کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

یکی از راه هایی که موتور های جستجو، زمینه های فعالیت هر وبسایتی و میزان اعتبار آن ها را می سنجند، کوسایتیشن یا هم استنادی است. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود. این متن برای کاربر و کرولر نشان دهنده این است که لینک با چه کلمه کلیدی و چه مشخصاتی داده شده است.

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند.

  • اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود.
  • در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند.
  • به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند.
  • هرروز موتورهای جست‌وجو با نام‌های مختلف وارد می‌شوند که بیشتر آن‌ها از گوگل شکست می‌خورند.
  Dow Edges Lower، در حالی که Nasdaq 100 و CAC40 مخلوط شده اند

به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد.

سئو یعنی، ارائه بهترین محتوا

در تحلیل سئو سایت، اینگونه موارد معمولا بسیار پیش پا افتاده هستند، بنابراین نمی توان گفت توسط ابزارهای سئو می توان سئو سایت را بررسی کرد. همان صفحه‌ای که بعد از سرچ در گوگل مشاهده می‌کنید و نتایج سرچ شما را برایتان نشان می‌دهد را صفحه نتایج موتور جستجو می‌گویند. ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد. از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.

چک لیست سئو تکنیکال

به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. تکنیک‌های لینک‌سازی، شامل نکات زیادی است (برای الهام گرفتن می‌توانید فهرست بزرگ ما از بیش از 50 روش لینک‌سازی را بررسی کنید). ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایت‌های معمولی ​​به شما اجازه نمی‌دهند به این موقعیت برسید.

  قیمت طلا به دلیل دلار آمریکا کاهش می یابد، بازده بالاتر می رود. Nasdaq 100 Sinks to Support

هر‌چه نمره سختی کلمات بیش‌تر باشد، رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو سخت‌تر خواهد بود. چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است. برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد.

آیا نیاز است که شخصی را برای سئو استخدام کنم؟

یکی از مهمترین موارد استفاده از گوگل، تغییر الگوریتم گوگل به سایر موتورهای جستجو است که سایت ها را به بهبود و سازگاری با مخاطب ترغیب می کنند. البته باید گفت، گوگل بیشتر سایت‌هایی را که به لحاظ بهینه‌سازی وضعیت بهتر و سازگارتری با مخاطب دارد، در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌دهد اما در موتورجستجوی بینگ اولویت با سایت‌هایی است که محبوب‌تر هستند. تصور کنید برای بهبود سرعت سایت، تصمیم می‌گیرید که حجم فایل‌های بصری را تا حد امکان کاهش دهید. در یک تعریف کلی تمامی اقداماتی که برای بهبود کیفیت محتوا در یک صفحه از سایت انجام می‌دهید سئو داخلی است.