوده بالای 1.08478 را دوباره در فوکوس صعودی قرار می دهد.

  با وجود توضیحات بیشتر بانک مرکزی اروپا، یورو دوباره افزایش یافت

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/eur-usd-edges-up-even-as-fed-speakers-echo-powell-german-inflation-eyed-20240208.html