با تثبیت بازارها در کل، طلا شیار خود را به دست می آورد. برای XAU/USD کجا؟

طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، فدرال رزرو، هانگ سنگ، Nikkei 225، RBA، BoC، VIX – نقاط صحبت

  • را قیمت طلا در حال حاضر در یک کانال صعودی باقی مانده است
  • بازارها ممکن است به سمت مشاهده عوامل کلان اقتصادی حرکت کنند
  • با مد روز شدن معاملات محدوده، نوسانات کاهش یافته است

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا امروز دوباره در حدود 1980 دلار در نوسان است زیرا بازارها چشم انداز را دوباره ارزیابی می کنند و چین به دنبال افزایش رشد است و جلسه هفته آینده فدرال رزرو در حال بررسی است.

گزارش شده است که چین می خواهد بانک های بزرگ داخلی برای دومین بار در یک سال نرخ سپرده را کاهش دهند. به نظر می رسد این حرکتی است که برای تشویق هزینه های مصرف کننده برای تقویت اقتصاد داخلی طراحی شده است.

بازار اکنون نگران اقدامات دیگری است که پکن ممکن است اتخاذ کند. در هر صورت، شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) امروز به رشدهای اخیر افزوده است زیرا برای اولین بار در 2 هفته گذشته قبل از عقب نشینی از 19400 فراتر رفت.

شاخص Nikkei 225 ژاپن در ابتدا به بالاترین سطح جدید 23 ساله خود باز شد و سپس با سود معامله گران و تقویت ین عقب نشینی کرد.

دلار استرالیا با وجود اینکه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول در سه ماهه اول به 0.2% نسبت به پیش بینی 0.3% رسیده بود، 67 سنت کاهش پیدا کرد. آخرین خواندن احتمالاً با چاپ قبلی 0.5٪ که تا 0.6٪ اصلاح شده بود جبران شد.

  پکن: هر دو سوی تنگه تایوان به چین تعلق دارد

پس از اینکه کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC یک سرکوب را اعلام کرد. کوین‌بیس و بایننس با اتهاماتی مبنی بر اجرای یک صرافی غیرقانونی در کانون توجه قرار گرفته‌اند، دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده روی سر خود قرار گرفته است.

در جای دیگر، نفت خام روز چهارشنبه جلسه آرامی را سپری کرده است، در حالی که قرارداد آتی WTI به کمتر از 72 بشکه دلار آمریکا و قرارداد برنت نزدیک به 76 دلار در زمان چاپ نزدیک شده است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

مبانی تجارت محدوده

شاید نشان‌دهنده رژیم فعلی معاملات، نوسانات امروز در بین طبقات دارایی کمتر ادامه داشته است. شاخص VIX برای اولین بار از فوریه 2020 به زیر 14 درصد رسیده است.

نوسانات طلا نیز با کاهش شاخص GVZ به زیر 14 درصد ادامه یافت. شاخص GVZ از روشی مشابه با شاخص VIX برای محاسبه نوسانات مورد انتظار برای 30 روز آینده برای طلا استفاده می کند.

بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده نیز مانند شاخص DXY (USD) در چند روز گذشته به حرکت خود ادامه داده است.

این موضوع باعث می شود که فدرال رزرو در نشست بعدی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در 14 ژوئن انجام دهد.

RBA دیروز نرخ بهره را افزایش داد و بانک کانادا (BoC) قرار است تصمیم خود را در اواخر امروز اتخاذ کند. بازار بهره در مورد نتیجه با احتمال کمتر از 50 درصد افزایش 25 واحد پایه تصمیم نگرفته است.

اگر بانک مرکزی تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد، ممکن است گفتگوی جدیدی درباره پتانسیل مسیر نرخ بهره فدرال رزرو ایجاد کند. بازار در حال حاضر سناریوی «بدون تغییر» را برای این زمان در هفته آینده قیمت گذاری کرده است.

  روایتی از یک خبر | تشدید تحرکات نظامی در شرق آسیا؛ قدرت‌نمایی چین مقابل ژاپن

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

طلا، بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، شاخص DXY، شاخص GVZ

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-gets-its-groove-as-markets-consolidate-across-the-board-where-to-for-xau-usd-20230607.html