دلار آمریکا به عنوان شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو پایین تر از حد انتظار می شود

نکات کلیدی گزارش PCE:

  • هزینه مصرف کننده در ایالات متحده در ماه مه 0.1 درصد افزایش می یابد که یک دهم درصد کمتر از حد انتظار است
  • هسته PCE ماهانه 0.3% صعود می کند، که نرخ سالانه را از 4.7% به 4.6% می رساند، همچنین پایین تر از تخمین ها
  • دلار آمریکا به دنبال مخارج ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها و داده‌های تورم اصلی، زیان را افزایش می‌دهد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: با بالا رفتن بازدهی ایالات متحده پس از داده های ایالات متحده، قیمت طلا در آستانه سقوط کاهش می یابد

وزارت بازرگانی ایالات متحده امروز صبح اطلاعات درآمد و هزینه های ماه گذشته را منتشر کرد. به گفته این آژانس، مخارج مصرف شخصی که بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد، در ماه مه 0.1 درصد رشد کرد در مقابل پیش‌بینی 0.2 درصد، نشانه‌ای از این که مصرف‌کننده آمریکایی در حال از دست دادن قدرت ماندگاری است. هنوز تزلزل نکرده است

در همین حال، درآمد شخصی پس از افزایش 0.3 درصدی در آوریل، 0.4 درصد افزایش یافت که کمی بالاتر از برآوردهای اجماع. اگرچه نباید از یک گزارش نتیجه‌گیری عمده‌ای گرفت، اما افزایش قابل توجه درآمد می‌تواند به خانوارها کمک کند تا هزینه‌های خود را در نیمه دوم سال حفظ کنند و پس‌زمینه سازنده‌تری برای اقتصاد ایجاد کند و از فرود سخت جلوگیری کند.

با تمرکز بر شاخص‌های قیمت، عنوان PCE 0.1% در مادر و 3.8% سالانه افزایش یافت. در همین حال، PCE اصلی، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، که منعکس کننده روند کلی قیمت در اقتصاد است، 0.3 درصد رشد کرد و نرخ سالانه را از 3.7 درصد به 3.6 درصد رساند، یک دهم درصد کمتر از پیش بینی های بازار.

  قیمت نفت خام ایالات متحده افزایش یافت زیرا به نظر می رسد بازار مطمئن است که کاهش اوپک به قوت خود باقی خواهد ماند

درآمد شخصی ایالات متحده و داده های PCE

image1.png

منبع: تقویم DailyFX

مخارج ملایم‌تر خانوارها، همراه با فشارهای تورمی ضعیف‌تر، ممکن است به فدرال رزرو پوشش لازم برای اتخاذ موضعی کمتر تهاجمی را بدهد. با توجه به انعطاف‌پذیری اخیر اقتصاد ایالات متحده، ممکن است سیاست‌گذاران همچنان تمایل داشته باشند که هزینه‌های استقراض را 25 واحد در ماه جولای افزایش دهند، افزایش احتمالی در سپتامبر ممکن است کمتر باشد و از تغییر انتظارات نرخ بهره در جهت مخالف‌تر جلوگیری کند. این وضعیت ممکن است بازدهی خزانه داری را در آینده محدود کند و شرایط مناسبی را برای عقب نشینی دلار آمریکا ایجاد کند.

بلافاصله پس از گزارش صبح امروز، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری شد، چرخشی به سمت نزول گرفت و تا 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که بازده اوراق قرضه در سراسر منحنی عقب نشینی کرد و برخی از پیشرفت های خود را نسبت به جلسه قبل پاک کرد. گفته می‌شود، اگر داده‌های دریافتی به همکاری ادامه دهند، حرکت‌های امروزی در بازارهای FX و با درآمد ثابت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

نمودار دلار آمریکا (DXY) و بازدهی

تصویری حاوی اسکرین‌شات، متن، نرم‌افزار گرافیکی، توضیحات نرم‌افزار چند رسانه‌ای به‌طور خودکار تولید می‌شود

منبع: TradingView



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-us-dollar-slides-as-fed-s-favorite-inflation-gauge-comes-below-expectations-20230630.html