با وجود توضیحات بیشتر بانک مرکزی اروپا، یورو دوباره افزایش یافت

یورو (EUR/USD) قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • یورو/دلار آمریکا به نظر می رسد در مسیر برای دومین روز از دستاوردها
  • مقامات بانک مرکزی اروپا برخی اظهارنظرهای نادرست را ارائه کرده اند
  • یورو به خط روند صعودی میان مدت خود نزدیک می شود

آموزش تجارت یورو/دلار آمریکا با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

یورو در روز سه‌شنبه افزایش‌های بیشتری را ثبت کرد، که به دلیل اندکی کاهش کلی دلار آمریکا افزایش یافت و به نظر می‌رسد که اطلاعات متزلزل‌تر اعتماد مصرف‌کننده را از آلمان، اقتصاد قدرتمند منطقه یورو، کنار بگذارد.

نظرسنجی ماهانه غول تحقیقات بازار GfK نشان داد که شاخص اطمینان سرفصل منفی 27.4 است. این مقدار کمی بهتر از پیش‌بینی 27.9- و 28.8- ماه قبل بود. به طور کلی، این نظرسنجی نشان داد که اگرچه بدترین وضعیت ممکن است پشت سر مصرف‌کننده آلمانی باشد، اما پیشرفت‌ها تاکنون افزایشی بوده است.

با این حال، تمرکز بازار ارز همچنان بر دلار و فدرال رزرو ایالات متحده است. یورو در این هفته مانند سایر ارزها افزایش یافته است، احتمالاً زیرا سرمایه گذاران پس از کاهش یورو/دلار آمریکا از اوایل ماه مارس، مقداری سود می برند. پاول، رئیس فدرال رزرو و سایرین در روزهای اخیر به شدت انتقاد کرده اند و بازارها را با این تصور که کاهش نرخ بهره می تواند از ژوئن آغاز شود و تا نیمه دوم امسال ادامه یابد، ایجاد کرده است.

با این حال، برخی از تعیین کنندگان نرخ در ایالات متحده کمتر در این مورد قانع شده اند. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو، هر دو با صدای بلند فکر کرده اند که آیا سطوح تورم اجازه سه کاهش نرخ بهره را می دهد که در حال حاضر به عنوان مورد پایه در نظر گرفته می شود. این لحن با سخنان اخیر اعضای شورای حاکم بانک مرکزی اروپا در تضاد است. مدیس مولر روز سه‌شنبه گفت که کاهش تورم ممکن است تا زمان نشست سیاست‌گذاران در ژوئن تایید شده باشد.

  ظرفیت‌های همکاری و افق روشن مناسبات تهران- جاکارتا

فابیو پانتا، رئیس بانک مرکزی ایتالیا، قبلاً گفته بود که تورم به سرعت به هدف کاهش می‌یابد، در حالی که طبق گزارش‌ها، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه گفت که او نیز به این موضوع اطمینان دارد. با توجه به این همه‌گیری پرخاشگری، قدرت یورو شاید تعجب‌آور باشد. به هر حال، در آغاز سال جاری بسیار محتمل به نظر می رسید که فدرال رزرو خیلی قبل از شروع فرآیند بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره را کاهش دهد. اکنون این امر کمتر قطعی به نظر می‌رسد، با توجه به اینکه قدرت اخیر یورو احتمالاً در نتیجه پایداری کمتری دارد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

یورو کمی بالاتر از پایین ترین سطح 29 فوریه در 1.07976 جهش کرد که همچنان به حمایت کوتاه مدت ادامه می دهد.

سقوط به زیر این سطح برای گاوهای یورو نگران‌کننده خواهد بود، زیرا خط روند صعودی را که قبلاً از 3 اکتبر 2023 غالب بود، در کانون توجه قرار می‌دهد. که در حال حاضر تا حدودی پایین‌تر از بازار در 1.07912 قرار دارد، اما به نظر می‌رسد در دو هفته آینده با آزمایش مواجه خواهد شد. یا بیشتر گاوها قبل از تلاش برای بازپس گیری اوج 21 مارس در 1.09400 باید مقاومت روانی را در دسته 1.09 بشکنند. اگر آنها بتوانند آن را مدیریت کنند، اوج دامنه گسترده فعلی 1.09989 در نظرشان است، اما به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت بازیابی شود.

علیرغم برخی حرکت‌های قوی در هفته گذشته، به نظر می‌رسد در حال حاضر اعتقادی به EUR/USD وجود ندارد. داده‌های احساسات مشتری IG بر این موضوع تأکید می‌کند، و نت‌لونگ‌ها تنها 53 تا 47 درصد بر صحنه تسلط دارند.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -10% 7% -3٪
هفتگی -4٪ -1٪ -3٪

توانایی یورو برای باقی ماندن بالاتر از خط روند صعودی میان مدت ممکن است کلید اطمینان بیشتر در این بازار باشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-gains-again-despite-more-dovish-ecb-commentary-20240326.html