اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله
جریمه گوگل پنالتی منجر به حذف یا کاهش رتبه یک صفحه یا کل وبسایت از رتبه بندی گوگل می شود. پنالتی شدن گاها در ابزار سرچ کنسول قسمت Manual Action اطلاع رسانی می شود و در اکثر مواقع این فرایند بدون اطلاع صورت می گیرد. راهکاری است که از طریق سرچ کنسول گوگل، از این موتور جستجو درخواست کنید تا لینک های اعلامی را که معمولا اسپم هستند و ناخواسته ساخته شده اند، در نظر نگیرد. از ابزار Disavow گوگل معمولا برای رفع مشکل سئو منفی که توسط رقبا انجام می شود، استفاده می کنند. اگر در کد یک لینک، عبارت Nofollow وجود نداشته باشد، این لینک فالو است. بر اساس نظر گوگل، لینک نوفالو هیچ ارزشی به وبسایتی که بک لینک می گیرد، نمی دهد اما تجربه وبمستران بخصوص در ایران چیز دیگری می گوید.
همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، سازگار کردن سایت با موبایل نیز میتواند راهکاری مناسب برای بیشتر دیده شدن سایت باشد. طبق آمار بیان شده، تعداد بسیاری از مخاطبان با استفاده از گوشی خود در حال سرچ و جستوجو هستند. از همین رو در صورتی که سایت با موبایل سازگار باشد و در قالب آن نمایش خوبی را داشته باشد، میتواند برای تعداد مخاطبان بیشتری جذاب شود. این موضوع نیز میتواند بر روی سئو یک سایت تاثیر گذاشته و نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. سئو محتوا بعدی از سئوی سایت بوده که به عنوان بخشی از سئوی داخلی محسوب میشود. بخشی مهم و پررنگ که میتواند سبب شود تا سایت رشد بسیاری را داشته باشد و بتواند در موتورهای جستوجوگر به نقاط مطلوبی دست پیدا کند.
- انتشار بیهدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجهای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد.
- برای مثال، مشتریان شرکتهای آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بستههای آموزشی کنکور، دانشآموزان خواهند بود.
- چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو میکند مطابقت ندارد.
- احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید.
- در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخهها به صورت کوتاه پرداخته میشود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کاملتر ارجاع میدهیم.
- Cloaking یک تکنیک سئوی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالرهای موتورهای جستجو نشان داده میشود با محتوایی که به کاربران نشان داده میشود متفاوت است.
سئو به معنای بهینه سازی صفحات سایت و یا یکی از صفحات سایت برای موتورهای جستجو است. به زبان ساده تر سئو کردن سایت فرآیند بهبود کیفیت و کمیت صفحات وب سایت، با هدف ارتقای رتبه و جایگاه در نتایج جستجوی کاربران است. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند.
Breadcrumb عنصر ناوبری سایت است که در بالای هر صفحه فرعی وجود دارد. به طور مثال در بردکرامپ محصول، دسته بندی مرتبط و صفحه اصلی وبسایت وجود دارد. احتمال ایندکس شدن و رتبه گرفتن صفحات یتیم، کمتر از باقی صفحات سایت است. فناوری که بطور موقت محتوای وب مانند تصاویر و برخی کد ها را در سیستم هر کاربر ذخیره می کند تا سرعت بارگذاری مجدد را افزایش دهد. کرولر یا خزنده برنامه ای ربات مانند است که توسط موتور های جستجو ایجاد و برای جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات از صفحات مختلف وب بازدید می کنند.
سئو بازی بهتر بودنه
همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئوی سایت توسط موتورهای جستجو به درستی اتفاق نمیافتد و درنتیجه به سئوی سایت لطمه وارد میشود. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمیفروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالاترین جایگاهها (صفحه اول) لایق میداند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند.
لینک سازی داخلی
همینطور بک لینک از پایین مقاله بهتر از بک لینک موجود در فوتر یا سایدبار است. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است.
با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده میکند، می توانید بصورت رایگان به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. یکی از قسمت های سئو خارجی که همچنان دارای اهمیت زیادی است، میزان و کیفیت بک لینک ها به وبسایت است. بک لینک به زبان ساده، پیوند های دریافت شده یک وبسایت از طرف سایت های دیگر است. موتور های جستجو به میزان بک لینک و کیفیت آن ها در الگوریتم رتبه بندی خود اهمیت ویژه ای می دهند.
لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی (Authority) صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند.