قیمت طلا به دلیل دلار آمریکا کاهش می یابد، بازده بالاتر می رود. Nasdaq 100 Sinks to Support

نزدک 100، پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

  • قیمت طلا عقب نشینی، پایین تر کشیده شد دلار آمریکا قدرت و افزایش بازده
  • را نزدک 100 نیز زمین خود را از دست می دهد و به یک منطقه پشتیبانی مهم فرو می رود
  • این مقاله بر روی چشم انداز فنی طلا تمرکز دارد (XAU/دلار آمریکا) و نزدک 100، تجزیه و تحلیل پویایی عمل قیمت و احساسات بازار

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا با افزایش بازده زنده می‌شود، بر روی EUR/USD، GBP/USD و USD/JPY تنظیم می‌شود

قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه با کاهش معتدلی مواجه شد و تسلیم افزایش نرخ‌ها و احیای مجدد دلار آمریکا شد که به دنبال عملکرد ضعیف ماه گذشته به شدت افزایش یافت، درست زمانی که پرده در اولین جلسه معاملاتی سال 2024 بالا رفت.

نزدک 100 نیز با کاهش 1.7 درصدی به 16543 واحد رسید و بیشترین کاهش روزانه خود از اواخر اکتبر را به ثبت رساند.

پس از پایان قوی در سال 2023 برای فلز زرد و شاخص فناوری، معامله گران در آغاز سال جدید موضع محتاطانه ای اتخاذ کردند و از ترس عقب نشینی بیشتر در آستانه رویدادهای مهم در روزهای آینده، قرار گرفتن در معرض هر دو دارایی را کاهش دادند.

با تمرکز بر کاتالیزورهای کلیدی در اواخر این هفته، چهارشنبه PMI تولید ISM را به ارمغان می‌آورد و به دنبال آن تعداد اشتغال ایالات متحده در روز جمعه قرار دارد. این گزارش ها ممکن است به وال استریت این فرصت را بدهد تا چشم انداز اقتصادی گسترده تر را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا انتظارات تسهیل تهاجمی موجه هستند یا خیر.

  دلار آمریکا در آبهای پرخطر، تنظیمات فنی بر روی EUR/USD، GBP/USD، طلا

در زیر پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذار برای هر دو نظرسنجی ISM و NFP مشخص شده است.

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

در طرح کلان، ارقام اقتصادی پایین تر از سهام فناوری و قیمت طلا با تایید انتظارات برای کاهش شدید نرخ ها حمایت خواهند کرد. برعکس، داده‌های قوی ممکن است واکنش مخالفی را به همراه داشته باشد و با عقب‌نشینی معامله‌گران از پیش‌بینی‌های جسورانه کاهش نرخ بهره، قیمت طلا و نزدک 100 را کاهش دهد.

برای تحلیل گسترده چشم‌انداز میان‌مدت طلا، که بینش‌هایی از دیدگاه‌های بنیادی و فنی را در بر می‌گیرد، پیش‌بینی معاملات سه‌ماهه اول ما را هم‌اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی طلا

پس از اینکه قیمت ها نتوانستند مقاومت کلیدی در منطقه 2075 تا 2085 دلار را از بین ببرند، طلا روز سه شنبه روند کاهشی داشت و برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت. اگر این فلز گرانبها در روزهای آینده روند اصلاحی خود را افزایش دهد، سطح حمایت بین 2050 تا 2045 دلار به نظر می رسد. گاو نر باید از این دندان و ناخن کف دفاع کند – عدم انجام این کار می تواند XAU/USD را به 2010 دلار نزدیک کند، نزدیک به میانگین متحرک ساده 50 روزه.

برعکس، اگر خریداران دوباره دست بالا را بدست آورند و قیمت ها را به سمت بالا ببرند، اولین خط دفاعی در برابر یک حمله صعودی بین 2075 تا 2085 دلار ظاهر می شود. تلاش‌های قبلی برای عبور از این سقف ناموفق بوده است، بنابراین تاریخ می‌تواند خود را در یک آزمون مجدد تکرار کند، اما در صورت شکست مداوم، بالاترین قیمت 2150 دلاری دوباره در بازی خواهد بود.

  نمودار قیمت اتریوم (ETH) به نظر می رسد برای سودهای بیشتر در هفته های آینده آماده شود

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد

اگر به دنبال تجزیه و تحلیل عمیق از شاخص های سهام ایالات متحده هستید، چشم انداز بازار سهام در سه ماهه اول ما مملو از بینش های اساسی و فنی عالی است. اکنون آن را دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی نزدک 100

نزدک 100 روز سه‌شنبه به شدت سقوط کرد، با این حال از شکستن پشتیبان تلاقی واقع در نزدیکی منطقه 16700 جلوگیری کرد. برای حفظ آرزوهای صعودی برای یک رکورد جدید، این کف فنی باید به هر قیمتی حفظ شود. عدم انجام این کار ممکن است باعث حرکت نزولی عمیق‌تر شود، با منطقه مورد علاقه بعدی در 16150.

از سوی دیگر، اگر جو بازار تثبیت شود و جای خود را به یک بازگشت ثابت در جلسات معاملاتی آینده بدهد، مقاومت سربار روی 17165 خواهد رسید. اگر تاریخ راهنما باشد، Nasdaq 100 می‌تواند در یک آزمون مجدد از این سقف رد شود، اما شکست می‌تواند منجر به صعود به سمت 17500 شود، که نشان‌دهنده نقطه عطف جدیدی برای شاخص فناوری است.

نمودار فنی نزدک 100

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-prices-slip-as-us-dollar-yields-blast-higher-nasdaq-100-sinks-to-support-20240102.html