قیمت نفت خام با کاهش قیمت اوپک پلاس در بازار کاهش یافت. آیا WTI Rangebound است؟

نفت خام، اوپک پلاس، WTI، دلار آمریکا، عربستان سعودی، API، EIA، باندهای بولینگر – نکات گفتگو

  • نفت خام در کاهش اوپک پلاس با یک انفجار نوسانات جهش کرد
  • به زودی عقب نشینی کرد و در داخل محدوده مستقر شد
  • به نظر می رسد داده های موجودی در حال حاضر در مرکز توجه قرار دارد. آیا WTI را بالا می برد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت نفت خام کاهش تولید اوپک پلاس را برای شروع هفته هضم کرد، زیرا تصویر کلان اقتصاد کلان به عنوان نقطه کانونی برای بخش انرژی دوباره ظاهر شد.

پس از اعلام آخر هفته توسط کارتل نفت مبنی بر کاهش مجدد تولید برای تقویت قیمت ها، پس از اقدام مشابه در اوایل آوریل، نفت خام روز دوشنبه به اوج 5 هفته ای خود رسید.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، کاهش تولید را «آب نبات چوبی سعودی» به دلیل تحمل وزن ۱ میلیون بشکه‌ای کمتر از سوی کشورش در روز خواند.

به نظر می رسد که واکنش قیمت نشان دهنده یک ضربه کوتاه مدت قند است که به زودی توسط بازار متابولیزه شد. قرارداد آتی WTI از پایین ترین سطح هفته گذشته 67.03 دلار آمریکا صعود کرد و تا 75.06 دلار آمریکا در اولین روز صبح دوشنبه معامله شد.

از آن زمان به 70.13 دلار کاهش یافته است، قبل از اینکه در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه به کمتر از 72.00 دلار آمریکا ثابت شود.

  حساب‌وکتاب چینی‌ها در جنگ اوکراین

داده های موسسه نفت آمریکا (API) طی شبانه روز شاهد کاهش -1.7 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 2 ژوئن بود. این کمتر از پیش‌بینی افزایش 1.5 میلیون بشکه‌ای و هفته قبل 5.2 میلیون بشکه بود.

اواخر چهارشنبه، اداره اطلاعات انرژی (EIA)، بخشی از وزارت انرژی ایالات متحده (DOE)، تغییرات موجودی خود را در هفته گذشته منتشر خواهد کرد. پس از اضافه شدن 4.488 میلیون بشکه در هفته گذشته، بازار به دنبال افزایش 1.022 میلیون بشکه ای است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

در روز پنج‌شنبه، یک سازند شمعی درگیر صعودی ایجاد شد و پیش‌روی یک دویدن بالاتر بود.

به عنوان بخشی از این اقدام قیمت، شلاق قرارداد آتی WTI دو طرف میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) مبتنی بر باند بولینگر را اره کرد. وقفه در خارج از باند و به دنبال آن عقب نشینی در داخل باند می تواند به عنوان نشانه ای از بازگشت احتمالی تفسیر شود.

آخرین اقدام قیمت ممکن است نشان دهد که بازار ممکن است در حال حاضر در حالت معاملات محدوده باشد.

مقاومت ممکن است در قله های قبلی 75.06، 76.92 و 79.18 جلوتر از منطقه خوشه مقاومت بالقوه در منطقه 82.50 – 83.50 ارائه شود.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در نقاط شکست و پایین ترین سطح های قبلی 70.13، 67.03، 66.82، 66.12، 64.36، 63.64 و 62.43 قرار گیرد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر

  هشدار دوباره چین به آمریکا درباره تبعات مداخله جویی‌های واشنگتن



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-skittled-as-market-swallows-opec-cuts-is-wti-rangebound-20230607.html