دلار به سمت جلو به عنوان کاهش نرخ چشمی بانک های مرکزی بزرگ

اقتصاد ایالات متحده تعدیل می شود اما در بین همتایان خود برجسته باقی می ماند

طبق آخرین داده‌های پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی آتلانتا فدرال رزرو، پیش‌بینی می‌شود که پس از رشد 3.2 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و رشد عظیم 4.9 درصدی در سه ماهه اول، 2.1 درصد در سه ماهه اول رشد کند. در حالی که رشد به وضوح تعدیل می شود، نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته مانند اروپا قوی تر است و رشد راکد دارد. و بریتانیا که در سه ماهه چهارم وارد رکود فنی شد. به این ترتیب، دلار احتمالاً در سه ماهه دوم به دلیل پتانسیل فعالیت‌های داغ‌تر و بازار کار قوی‌تر برای افزودن بر فشارهای تورمی موجود – که در نهایت نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری «بالاتر» باقی می‌مانند، حمایت خواهد کرد.

نمودار 1: پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی فدرال رزرو آتلانتا برای سه ماهه اول با استفاده از داده‌های موجود در حال حاضر

image2.png

منبع: بانک فدرال رزرو آتلانتا

حتی مقامات بانک فدرال رزرو مجبور شدند با سطح چشمگیر رشد روبرو شوند زیرا خلاصه پیش بینی های اقتصادی در ماه مارس شامل بازنگری رو به بالا برای رشد کل سال برای رسیدن به 2.1٪ بود که از 1.4٪ پیش بینی شده در دسامبر بالاتر بود.

بازار کار قوی مستلزم احتیاط فدرال رزرو است

در بیانیه فدرال رزرو در ماه مارس، مقامات توافق کردند که خطرات مربوط به اشتغال و اهداف تورم در حال حرکت به سمت تعادل بهتر است، که می تواند به عنوان خوش بینی برای یک فرود نرم تلقی شود – وضعیتی که در آن فدرال رزرو تورم را بدون ایجاد بیکاری گسترده یا عمیق کاهش می دهد. رکود طولانی مدت

  کاظمی قمی: ایران و روسیه عزم مشترک برای پایان دادن به بحران افغانستان دارند

فدرال رزرو به انعطاف پذیری کلی بازار کار اشاره کرد و اظهار داشت که دستاوردهای شغلی “قوی” باقی می ماند. ژانویه 229 هزار شغل اضافه شد در حالی که فوریه 275 هزار شغل دیگر اضافه شد. با این حال، نشانه‌هایی از تسهیل در داده‌ها ظاهر شده است که معمولاً قبل از کاهش بیشتر در داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است، و این از طریق نظرسنجی باز کردن شغل و گردش نیروی کار (JOLTs) است. روند رو به رشدی در حال توسعه است که افراد کمتری را ترک می کنند، کارفرمایان کمتری استخدام می کنند و مشاغل موجود کمتری دارند، اما این روند در مراحل ابتدایی خود است و به داده های شغلی واقعی سرایت نکرده است. هر چه مدت زمان طولانی تری ادامه داشته باشد، فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره مدت بیشتری را تحمل خواهد کرد.

نمودار 2: داده های JOLTs که فرصت های شغلی، ترک کار و استخدام را نشان می دهد

image3.png

منبع: Refinitiv DataStream، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)

پس از کسب درک کامل از اصول موثر دلار آمریکا در Q2، چرا تنظیمات فنی را با دانلود کامل نبینید دلار آمریکا پیش بینی Q2؟

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

فدرال رزرو کاهش اجتناب ناپذیر نرخ بهره را تایید می کند اما زمان بندی آن نامشخص است

اصلاحات رو به بالا در رشد و تورم برای سال 2024 سیگنالی را به بازار می فرستد مبنی بر اینکه عوامل بنیادی قوی باقی می مانند و کاهش نرخ بهره باید تا ژوئن یا حتی جولای – با توجه به انتظارات ضمنی فعلی بازار – همچنان در مسیر اصلی باقی بماند.

  طلا در منطقه رکورد با شکست داو. EUR/USD، USD/JPY Eye NFP

با این حال، سایر بانک های مرکزی چندان خوش شانس نیستند. به عنوان مثال، چندین مقام بانک مرکزی اروپا (ECB) صراحتاً اعلام کرده اند و ژوئن را به عنوان تاریخ بالقوه شروع کاهش نرخ ها معرفی کرده اند و امیدوارند که اقتصاد راکد بتواند تا آن زمان ادامه یابد. اگر داده‌های دریافتی حتی بیشتر از این هم کاهش پیدا کند، ممکن است بازارها در یک افزایش زودتر قیمت‌ها را شروع کنند یا پیش‌بینی کنند که امسال بیش از سه کاهش برای اتحادیه اروپا – که می‌تواند بر یورو/دلار آمریکا تأثیر بگذارد. از آنجایی که EUR/USD بیش از 57 درصد به سبد دلار آمریکا (DXY) کمک می کند، انتظار می رود این معیار عملکرد دلار در سه ماهه دوم را پشتیبانی کند. دلار در برابر اکثر ارزها در سال جاری (تا کنون) تقویت شده است و احتمالاً همچنان از تفاوت نرخ بهره برتر بهره خواهد برد.

نرخ ارز جهانی

image4.png

منبع: تامپسون رویترز

خطرات چشم انداز صعودی: اقتصاد، بیکاری و تورم

تورم به نوعی در سال 2024 چندین چاپ داغ تر از حد انتظار را تولید کرده است که باعث شده فدرال رزرو هر گونه تصور کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را رد کند. ریسک در سه ماهه دوم این است که هر چه عوامل فصلی و گرمتر باعث افزایش تورم شوند، معکوس شوند. کاهش سریع تورم در کنار بازار کار قوی به طور قابل توجهی استدلال برای حفظ نرخ ها در سطوح بالا را ضعیف می کند.

علاوه بر این، اقتصاد ایالات متحده در حال تعدیل است – از رشد سالانه 4.9٪ در سه ماهه سوم به 3.2٪ در سه ماهه چهارم و در مسیر 2.1٪ در سه ماهه اول امسال کاهش یافته است. اگر نشانه هایی از ضعف ظاهر شود، فدرال رزرو برای جلوگیری از رکود، انگیزه کاهش نرخ بهره را خواهد داشت. اشتغال یکی دیگر از عواملی است که دستگاه اقتصادی را در حال زمزمه نگه می دارد. امنیت شغلی و فراوانی مشاغل موجود تا حد زیادی از مصرف و مخارج مصرف کننده حمایت کرده است. کاهش شدید اشتغال و اخبار افزایش اخراج کارکنان یک تهدید بالقوه برای دلار در سه ماهه دوم است، اما داده های فعلی همچنان قوی هستند.

  رئیس جمهوری سریلانکا با هواپیمای سعودی از کشور خود گریخت

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-q2-forecast-dollar-to-push-forward-as-major-central-banks-eye-rate-cuts-20240331.html