سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 1402 دی ام روم

سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 1402 دی ام روم

در تمام صفحات مقالات سایت یک فرم survey قرار دادیم با یک سوال ساده “آیا از محتوا و کیفیت صفحه راضی بودید؟” پاسخ فقط بلی و خیر بود. توسط این روش در طی مدت دو ماه متوجه شدیم کاربران آن سایت چه نوع محتواهایی می خواهند. بدین ترتیب با بهینه کردن محتواهای دارای نارضایتی، شرایط آنها بهبود یافت و همچنین محتواهای آینده نیز طبق استاندارد و اصول جدید رضایت کاربران انجام شد. نتیجه این عمل در میزان بازدید، مدت زمان ماندگاری و سئو سایت بسیار مطلوب بود. این اصطلاح مخففSearch Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید سایت خود را به صفحه اول و یا حتی انتخاب اول موتور جستجوی گوگل بیاورید.

یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. با اینکه کلمات کلیدی مختلف می توانند موضوعی مستقل برای تولید محتوا باشند، اما همیشه اینطور نیست.

  • مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است.
  • پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریع‌تر سایت شما خواهد داشت.
  • به عنوان مثال اگر وبسایت شما در 100 جستجو دیده شده باشد و 10 ورودی داشته باشد، میزان CTR 10 درصد است.
  • در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست.
  • قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد.
  آیا بازگشت طلا پیش از FOMC به پایان رسیده است؟ تنظیمات قیمت XAU/USD

بله افرادی که در دوره شرکت کرده‌اند و دوره را کامل گذرانده در پلتفرم کاریابی نوین معرفی خواهند شد. بعد از ثبت‌نام به شما به ویدیوهای دوره دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را دانلود و تماشا کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا چاله‌ها و موانع مسیر خود را بشناسید، آزمون و خطای کمتری داشته باشید و سریع‌تر به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید. ما هم سعی کرده‌ایم به‌روزترین دانش سئو را در این دوره در اختیارتان قرار دهیم تا پس از گذراندن آن به یک متخصص تمام عیار سئو تبدیل شوید. در این دوره شما با زیر و بم لینک‌ها، مسیر لینک‌سازی، انواع لینک و نحوه اجرای آن آشنا می‌شوید. همین الان می‌توانید وارد صفحه متخصصان سئو شوید و لیست کسانی که در این بخش معرفی شده‌اند را ببینید.

کلمات کلیدی من پر رقابت هستند، چگونه باید به نتیجه برسم؟

Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده (Crawler) و عنکبوت (Spider) هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند. محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند.

  پرچم ساحلی بادبانی با چاپ اختصاصی مجسمه، تندیس و ماکت تهران، صادقیه دیوار

طراحی سایت

در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد.

سلام دوست عزیز
وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم.

اگر تجربه و دانش زیادی در زمینه سئو فنی نداشته باشید، بررسی این موضوع برای شما کمی دشوار خواهد بود. اما به طور کلی، باید مطمئن شوید که تمام صفحه‌های فعال وب‌سایت شما کد صحیح ۲۰۰ را به موتور جستجو بازمی‌گردانند. صفحه‌هایی که یافته نشوند یا در حال حاضر وجود نداشته باشند، کد ۴۰۴ را به موتور جستجو بازمی‌گردانند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر نیز تأثیر مطلوبی نخواهد داشت. در واقع، اگر نمی‌توانید از کلمات کلیدی به شکل طبیعی در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید، بهتر است اصلاً کلمات کلیدی را در این بخش به کار نبرید. در اینجا تنها نکته مهم این است که بخش متن جایگزین تصاویر را حتماً کامل کنید و سعی کنید در آن درباره تصویر توضیح دقیق و کاملی بدهید.

  دولت استرالیا حساب خود را از سفر هیات پارلمانی به تایوان جدا کرد

فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شود و شرکت هایی که سئوی بهتری داشته باشند می توانند از بازدیدکنندگان و مشتریان به نفع خود استفاده کنند. موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستند زیرا می توانند ترافیک هدفمند برای سایت شما تامین کنند چرا که کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ محصول یا محتوایی هستند که شما ارائه می کنید. موتورهای جستجوگر را می توان همانند یک بزرگراه در نظر گرفت که راه را برای کاربران هموار می سازند. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

کرولر گوگل که به اصطلاح به آن گوگل بات هم گفته می شود، وظیفه اصلی ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد. بهبود تجربه کاربری برای خزنده های گوگل می تواند شامل بهینه سازی هاست، صفحات دارای پارامتر، صفحات بدون محتوای غنی، جلوگیری از کنیبالیزیشن و … باشد. در گوگل سرچ کنسول (ابزاری رایگان برای تحلیل ارتباط بین کاربر، گوگل و وبسایت) نیز می توانید کرول باجت وبسایت خود را بررسی کنید.

سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.