احیای دلار آمریکا توسط Fed Minutes تهدید می شود. تنظیم بر روی USD/JPY، EUR/USD، طلا

USD/JPY، EUR/USD، GOLD FORECAST

  • را دلار آمریکا سود می کند، اما پس از اینکه دقایق فدرال رزرو باعث کاهش بازدهی شد، روز تعطیل را به بالاترین حد خود به پایان می رساند.
  • همه نگاه ها به گزارش مشاغل ایالات متحده در اواخر این هفته خواهد بود
  • این مقاله بر روی چشم انداز کوتاه مدت دلار آمریکا تمرکز دارد و جفت های اصلی مانند یورو/دلار آمریکا و USD/JPY. این قطعه همچنین به بررسی سوگیری فنی برای قیمت طلا.

بیشترین خوانده شده: پیش‌بینی قیمت طلا: مخازن XAU/USD به‌عنوان معکوس چشم معامله‌گران، داده‌های شغلی ایالات متحده بعدی

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، بازگشت خود را در روز چهارشنبه افزایش داد، اما پس از اینکه دقایق فدرال رزرو باعث کاهش بازدهی شد، روز را به خوبی پس از جلسه به پایان رساند. برای زمینه، گزارش آخرین جلسه FOMC نشان داد که نرخ بهره می‌تواند برای مدت طولانی‌تری بالا بماند، اما همچنین سیاست‌گذاران ریسک تورم را به سمت تعادل بیشتر می‌بینند، اولین قدم قبل از شروع چرخه تسهیل.

با توجه به اینکه اطلاعات دریافتی در مورد اقتصاد متغیر اصلی هدایت کننده حرکت های بعدی بانک مرکزی ایالات متحده و زمان اولین کاهش نرخ بهره خواهد بود، با توجه به اینکه چشم انداز سیاست فدرال رزرو در حال تغییر است، نظارت دقیق بر داده های کلان مهم است. با این حال، گزارش مهم بعدی که ارزش دنبال کردن دارد، بررسی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی دسامبر (NFP) خواهد بود که صبح جمعه منتشر خواهد شد.

بر اساس برآوردهای اجماع، پیش بینی می شود که کارفرمایان ایالات متحده در ماه گذشته پس از استخدام 199،000 نفر در ماه نوامبر، 150000 شغل اضافه کنند. نرخ بیکاری به نوبه خود از 3.7 درصد قبل به 3.8 درصد رسیده است که نشان دهنده تعادل بهتر بین عرضه و تقاضا برای کارگران است – وضعیتی که باید به کاهش فشارهای مزد در آینده کمک کند.

  USD/CAD آخرین پس از اینکه BoC باعث تغییر Dovish شد، فشار قیمت ها باقی می ماند

آیا در مورد مسیر دلار آمریکا تعجب می کنید؟ برای بینش جامع به پیش بینی معاملات سه ماهه اول ما شیرجه بزنید. از دست ندهید – همین امروز نسخه خود را دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

برای ادامه روند بهبودی دلار آمریکا در هفته‌های آینده، ارقام بازار کار باید نشان دهند که استخدام همچنان قوی و پویا است. این سناریو با نشان دادن اینکه اقتصاد انعطاف پذیر باقی می ماند و قادر به پیشبرد بدون نیاز فوری به حمایت بانک مرکزی است، بازده را بالاتر می برد. با این حال، هر رقم NFP بالای 200000 باید برای دلار آمریکا صعودی باشد.

از طرف دیگر، اگر رشد شغلی با یک حاشیه بزرگ (به عنوان مثال، هر چیزی کمتر از 100 هزار نفر) تحت تأثیر قرار گیرد و پیش بینی ها را از دست بدهد، باید منتظر واکنش معکوس باشیم: دلار آمریکا ضعیف تر. این نتیجه با تأیید اینکه رشد در حال کاهش است و اینکه فدرال رزرو برای جلوگیری از فرود سخت باید به موقع مداخله کند، شرط‌بندی‌ها بر روی کاهش عمیق نرخ را تأیید می‌کند.

گزارش مشاغل آتی ایالات متحده

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

برای یک مرور کلی از ینچشم انداز فنی و اساسی در سه ماه آینده، مطمئن شوید که پیش بینی تجارت سه ماهه اول خود را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY افزایش یافت و از میانگین متحرک ساده 200 روزه خود در روز چهارشنبه عبور کرد، اگرچه این پیشرفت در معاملات اواخر بعد از ظهر کمی شتاب خود را از دست داد. در هر صورت، اگر شکست صعودی تداوم یابد، گاوها می توانند کنترل بازار را دوباره به دست بگیرند و زمینه را برای صعود احتمالی به سمت 144.80 فراهم کنند. با قدرت بیشتر، نمی‌توانیم حرکت به سمت دسته 146.00 را رد کنیم.

  وعده کره جنوبی برای افزایش حمایت از اوکراین/ ارسال سلاح در دستور کار نیست

برعکس، اگر فروشندگان دوباره ظهور کنند و USD/JPY را به کمتر از SMA 200 روزه برسانند، احساسات پیرامون دلار آمریکا می‌تواند بدتر شود و شرایط مناسبی را برای عقب نشینی به سمت 140.95 ایجاد کند. این جفت به احتمال زیاد قبل از جهش پایه خود را در این منطقه ایجاد خواهد کرد، اما یک شکست قاطع می تواند نرخ ارز را به سمت حمایت خط روند در 140.00 سرسام آوری کند.

نمودار فنی USD/JPY

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار USD/JPY با استفاده از TradingView ایجاد شد

علاقه مند به یادگیری نحوه موقعیت یابی خرده فروشی می تواند سرنخ هایی در مورد آن ارائه دهد یورو/سوگیری جهتی USD؟ راهنمای احساسات ما حاوی بینش های ارزشمندی در مورد روانشناسی بازار به عنوان یک شاخص روند است. اکنون آن را دانلود کنید.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD در اواخر دسامبر به بالاترین حد چند ماهه صعود کرد، اما نتوانست پیشرفت خود را حفظ کند و این جفت ارز پس از ناکامی در پاکسازی مقاومت کانال نزدیک به 1.1140، به سمت نزولی رفت. به دنبال این رد نزولی، قیمت ها شروع به روند کاهشی کردند و به زیر سطح حمایت 1.0935 در روز چهارشنبه سقوط کردند. اگر چنین حرکتی ادامه یابد، EUR/USD ممکن است در کوتاه مدت به سمت حمایت کانال در 1.0840 حرکت کند.

از سوی دیگر، اگر خریداران یک چرخش ایجاد کنند و جرقه برگشت صعودی را ایجاد کنند، مقاومت اولیه در 1.0935 و به دنبال آن 1.1020 قابل مشاهده است. در صورت قدرت بیشتر، گاوها ممکن است برای حمله به 1.1075/1.1095 جرأت پیدا کنند. فروشندگان باید به هر قیمتی از این سقف دفاع کنند – عدم انجام این کار می تواند باعث صعود به سمت اوج دسامبر در 1.1140 (همچنین مقاومت کانال) شود.

  کاهش تقاضا برای خرید تراشه، صادارت کره جنوبی را نزولی کرد

نمودار فنی EUR/USD

image3.png

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد

آیا می خواهید بدانید که چگونه فلزات گرانبها را معامله کنید؟ راهنمای “نحوه تجارت طلا” را برای بینش ها و استراتژی های متخصص دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

تجزیه و تحلیل فنی طلا

طلا روز چهارشنبه رکود قابل توجهی را تجربه کرد و به زیر حمایت فنی حیاتی بین 2050 تا 2045 دلار سقوط کرد. اگر XAU/USD برای مدت طولانی در زیر این محدوده باقی بماند، فروشندگان ممکن است برای هدایت قیمت ها به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه نزدیک به 2010 دلار حرکت کنند. در نقاط ضعف بیشتر، همه نگاه ها مستقیماً روی 1990 دلار و به دنبال آن 1975 دلار خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر فشار فروش کاهش یابد و خریداران کنترل چرخ را دوباره به دست آورند، مقاومت اولیه بین 2045 تا 2050 دلار قرار دارد. اگرچه ممکن است برداشتن این مانع فنی برای گاوها دشوار باشد، اما غیرممکن نخواهد بود، زیرا یک شکست احتمالاً اوج دسامبر را نشان می دهد. ادامه حرکت صعودی ممکن است توجه را به بالاترین سطح تاریخ نزدیک به 2150 دلار جلب کند.

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-dollar-s-revival-threatened-by-fed-minutes-setups-on-usd-jpy-eur-usd-gold-20240103.html