شاخص دلار آمریکا (DXY) به‌عنوان فعالیت تجاری در شرکت تحت کنترل ایالات‌متحده بی‌معنا است

نکات کلیدی PMI ایالات متحده:

  • S&P Global Composite PMI Flash (نوامبر) واقعی 50.7 در مقابل 50.7 قبلی.
  • S&P Global Manufacturing PMI Flash (نوامبر) واقعی 49.4 در مقابل پیش بینی 49.8.
  • S&P Global Services PMI Flash (نوامبر) واقعی 50.8 در مقابل پیش بینی 50.4.
  • استخدام در ارائه دهندگان خدمات و تولیدکنندگان ایالات متحده در نوامبر برای اولین بار از اواسط سال 2020 در میان تقاضای اندک و هزینه های بالا کاهش یافت.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورداقدام قیمت،الگوهای نمودارومیانگین های متحرک، بررسی کنیدآموزش DailyFX بخش.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه نوامبر با افزایش اندک تولید ثابت ماند. نرخ رشد در فعالیت های تجاری مطابق با آنچه در ماه اکتبر مشاهده شد. اگرچه تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات افزایش ماهانه دیگری را در فعالیت ثبت کردند، اما سرعت توسعه در کل بسیار اندک بود.

image1.png

منبع: S&P Global PMI

ارائه دهندگان خدمات شاهد افزایش کسری در نرخ رشد تولید بودند که سریعترین افزایش از ماه جولای بود. مجموع سفارش‌های جدید به دلیل اولین توسعه کسب‌وکار جدید در بخش خدمات در چهار ماه گذشته اندکی افزایش یافت، در حالی که سطوح اشتغال برای اولین بار در تقریباً سه سال و نیم کاهش یافت. در همان زمان، مجموع سفارشات صادراتی جدید برای اولین بار از ماه جولای افزایش یافت زیرا تولیدکنندگان به افزایش فروش جدید از مشتریان خارجی اشاره کردند. انتظارات کمتر قوی تر در مورد چشم انداز تولید در 12 ماه آینده در ارائه دهندگان خدمات بر اعتماد کلی کسب و کار در نوامبر تأثیر گذاشت.

  قیمت نفت خام با افزایش ذخایر آمریکا، اوپک دوباره کاهش یافت

با نگاهی به قیمت‌گذاری، هزینه‌های ورودی به دلیل کاهش هزینه‌های انرژی و مواد خام کمترین افزایش را از اکتبر 2020 تجربه کرد، در حالی که قیمت‌های فروش با سرعت بیشتری پیشرفت کردند.

image2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

سیان جونز، اقتصاددان اصلی در S&P Global Market Intelligence، درباره این داده‌ها اظهار داشت: «به‌علاوه، با بازگشت سفارش‌های جدید به رشد برای اولین بار در چهار ماه گذشته، شرایط تقاضا – که عمدتاً توسط بخش خدمات هدایت می‌شود، بهبود یافت. با این حال، در بحبوحه چالش‌هایی که برای تضمین سفارش‌ها وجود داشت، روند صعودی کاهش یافت، زیرا مشتریان همچنان نگران عدم اطمینان اقتصادی جهانی، کاهش تقاضا و نرخ‌های بهره بالا بودند. در یک نکته مثبت تر، تورم قیمت نهاده ها مجدداً کاهش یافت در حالی که تورم قیمت فروش نسبت به میانگین سه سال گذشته پایین ماند و با نرخ افزایش نزدیک به هدف 2 درصدی فدرال رزرو مطابقت داشت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

چشم انداز اقتصاد و دلار آمریکا

اقتصاد ایالات متحده به همان اندازه به غافلگیری و ناامیدی خود ادامه می دهد. هر بار که چند انتشار داده دریافت می کنیم که نشان دهنده سرد شدن اقتصاد است، معمولاً با چاپ داده هایی همراه می شود که خلاف آن را نشان می دهد. این هفته هیچ تفاوتی نداشت، حتی اگر تقویم کمی آرام همراه با تعطیلات شکرگزاری بود.

این هفته شاهد کاهش مجدد ادعاهای اولیه بیکاری بودیم، درست زمانی که به نظر می رسید بازار کار ممکن است وارد فاز خنک شدن پایدار شود. با این حال، چاپ این هفته باعث می‌شود که فعالان بازار به سمت داده‌های شغلی و چاپ تورم در ماه آینده حرکت کنند. بازار کار قوی به حفظ تقاضا در سطوح بالا و در نتیجه تورم ادامه خواهد داد و این جایی است که نگرانی مطرح می شود. با این حال، گزارش امروز نشان داد که اشتغال در ارائه دهندگان خدمات و تولیدکنندگان آمریکایی کاهش یافته است. نوامبر برای اولین بار از اواسط سال 2020 در میان تقاضای کم و هزینه های بالا.

  تایوان مدعی ورود ۶ هواپیمای نظامی چین به قلمرو هوایی این کشور شد

من همچنان انتظار دارم که فعالان بازار پس از هر انتشار داده‌ها در نشست ماه‌های آینده فدرال رزرو که می‌تواند اوضاع را کمی بیشتر روشن کند، به تلنگر ادامه دهند. شخصاً هنوز بر این باورم که راه پیش رو مسیری پر از دست انداز خواهد بود و DXY احتمالاً در سال 2024 با مشکل روبرو خواهد شد.

واکنش بازار

شاخص دلار (DXY) نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

در واکنش اولیه به داده ها، لبه DXY کمی پایین تر در ناحیه پشتیبانی کلید بین ناحیه 103.40-103.00 قرار گرفت.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، شاخص دلار آمریکا بین MA 100 و 200 روزه قرار داشت، اما در تلاش است تا یک شمع روزانه را زیر شاخص 200 روزه کاهش دهد و چاپ کند. با این حال، یک ناحیه کلیدی از حمایت درست در زیر 103.00 قرار دارد که تهدیدی بزرگ برای کاهش بیشتر دلار آمریکا است.

با نگاهی به پتانسیل حرکت به سمت صعودی و مقاومت فوری روی 104.24 با MA 20 روزه در سطح روانی 105.00 بالاتر است. با این حال، این امر مستلزم تغییر فاحش در ثروت گرین بک در اوایل هفته آینده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-index-dxy-unfazed-as-business-activity-in-the-us-held-firm-20231124.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار