بانک مرکزی کانادا 25 بشکه در پی افزایش می‌یابد، هشدار می‌دهد که حرکت نزولی تورم کند خواهد شد

نکات کلیدی تصمیم بانک کانادا:

  • بانک مرکزی کانادا مطابق با انتظارات، نرخ یک شبه خود را 25 واحد پایه به 5.00 درصد افزایش داد.
  • مقام پولی هشدار می دهد که پیشرفت در جبهه تورم در آینده کندتر خواهد بود و به طور ضمنی درها را برای سفت شدن بیشتر باز می گذارد.
  • USD/CAD به دنبال تصمیم و راهنمایی بانک مرکزی سقوط می کند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: رشد فدرال رزرو با کاهش تورم ایالات متحده، افزایش S&P500

بانک مرکزی کانادا امروز جلسه سیاست پولی خود را در ماه جولای به پایان رساند و به عنوان بخشی از مبارزه مداوم با تورم بالا، به افزایش ۲۵ واحد پایه به ۵ درصد، بالاترین سطح در ۲۲ سال اخیر رأی داد.

حرکت روز چهارشنبه دومین افزایش متوالی و متوالی یک چهارم امتیازی توسط این مؤسسه، پس از تصمیم ماه گذشته برای از سرگیری کمپین فشرده سازی و کنار گذاشتن توقف مشروط اعلام شده در ژانویه است.

بانک مرکزی آمریکا در بیانیه خود گفت که اقتصاد قوی‌تر از حد انتظار بوده است و افزود که مصرف به‌طور شگفت‌انگیزی جامد بوده و بازارهای کار همچنان محدود هستند. علاوه بر این، موسسه به رهبری تیف مکلن نشان داد که داده های اخیر همچنان به آن اشاره می کند تقاضای بیش از حد، یک شرایط اقتصادی که بنا به تعریف تورم زا است.

در مورد چشم انداز تورم، BoC اذعان کرد که رشد قیمت ها کاهش یافته است، اما همچنین بهبود جهت گیری در روند کلی عمدتاً به جای فشارهای اساسی ناشی از کاهش قیمت انرژی بوده است. در این زمینه بانک هشدار داد که پیشرفت در بخش CPI کندتر خواهد بود، نشانه این است که سیاست باید برای مدت بیشتری محدود کننده بماند.

  نفت خام ایالات متحده پس از کاهش نرخ بهره چین افزایش یافت، اما آیا PBOC به اندازه کافی انجام داده است؟

از نظر چرخه پیاده روی، راهنمایی تا حدی شاهین بود. در حالی که سیاست گذاران به صراحت نگفته اند که تشدید بیشتر در افق است، زبان نشان می دهد که مازاد تقاضا و تورم اصلی ثابت می شود که پایدارتر از حد انتظار هستند و به وضوح خطر افزایش بیشتر روی میز باقی می ماند.

بلافاصله پس از اعلام بانک مرکزی کانادا، USD/CAD کاهش روزانه خود را افزایش داد و به پایین ترین سطح خود از 27 ژوئن رسید. این احتمال که بانک کانادا در اواخر سال جاری دوباره هزینه های وام را افزایش دهد باید تا حدودی از کانادا حمایت کند. دلار در کوتاه‌مدت، اگرچه بیشتر به موضع فدرال رزرو نیز بستگی دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -11٪ -8٪ -10%
هفتگی -11٪ -6٪ -9٪

نمودار 5 دقیقه ای USD/CAD

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار تولید شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/bank-of-canada-hikes-by-25-bp-says-inflation-downward-momentum-will-slow-20230712.html