طلا (XAU/USD) بی‌ثبات جلوتر از CPI ایالات متحده، بیت کوین (BTC/USD) به بالاترین سطح چند ساله رسید

طلا (XAU/دلار آمریکا) بیت کوین (BTC/USD) تجزیه و تحلیل و نمودارها

پیش بینی طلا در سه ماهه اول 2024:

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

  • طلا به یک راننده نیاز دارد – آیا CPI ایالات متحده کمک خواهد کرد؟
  • بیت کوین – شکست تایید شده 49 هزار دلاری باید 52 هزار دلار را به سرعت به بازی بازگرداند.

شروعی آرام برای هفته ای که باید شلوغ باشد، بدون اینکه بیشتر بازارهای آسیایی برای تعطیلات تعطیل باشند. بازارهای چین تمام هفته برای سال نو قمری تعطیل هستند در حالی که هنگ کنگ، تایوان و کره جنوبی نیز امروز تعطیل بودند. با وجود داده های اقتصادی اندک در تقویم امروز، معامله گران باید به تعداد انگشت شماری از سخنرانی های بانک مرکزی در طول روز توجه داشته باشند.

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

روز سه شنبه، اداره آمار کار ایالات متحده آخرین آمار تورم را در ساعت 13:30 بریتانیا منتشر خواهد کرد. تورم اصلی سالانه (ژانویه) از 3.9 درصد به 3.8 درصد کاهش یافته است، در حالی که تورم کل از 3.4 درصد در ماه قبل به 3 درصد کاهش یافته است.

image1.png

در حالی که هر گونه کاهش فشارهای قیمتی ایالات متحده مورد استقبال فدرال رزرو قرار خواهد گرفت، بعید است که نرخ را به سمت کاهش نرخ بهره در ماه مارس حرکت دهد. قیمت گذاری فعلی بازار فقط 17.5 درصد احتمال کاهش 25 واحدی نرخ در ماه مارس را نشان می دهد.

image2.png

نمودار طلای روزانه فقدان نوسان فعلی در فلز گرانبها را نشان می دهد. طلا همچنان در محدوده معاملاتی باریکی گیر کرده و ATR 14 روزه فعلی کمی بیش از 20 دلار را نشان می دهد. مقاومت در حدود 2044 دلار در هر اونس باقی می ماند. منطقه در حالی که پشتیبانی در $2010/0z دیده می شود. جلوتر از 2000 دلار در هر اونس. معامله گران طلا امیدوارند که داده های تورم روز سه شنبه آمریکا مقداری نوسان را به این فلز گرانبها تزریق کند.

  سیگنال‌های فنی ترکیبی و دلار آمریکا قوی‌تر روی کابل فشار می‌آورند

نمودار قیمت روزانه طلا

image3.png

نمودار از طریق TradingView

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 66.31 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش 1.97 به 1 است. معامله گران نت شورت 8.05 درصد بیشتر از دیروز و 2.21 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

ببینید چگونه تغییرات روزانه و هفتگی در داده‌های IG Retail Trader می‌تواند بر احساسات و عملکرد قیمت تأثیر بگذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% 12% 7%
هفتگی 6% 0% 4%

برخلاف طلا، معامله‌گران بیت‌کوین از نوسانات با بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار لذت می‌برند و در حال حاضر منتظر آزمایش سطوحی هستند که آخرین بار در دسامبر 2021 مشاهده شده است. فروش و افزایش اخیر پس از ETF، بیت‌کوین/دلار آمریکا را به بالاتر از حد ممکن رسانده است. 48 هزار دلار با بالاترین قیمت 11 ژانویه در کسری زیر 49 هزار دلار به عنوان هدف بعدی دیده می شود. در بالای اینجا، مقاومت کمی در نمودار هفتگی قبل از شروع بازی 52 هزار دلار وجود دارد.

آخرین رالی نه تنها به دلیل انتشار موفقیت آمیز طیفی از ETF های بیت کوین در ماه گذشته، بلکه به دلیل رویداد نصف شدن بیت کوین که در 17 آوریل پیش بینی می شود، ایجاد شده است. نصف شدن بیت کوین رویدادی است که تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می دهد. و در کد بیت کوین برنامه ریزی شده است که پاداش استخراج کنندگان برای افزودن بلاک های جدید به بیت کوین را تا 50 درصد کاهش می دهد. این کاهش عرضه منجر به افزایش کمیاب می شود و اگر تقاضا برای بیت کوین ثابت بماند یا افزایش یابد، قیمت بیت کوین را بالاتر می برد. در سال 2012، نصف کردن پاداش استخراج بیت کوین را از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین، در سال 2016 از 25 به 12.5 بیت کوین، در سال 2020 از 12.5 بیت کوین به 6.25 کاهش داد. در نصف شدن سال آینده – که در اواسط آوریل پیش بینی می شود – پاداش استخراج یک بلوک بیت کوین به 3.125 BTC کاهش می یابد.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

image4.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی بیت کوین رایگان خود را دریافت کنید

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا و بیت کوین – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-listless-ahead-of-us-cpi-bitcoin-btc-usd-probes-multi-year-high-20240212.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار