رشد اندک در وال استریت، با داده‌های اقتصادی در آسیا

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

وال استریت یک شبه به رشدهای اخیر خود افزوده است، زیرا VIX به پایین‌ترین حد خود از فوریه 2020 به‌عنوان بازتابی از محیط ریسک‌پذیر غالب رسیده است. عملکرد چشمگیر ممکن است در شاخص راسل 2000 نهفته باشد، زیرا خریداران با موفقیت از سطح 1800 آن دفاع می کنند تا یک شبه سود 2.8 درصدی را ارائه دهند.

از نظر عملکرد بخش، بخش مالی به عنوان بهترین عملکرد (+ 1.3٪) قرار گرفت. این به این دلیل است که فعالان بازار ممکن است الزامات سرمایه ای بالقوه سخت تر را به عنوان نشانه ای از افزایش ثبات در این بخش تلقی کنند، در حالی که هر گونه تأثیر بر فعالیت های وام دهی را می توان در زمان بعدی ارزیابی کرد. با توجه به نزولی که بانک‌های مالی ایالات متحده از ماه مارس سال جاری به آن پرداخته‌اند، این امر به ارائه برخی اطمینان‌های بسیار مورد نیاز کمک کرد، و صندوق منتخب بخش مالی SPDR (XLF) هنوز هم فضایی برای پوشش سطوح قبل از SVB ارائه می‌دهد.

شرط‌بندی‌های نرخی در ایالات متحده شاهد تمایل بیشتری به سمت سناریوی توقف نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده بودند (به احتمال 80 درصد اکنون قیمت گذاری شده است)، که به معنای افزایش جزئی در بازده خزانه‌داری یک شبه است. این امر به دلار آمریکا اجازه داد تا از ابتدای هفته جاری به تثبیت کوتاه مدت خود ادامه دهد، در حالی که احساسات در انتظار یک کاتالیزور کلیدی برای حرکت بیشتر است. سطح 105.00 همچنان یک مقاومت کلیدی برای غلبه بر آن باقی می ماند، با هر حرکتی بالاتر از این سطح به طور بالقوه یک شکل گیری دوپایین را تأیید می کند.

  قیمت دلار امروز آخرین نرخ دلار در بازار | persianforexacademy

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می رسد سهام آسیایی برای باز شدن مثبت، نیکی + 0.36٪، ASX + 0.32٪ و KOSPI + 0.48٪ در زمان نگارش این مقاله، تا حد زیادی انتقال مثبت از وال استریت را دنبال می کنند. شاخص Nasdaq Golden Dragon China یک شبه 3.8 درصد افزایش یافت که بر اساس انتظار سرمایه گذاران برای اقدامات حمایتی بیشتر از سوی مقامات چینی بود. با این حال، فقدان هر گونه دنباله‌روی در آن جبهه همچنان می‌تواند خوش‌بینی را از بین ببرد، با شاخص Hang Seng که دیروز با تشکیل دوجی سنگ قبر حرکت به بالاتر از MA 200 روزه خود را رد کرد.

تقویم اقتصادی امروز بر نرخ رشد تولید ناخالص داخلی استرالیا در سه ماهه اول و اعداد تجاری چین در ماه می تمرکز خواهد کرد. با حرکت غافلگیرکننده 25 واحد پایه دیروز توسط RBA، قیمت گذاری نرخ بازار به سمت افزایش بیشتر در ماه جولای متمایل شده است و یک رقم ضعیف تر تولید ناخالص داخلی ممکن است این روایت را به چالش بکشد.

از آنجایی که خوش‌بینی‌ها در مورد بازگشایی مجدد چین در ماه‌های گذشته نادیده گرفته شده است، اجماع فعلی برای ارقام تجاری ماه مه به مجموعه‌ای دیگر از خوانش‌های ضعیف اشاره می‌کند که ممکن است چشم‌انداز رشد ضعیف‌تر آن را تقویت کند. انتظار می رود صادرات با کاهش 0.4 درصدی نسبت به سال گذشته به محدوده انقباضی بازگردد، در حالی که واردات می تواند سومین ماه متوالی کاهش سالانه خود را نشان دهد (اجماع 8 درصد).

هر گونه غافلگیری مثبت در آن جبهه ممکن است امیدها به بازگشایی چین را دوباره زنده کند، اما با توجه به اینکه فعالان بازار اخیراً به چشم انداز رشد کم و طولانی تر عادت کرده اند، ممکن است به یک روند پایدار تر از شگفتی های صعودی نیاز باشد تا اطمینان بخشی برای سهام چین ایجاد شود.

  وزرای امورخارجه چین و سنگاپور بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند

پس از افزایش دلار استرالیا ناشی از تحویل جنگ‌طلب RBA، AUD/JPY بازگشته است تا خط روند بالایی الگوی کانال رو به رشد خود را دوباره آزمایش کند، جایی که ممکن است مقداری مقاومت وارد شود. سوگیری رو به بالا در این جفت ممکن است با ادامه تقویت RSI آن باقی بماند. بالاتر از سطح 50، که هر شکل گیری سطح پایین تر را در صورت اصلاح کوتاه مدت در کانون توجه قرار می دهد. جهش های مختلف از MA 100 روزه آن در ماه گذشته نشان می دهد که این یک خط حمایتی کلیدی برای تماشای این جفت خواهد بود.

داده‌های احساسات مشتری IG نشان داد که 28.34 درصد از معامله‌گران دارای سود خالص هستند، با افزایش خالص کوتاه‌تر از هفته گذشته. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر ممکن است منعکس کننده یک سوگیری معاملاتی مخالف AUD/JPY قوی تر باشد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: USD/CAD در آستانه نشست بانک مرکزی کانادا (BoC).

USD/CAD از اکتبر سال گذشته تا حد زیادی در یک الگوی دامنه وسیعی گیر کرده است، به طوری که این جفت ارز در آستانه نشست امروز BoC اندکی کاهش یافته است. احتمال 54 درصد قیمت گذاری برای توقف نرخ توسط قراردادهای آتی نرخ بهره نشان می دهد که تصمیم آتی ممکن است یک تماس نزدیک باشد، زیرا افزایش مجدد فشار قیمت ها در آوریل مبارزه بانک مرکزی با تورم را به چالش کشید، همراه با یک سری شگفتی های صعودی در اقتصاد. داده های اخیر شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی برای کانادا بالاترین میزان خود را در سه ماه اخیر به ثبت رسانده است که ممکن است در صورت نیاز فضا را برای تشدید بیشتر فراهم کند.

  هواپیمای چینی سی۹۱۹ مجوز انجام پروازهای مسافری را دریافت کرد

یک حرکت 25 امتیازی در نشست آتی ممکن است یک غافلگیری جنگ طلبانه تلقی شود، که ممکن است ترس از شروع مجدد روند فشرده سازی آن پس از یک توقف چهار ماهه را تقویت کند و از CAD حمایت کند. در حال حاضر، USD/CAD بازگشته است تا یک خط روند صعودی را دوباره آزمایش کند، با واگرایی صعودی RSI که در نمودار چهار ساعته آن ارائه شده است. هر گونه شکست خط روند پیش رو می تواند راه را برای رسیدن به سطح 1.325، جایی که پایه تثبیت پایین تر آن قرار دارد، هموار کند، در حالی که در روند صعودی، حرکت بالاتر از سطح 1.350 ممکن است برای حمایت از حرکت به سمت سطح 1.365 تضمین شود.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

سه شنبه: DJIA + 0.03%؛ S&P 500 + 0.24%؛ نزدک + 0.36٪، DAX + 0.18٪، FTSE + 0.37٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-modest-gains-in-wall-street-with-economic-data-on-watch-in-asia-20230607.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار