دلار استرالیا تاد کمتر پس از تولید ناخالص داخلی؛ آیا AUD/USD در آستانه معکوس کردن سودهای این هفته است؟

AUD/USD، دلار استرالیا، RBA، تولید ناخالص داخلی – نکات گفتگو:

  • اقتصاد استرالیا در سه ماهه اول کندتر از حد انتظار رشد کرد.
  • Lowe از RBA “خطرات قابل توجه” را برای فرود نرم برجسته می کند.
  • بعدی برای چه AUD/USD?

پیشنهاد مانیش جرادی

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

پس از اینکه اقتصاد استرالیا در سه ماهه اول سال کمتر از حد انتظار رشد کرد، دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا عمدتاً ملایم‌تر بود.

رشد اقتصادی در سه ماهه ژانویه تا مارس 2.3 درصد در مقایسه با 2.4 درصد پیش بینی شده بود، که کندتر از 2.7 درصد در سه ماهه آخر سال 2022 بود. این رشد ششمین رشد متوالی را نشان می دهد، اگرچه بدون شک در سه ماهه اخیر به عنوان رشد عظیم کاهش یافته است. افزایش 400 واحدی در نرخ بهره شروع به نفوذ در اقتصاد می کند.

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) در کنفرانسی در سیدنی در روز چهارشنبه، خطر کاهش شدیدتر در اقتصاد را تایید کرد و گفت که مسیر دستیابی به فرود نرم باریک است و “خطرهای مهم” نتیجه را تهدید می کند.

نمودار 5 دقیقه ای AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

RBA در نشست روز سه شنبه خود به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و نرخ نقدی معیار را به 4.1 درصد رساند و درها را برای سخت تر شدن تصمیم خود برای بازگرداندن تورم به هدف خود باز گذاشت.

پیش‌بینی می‌شود که تورم تا اواسط سال ۲۰۲۵ به بالای محدوده هدف ۲ تا ۳ درصدی RBA بازگردد و افزایش حداقل دستمزد می‌تواند دستیابی به هدف قیمت را بیشتر به تأخیر بیندازد. لو قصد بانک مرکزی را برای ادامه افزایش نرخ‌ها در صورت نیاز برای اطمینان از بازگشت تورم به محدوده هدف خود، حتی اگر نرخ بیکاری را از پایین‌ترین سطح پنج دهه اخیر بالاتر برد، تقویت کرد.

  «هنر هفتم»، پنجره‌ای برای تعمیق شناخت متقابل مردم ایران و چین

رشد تولید ناخالص داخلی استرالیا

image2.png

اطلاعات منبع: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

تورم کل در ماه آوریل 6.8 درصد نسبت به سال قبل و 7.0 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت که نسبت به اوج 7.9 درصد کاهش متوسطی داشت. قبل از جلسه روز سه‌شنبه، بازار پیش‌بینی می‌کرد که نرخ پایه تا سپتامبر به 4.18 درصد برسد، اما اکنون احتمال یک افزایش 25 واحدی دیگر نرخ RBA وجود دارد و نرخ پایانی تا پایان سومین ماه 4.32 درصد پیش‌بینی می‌شود. ربع.

تمرکز اصلی اکنون بر روی داده های تجاری چین است که اواخر صبح چهارشنبه آسیا منتشر می شود. انتظار می رود واردات در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه مه 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کند، پس از کاهش 7.9 درصدی در آوریل. در اوایل این ماه، فعالیت کارخانه‌ها در ماه می به دلیل تضعیف تقاضا، کاهش چشم‌انداز اقتصاد، بزرگترین مقصد صادراتی استرالیا، سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت. حمایت از اقتصاد

نمودار 240 دقیقه ای AUD/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، شکست AUD/USD تا پایان هفته گذشته به بالای مقاومت در 0.6560 در اوج 30 می، فشار نزولی فوری را کاهش داده است و به طور بالقوه شالوده ای را برای یک صعود مجدد ایجاد می کند. با این حال، AUD/USD باید از سد مهم 0.6805 عبور کند تا پس‌زمینه نزولی معکوس شود. مانع فوری در اواسط ماه مه 0.6675 قرار دارد که همزمان با میانگین متحرک 200 روزه است.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-tad-softer-after-gdp-what-s-next-for-aud-usd-20230607.html