طلا پس از تقلبی EUR/USD، نزدک 100 با افزایش بازدهی ایالات متحده مواجه شد

پیش بینی – طلا، یورو/دلار آمریکا، نزدک 100

  • قیمت طلا پس از ناکامی در حفظ شکست کوتاه صعودی روز دوشنبه، عقب نشینی کرد
  • این نزدک 100 نیز زمین خود را از دست می دهد که با افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده کاهش یافته است.
  • یورو/دلار آمریکا اسلاید می کند اما در حدود میانگین متحرک ساده 200 روزه خود پشتیبانی می کند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا با بازگشت بهار به زندگی، راه اندازی بر روی USD/JPY، AUD/USD، افزایش می یابد

قیمت طلا در اوایل روز دوشنبه در جریان معاملات آسیایی افزایش یافت و به رکورد جدیدی در کمتر از 2150 دلار رسید. با این حال، زمانی که بازارهای اروپا و ایالات متحده آنلاین شدند، این انفجار صعودی به سرعت به فروش قابل توجهی تبدیل شد، که احتمالاً معکوس آن به افزایش نرخ اوراق قرضه نسبت داده می شود.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده از اواخر نوامبر با این فرض که فدرال رزرو به سمت کاهش هزینه های استقراض در سال 2024 حرکت می کند، روند کاهشی داشته است، اما در آغاز هفته جدید افزایش یافت زیرا معامله گران شروع به کاهش شرط بندی برای تسهیل بیش از حد پولی کردند، که کمی به نظر می رسید. ناسازگار با واقعیت اقتصادی فعلی

افزایش نرخ ها، دلار آمریکا را در کل تقویت کرد و بر فلزات گرانبها و دارایی های پرخطر تأثیر گذاشت. در این زمینه، نزدک 100 نزدیک به 1% افت کرد، اگرچه پس از کاهش سطح حمایت در 15700، روز خود را در بدترین سطح خود به پایان رساند. EUR/USD نیز کاهش یافت اما توانست بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه خود باقی بماند.

  تنظیم قیمت طلا (XAU/USD) برای آزمایش مجدد اوج های چند ماهه

در این مقاله، چشم‌انداز فنی طلا، یورو/دلار آمریکا و نزدک 100 را با در نظر گرفتن پویایی‌های اقدام قیمت و سطوح بحرانی که می‌تواند پیش از رویدادهای مهم کلیدی در روزهای آینده مطرح شود، بررسی می‌کنیم.

مشتاق به دست آوردن بینش در مورد مسیر آینده طلا و محرک های آینده برای نوسانات هستید؟ پاسخ ها را در پیش بینی سه ماهه ما کشف کنید. اکنون نسخه رایگان خود را دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد، اما به سرعت کاهش یافت و این نشان می‌دهد که این طلا احتمالاً تقلبی بوده است.

علیرغم برگشت 180 درجه ای بازار، فلز زرد یک سوگیری سازنده را حفظ می کند، که برای آن مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود باقی می ماند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قیمت‌ها روند صعودی خود را از سر بگیرند، اولین مانع برای تماشا با قیمت 2050 دلار و به دنبال آن 2070 دلار / 2075 دلار ظاهر می‌شود. با قدرت بیشتر، توجه به 2150 دلار تغییر می کند.

برعکس، اگر زیان‌ها در روزهای آینده انگیزه پیدا کنند، حمایت اولیه می‌تواند حدود 2010 دلار باشد. این منطقه می تواند در صورت ضعف طولانی مدت به عنوان یک طبقه عمل کند، اما افت زیر آن می تواند نشان دهنده عقب نشینی عمیق تر در آینده باشد، با هدف نزولی بعدی در 1990 دلار.

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد

  چین در مذاکره با شرکت فایزر برای داروی کووید

جلوتر از منحنی باشید! پیش بینی تجاری EUR/USD خود را برای یک مرور کلی از چشم انداز فنی و بنیادی جفت ارز درخواست کنید.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

یورو/دلار آمریکا در ماه نوامبر به شدت افزایش یافت، اما در روزهای اخیر با کاهش فشار نزولی، در حالی که قیمت‌ها میانگین متحرک ساده 200 روزه را آزمایش کردند، برخی از این پیشرفت‌ها را دوباره دنبال کرد. برای گاوها مهم است که از این شاخص فنی که در حال حاضر نماد حمایت است، دفاع کنند. عدم انجام این کار می تواند منجر به کاهش به سمت 1.0765 و به دنبال آن 1.0650 شود.

از سوی دیگر، اگر ارز رایج در برابر دلار آمریکا دوباره دست بالا را به دست آورد و بازگشت معنی‌داری را انجام داد، مقاومت فنی در سطح 1.0960 به چشم می‌خورد – اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی کاهش جولای/اکتبر. استحکام پایدار می‌تواند منجر به بازبینی مجدد اوج نوامبر و به دنبال آن حرکت به سمت مقاومت افقی در 1.1080 پس از شکست شود.

نمودار فنی EUR/USD

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی نزدک 100

نزدک 100 در ماه نوامبر افزایش یافت و بیش از 10 درصد افزایش یافت و بزرگترین رشد ماهانه خود از جولای 2022 را به ثبت رساند.

در حالی که نزدک 100 در یک افق میان‌مدت دارای تعصب سازنده است، در صورت پشتیبانی فنی در 15700 غار، چشم‌انداز کوتاه‌مدت می‌تواند به نزولی خفیف تبدیل شود. اگرچه این منطقه ممکن است در یک اصلاحی ثبات ایجاد کند، اما شکستن آن می تواند میانگین متحرک ساده 100 روزه را نزدیک به 15325 نشان دهد.

  وزرای دفاع چین و روسیه بر گسترش همکاری نظامی تاکید کردند

از سوی دیگر، اگر احساسات به نفع خریداران تغییر کند، مقاومت در باند 16080 تا 16200 قابل مشاهده است. پاک کردن این سقف ممکن است چالشی برای اردوگاه صعودی باشد، اما شکست می‌تواند علاقه شدید خرید ناشی از ذهنیت FOMO را برانگیزد و راه را برای آزمایش مجدد بالاترین سطح تاریخ هموار کند.

نمودار فنی نزدک 100

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usdgold-clobbered-after-fakeout-eur-usd-nasdaq-100-hit-by-rebound-in-us-yields-20231205.html