قیمت نفت خام با افزایش ذخایر آمریکا، اوپک دوباره کاهش یافت

اخبار و تحلیل نفت خام برنت

  • نفت خام آمریکا قیمت دوباره تحت فشار هستند
  • حرکت قدرتمند امسال، سودآوران را بیرون آورده است
  • انتظار نمی رود اوپک سیاست کاهش تولید خود را در هفته آینده تغییر دهد
  • یاد بگیرید چرا روغن مبانی برای درک بسیار مهم است روغن نوسانات قیمت:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

به نظر می رسد قیمت نفت خام چهارشنبه را به دومین روز کاهشی تبدیل کند، زیرا بازار همچنان مشتاق به دست آوردن مقداری سود پس از صعود این ماه به بالاترین حد از اکتبر است.

اخباری مبنی بر اینکه ذخایر ایالات متحده در این ماه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است احتمالاً بر قیمت ها تأثیر می گذارد. رویترز به نقل از منابع بازار مبنی بر دیدگاه های خود بر اساس جدیدترین داده های موسسه امریکن پترولیوم، از افزایش 9.3 میلیون بشکه ای نفت خام خبر داد.

گروه تولیدکنندگان سنگین وزن سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها هفته آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد. با این حال، آنها قبلاً تمدید کاهش تولید فعلی را به میزان بیش از دو میلیون بشکه در روز تأیید کرده اند. ناظران بازار فکر نمی کنند که حداقل تا زمان نشست کامل وزیران که برای ماه ژوئن برگزار می شود، هیچ تغییری در این سیاست محتمل باشد. اما سرمایه گذاران همچنان محتاط خواهند بود، زیرا برای این گروه ناشناخته نیست که توپ منحنی عجیب و غریب را پرتاب کند.

کاهش تولید از سوی این گروه تاثیری کاملاً مشابه گذشته بر بازار ندارد. عرضه از خارج به سرعت گسترش یافته است و صادرات نفت خام از ایالات متحده، کانادا، گویان و برزیل می تواند به طور فزاینده ای شکاف های عرضه را پر کند. حتی در داخل گروه، کاهش ها همیشه رعایت نمی شود. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که اوپک بیش از 220 هزار بشکه در روز تولید کرده است.

  خرید و قیمت تیشرت مردانه کد 5357413

با این حال، پس‌زمینه کلی بازار همچنان یکی از بازارهایی است که به خوبی عرضه می‌شوند و به دور از تقاضای مشخص هستند. چشم انداز کاهش نرخ بهره در سراسر اقتصادهای صنعتی باید به قیمت انرژی کمک کند. اما خود این نرخ‌های پایین‌تر به کاهش تورم بستگی دارد.

این هفته نشانه های معاملاتی احتمالی بیشتری را برای بازار نفت به همراه خواهد داشت. داده های نهایی رشد ایالات متحده برای سه ماهه آخر سال گذشته منتشر می شود. انتظار می رود که آنها کمتر بازنگری شده باشند. نزدیکتر به بازار، اعداد بیشتری از موجودی نفت، این بار از سوی اداره اطلاعات انرژی، و عکس لحظه ای از شماره های عملیاتی سکوهای نفتی ایالات متحده از سوی بیکر هیوز، خواهد بود.

از اوپک گرفته تا ژئوپلیتیک و تقاضا و عرضه، با مطالعه راهنمای اختصاصی ما در زیر، بر هنر تجارت نفت مسلط شوید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نموداری از توضیحات بازار سهام که به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می شود

نمودار قیمت نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت با استفاده از TradingView گردآوری شده است

قیمت ها از دسامبر به طور پیوسته بالاتر رفته اند و به نظر نمی رسد کانال روند صعودی کلی در این مرحله تحت هیچ تهدید جدی قرار داشته باشد.

مقاومت صعودی آن تا حدودی بالاتر از بازار فعلی در 84.06 دلار قرار دارد و پشتیبانی کانال بسیار کمتر از آن در 75.60 دلار است.

با این حال، پشتیبانی بسیار نزدیک به دست وجود دارد، با قیمت 79.34 دلار. این سومین اصلاح فیبوناچی از صعود به قله های هنوز بدون چالش در سپتامبر سال گذشته از پایین ترین سطح ماه می است. اگر این حمایت راه را باز کند، بازار می تواند به سمت سقوط عمیق تر و شاید چالشی برای روند صعودی کلی فعلی پیش رود.

  بلومبرگ: تایوان، ژاپن و آمریکا برای مقابله با تهاجم چین آماده می‌شوند

قابل توجه است که یک خط روند نزولی از ژوئن 2022 نیز مورد توجه قرار گرفته است. اکنون مقاومت 84.35 دلاری را ارائه می دهد. این یک روند نزولی مورد احترام نیست و اغلب مورد آزمایش قرار نگرفته است. با این حال، شکست مداوم بالاتر از آن می تواند یک سیگنال صعودی برای این بازار باشد.

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی DailyFX، از آخرین اخبار و موضوعات محرک بازار مطلع شوید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-slip-again-as-us-inventories-increase-opec-meet-eyed-20240327.html