پس از آن که NFP Print بازدهی دلار و ایالات متحده را جوان کرد، عقب نشینی طلا افزایش یافت

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • دلار تازه‌شده و بازدهی قوی‌تر آمریکا در آغاز هفته بر طلا تأثیر می‌گذارد
  • طلا و دلار پس از NFP رابطه معکوس را گسترش می دهند
  • سطوح پشتیبانی بالقوه قبل از نشست CPI و FOMC ایالات متحده در نظر گرفته شده است
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

دلار جوان شده و بازدهی قوی تر ایالات متحده برای شروع هفته بر طلا تاثیر می گذارد

داده های شغلی بهتر از حد انتظار در ماه نوامبر انتظارات کاهش نرخ های کلان در سال 2024 را پس از کاهش نرخ بیکاری آمریکا از 3.9 درصد به 3.7 درصد کاهش داده است. با حفظ قدرت نسبی بازار کار، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود نرخ های بهره را در سطوح محدودکننده ای برای مدت کمی بیشتر از پیش بینی بازارها حفظ کند. بازنگری نزولی متعاقب آن در انتظارات کاهش نرخ، هوای تازه را برای بازده دلار و آمریکا فراهم کرد که هر دو از پایین ترین سطح خود حرکت کردند.

با این حال، با حرکت تورم در مسیر درست، سخت‌تر شدن شرایط اعتبار (شرایط سخت‌گیرانه‌تر برای متقاضیان اعتبار و کاهش تقاضا برای اعتبار) و افزایش ورشکستگی شرکت‌ها، روایت غالب در بازار این است که فدرال رزرو باید تسلیم شود و نرخ‌ها را کاهش دهد. در حمایت از بدتر شدن شرایط بازار یکی از رویدادهای مهم ریسک در هفته آینده – به غیر از جلسات آشکار بانک مرکزی – چاپ CPI ایالات متحده است. یک رقم نرم‌تر از حد انتظار احتمالاً انتظارات غیرقابل‌طلب را افزایش می‌دهد که می‌تواند بر دلار تأثیر بیشتری بگذارد و به طور بالقوه بادی برای قیمت طلا ایجاد کند.

  عناوین روزنامه‌های مطرح جهان؛ احتمال بازگشت نتانیاهو به قدرت

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

طلا و دلار بعد از NFP رابطه معکوس را افزایش می دهند

بازگشت اخیر دلار و بازگشت به طلا را می توان از طریق نمودار زیر مشاهده کرد، جایی که افزایش قیمت طلا بر فلز گرانبها تاثیر گذاشته است. قیمت طلا و دلار آمریکا در بلندمدت رابطه معکوس نشان می‌دهند و در نمودار روزانه کوچک‌نمایی شده قابل مشاهده هستند.

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

سطوح پشتیبانی احتمالی قبل از نشست CPI و FOMC ایالات متحده در نظر گرفته شده است

طلا هفته گذشته را پس از پایان هفته گذشته آغاز کرده است. به نظر می رسد دومین عقب نشینی بزرگ از زمان پایانی ماه اکتبر در حال انجام است و اکنون سطح حمایت 1985 دلاری را آزمایش می کند. تعجب آور نیست که قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رکورد جدید در اوایل دسامبر و افزایش اخیر دلار به گسترش فروش کمک کرده است.

انتظار می‌رود که طلا در این هفته به شدت نسبت به داده‌های دلار واکنش نشان دهد و CPI ایالات متحده و FOMC کاتالیزورهای اصلی را ملاقات کنند. بانک مرکزی اروپا را به این ترکیب بیندازید زیرا EUR/USD اکثریت شاخص دلار آمریکا را تشکیل می دهد و هفته بسیار شلوغی با چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن دارید.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

اگر 1985 دلار در اوایل باقی بماند، مقاومت در 2010 دلار و سپس 2050 دلار باقی می ماند. کاتالیزور اصلی برای ادامه روند صعودی این است که CPI ایالات متحده با نرخی سریعتر از آنچه پیش بینی می شد سرد شود.

  دانلود کوینکس + آموزش ثبت نام ارز دیجیتال بررسی و تحلیل و اخبار ارزهای مجازی

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-pullback-extends-after-nfp-print-rejuvenated-the-dollar-us-yields-20231211.html