آیا بازگشت طلا پیش از FOMC به پایان رسیده است؟ تنظیمات قیمت XAU/USD

طلا، XAU/USD – اقدام قیمت و چشم انداز:

  • XAU/دلار آمریکارالی در حال از دست دادن بخار است زیرا با مقاومت سخت مواجه شد.
  • تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی جلسات سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و BOJ است/تصمیمات نرخ گذاری.
  • چشم انداز چیست و سطوح کلیدی برای تماشا در XAU/USD چیست؟

پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در آستانه نشست های سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن در حال از دست دادن قدرت خود است و این خطر اصلاحی بودن بازگشت این ماه را افزایش می دهد.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا برای آخرین بار نرخ بهره را در روز چهارشنبه 25 واحد افزایش دهد، اما بیانیه همراه با دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت. افزایش تندرو می تواند از دلار آمریکا در سطح جهانی حمایت کند و بر طلا تاثیر بگذارد. وابستگی بیشتر به داده‌ها / «انتظار و تماشا» می‌تواند دلار و طلا را به محدوده اخیر خود بازگرداند، در حالی که افزایش شدید می‌تواند بر دلار آمریکا فشار نزولی وارد کند و به XAU/USD کمک کند.

از نظر حساسیت حرکت بالقوه، اگر عملکرد اخیر دلار قابل انجام باشد، افزایش شدید فدرال رزرو می تواند بر دلار بیش از دو سناریو دیگر تاثیر بگذارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد حساسیت، به «جهش طلا پس از خرده فروشی خفیف ایالات متحده» مراجعه کنید. بعد از رسیدن به هدف معکوس H&S چه چیزی برای XAU/USD وجود دارد؟»، منتشر شده در 19 ژوئیه.

  آغاز رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا

نمودار 240 دقیقه ای XAU/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه، نرخ پایه خود را ۲۵ واحد افزایش دهد و به احتمال زیاد در این سمت باقی بماند. با این حال، اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر کار انجام نشده ای نیست، خطر افزایش نرخ بهره را افزایش می دهد. در همین حال، انتظار می رود بانک ژاپن در نشست روز جمعه خود، سیاست پولی فوق العاده آسان خود را حفظ کند.

نمودار روزانه XAU/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، همانطور که در به روز رسانی قبلی مشخص شد، XAU/USD به هدف قیمت الگوی کوچک سر و شانه معکوس در حدود 1980 که در اوایل این ماه راه اندازی شد، دست یافت. با این حال، به نظر می رسد فلز زرد در اوایل ژوئن سال 1983، کمی پایین تر از لبه بالایی ابر ایچیموکو در نمودارهای روزانه، در برابر یک مانع سخت تسلیم شده است.

اگر جهش نوپا از پایان ژوئن ادامه یابد، XAU/USD باید بالاتر از حمایت همگرا بماند، از جمله پایین ترین سطح اواسط جولای 1945 و میانگین متحرک دوره 200 در نمودارهای 240 دقیقه ای.

image3.png

منبع: احساسات مشتری IG

عدم انجام این کار تأیید می کند که بازگشت یک ماهه اصلاحی بوده و خطرات نزولی را به سمت پایین ترین سطح ژوئن 1893، احتمالاً کمتر، نشان می دهد. داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که حدود 69 درصد معامله‌گران طلای خالص هستند. داده‌های احساسات مشتری IG معمولاً به عنوان یک شاخص متضاد برای احساسات جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرند که نشان می‌دهد XAU/USD خطرات ضعف بیشتر را به همراه دارد.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/is-gold-s-rebound-over-ahead-of-fomc-xau-usd-price-setups-20230725.html