قیمت نفت خام ایالات متحده افزایش یافت زیرا به نظر می رسد بازار مطمئن است که کاهش اوپک به قوت خود باقی خواهد ماند

قیمت نفت خام ایالات متحده و تجزیه و تحلیل

  • نفت خام آمریکا به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته بازگشت
  • داده‌های اقتصادی بهتر از چین و ایالات متحده امیدها را برای ایجاد تعادل بیشتر تقویت کرده است روغن بازار
  • اوپک و جروم پاول در صدر لایحه روز چهارشنبه خواهند بود

Q2 جدید ما را دانلود کنید روغن پیش بینی زیر:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته باقی ماند زیرا بازارها به سمت نشست تولیدکنندگان کلیدی چشم دوخته بودند که انتظار می رود کاهش تولید همچنان پابرجا بماند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت متعاقبا برای نشست برنامه ریزی شده تشکیل جلسه خواهد داد. نمایندگان آن احتمالاً از اقدامات اخیر در بازار نفت، که از دسامبر شاهد افزایش مداوم قیمت ها بوده است، راضی خواهند بود. پیش‌بینی‌کنندگان فکر می‌کنند که تمایل دارند به کاهش تولید افزایش‌دهنده قیمت در حال حاضر پایبند باشند.

نشانه هایی از قدرت اقتصادی در ایالات متحده و چین امیدها را برای افزایش واقعی تقاضای انرژی در کوتاه مدت تضمین کرده است. این به نوبه خود خوش بینی را افزایش داده است که آنچه که ممکن است بازار نفت با مازاد عرضه باشد بیشتر به تعادل برسد. این چشم‌انداز به شرکت‌های بزرگ نفتی که در بورس سهام عمومی عرضه می‌شوند، کمک کرده تا عملکرد قابل‌توجهی در سال جاری داشته باشند، حتی به Big Tech نیز تبدیل شده است.

در همین حال، درگیری بین اسرائیل و حماس، پتانسیل محدود کردن عرضه نفت از خاورمیانه را حفظ می‌کند، چه از طریق سرایت درگیری به دیگر قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران یا از طریق حملات مستمر به کشتی‌ها توسط شبه نظامیان یمنی. جنگ جاری در اوکراین زیرساخت های انرژی روسیه را هدف قرار داده است. روسیه با وجود تحریم های شدید غرب همچنان صادرکننده بزرگ نفت است.

  سازمان همکاری شانگهای: برای کمک به حل بحران اوکراین آماده ایم

البته، در زمانی که بازارهای وسیع‌تر و مصرف‌کنندگان غربی به کاهش قیمت‌ها و کاهش کوتاه‌مدت نرخ بهره امیدوارند، قیمت‌های بالاتر نفت به ترکیب تورم وارد می‌شود. سود نفت بزرگ می تواند به دردسر بانک مرکزی تبدیل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، رویداد تجاری مهم بعدی احتمالا سخنرانی بعدی فدرال رزرو جروم پاول خواهد بود که در حالی برگزار می شود که بازارهای اروپایی در روز چهارشنبه در حال رکود هستند.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

نمودار روزانه نفت خام معیار متوسط ​​غرب تگزاس

جدیدترین افزایش قیمت ها، آنها را هم از کانال روند صعودی غالب قبلی خود و هم به طور قابل توجهی از خط روند نزولی که از اواسط ژوئن 2022 به 123 دلار در هر بشکه، بازار را پوشش داده بود، رساند.

با توجه به سرعت و بزرگی پیشرفت‌های اخیر، تصور اینکه این رالی کمی خسته می‌شود، چندان طولانی نیست، حتی اگر این بدان معنا نباشد که سقوط‌های بزرگ در راه است. مطمئناً، شاخص قدرت نسبی WTI اکنون به طرز ناراحت کننده ای بالاتر از سطح 70.0 قرار گرفته است که نشان دهنده وجود بازار بیش از حد قابل توجهی است. صبح چهارشنبه روی 71.8 ایستاد.

این نباید پیش‌بینی یک چرخش باشد، اما احتمالاً به این معنی است که بازار برای نفس کشیدن متوقف می‌شود و جایی که انجام می‌دهد احتمالاً مهم است. این خط روند نزولی اکنون مقداری پشتیبانی را با قیمت 84.04 دلار ارائه می‌کند و اگر حمایت روانی 85 دلار در بسته شدن روزانه یا هفتگی دوام نیاورد، ممکن است به بازی بازگردد. همچنین پشتیبانی اصلاحی مهمی در نزدیکی 83.05 دلار وجود دارد.

  کاهش CPI ایالات متحده USD/JPY را رام می کند، GBP/JPY افزایش می یابد

با این حال، شتاب با گاوهای نر محکم باقی می ماند و به نظر می رسد که حتی اگر برخی سودجویی ها مانع از صعود فعلی شود، به این روند ادامه خواهد داد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-crude-oil-prices-surge-as-market-seems-sure-opec-cuts-will-stay-put-20240403.html