قیمت‌های طلا (XAU/USD) با سطح 2000 دلار، با نگاه به نشست FOMC برای انگیزه‌های تازه

پیش بینی قیمت XAU/USD، DXY:

خوانده شده ترین: S&P 500 و Gold (XAU/USD) مسیرهای متفاوتی را پیش از انتشار یک سری داده در پیش می گیرند

قیمت طلا در معاملات آسیایی به پایین‌ترین حد خود یعنی حدود 1990 دلار در هر اونس کاهش یافت، پیش از اینکه جهش در بازار اروپا منجر به بازگشت مجدد فلز گرانبها به 2000 دلار در هر اونس شد. با این حال، فشار فروش کمی بالاتر از دسته 2000 دلار در هر اونس وجود دارد، زیرا به نظر می رسد شاخص دلار (DXY) نیز در حال بهبود جلسه ایالات متحده است.

با تجزیه و تحلیل عمیق چشم انداز طلا، که بینش هایی از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

داده های ایالات متحده، نشست FOMC و تنش خاورمیانه

داده های ایالات متحده همچنان به قوت خود ادامه می دهد، با این که عدد اعتماد مصرف کننده امروزی که از تخمین 100 با چاپ 102.6 در ماه اکتبر پیشی گرفته بود، پیشی گرفت. چاپ سپتامبر از 103 به 104.3 بازنگری شد که نشانه دیگری از بهبود چشم انداز مصرف کنندگان علیرغم برخی چالش های اخیر است. تنها نگرانی از داده‌ها، انتظارات تورمی مصرف‌کننده یک ساله است که همچنان در سطح 5.9 درصد بالا باقی می‌ماند و رقم انتظار تورمی 4 ساله نیز 5.9 درصد است. این موضوع برای فدرال رزرو و فعالان بازار نگران کننده است و او اشاره می کند که فدرال رزرو ممکن است نیاز به انجام کارهای بیشتری داشته باشد و می تواند تا حدودی افزایش مجدد شاخص دلار آمریکا (DXY) را توضیح دهد.

  USD/CAD تسلیم پس از سود CPI، کجا بعدی؟

انتظار می رود که نشست FOMC فردا منجر به توقف فدرال رزرو در فردا شود، اما با توجه به یک دور دیگر از داده های جامد، آیا پاول رئیس فدرال رزرو در سمت هاوکیش اشتباه می کند؟ نظراتی که در اطراف درب برای یک صعود دیگر باز است، ممکن است به اندازه کافی بدبین نباشند تا گاوهای DXY بتوانند رالی اخیر را فراتر از مرز 107.00 افزایش دهند. زبان رئیس فدرال رزرو در جلسه فردا از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و می تواند نوسانات را تحریک کند زیرا بعید است که تصمیم برای نرخ بهره چنین کاری را انجام دهد.

شاخص دلار آمریکا، نمودار روزانه

منبع: TradingView، ایجاد شده توسط Zain Vawda

با نگاهی به وضعیت خاورمیانه، شاهد افزایش حملات به پایگاه های ایالات متحده در منطقه هستیم، در حالی که اسرائیل یک شبه حملات هوایی به اهداف حزب الله لبنان انجام داد. این می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند و شاهد بازگشت جاذبه‌های امن باشد. این امر همچنان بازارها و به ویژه طلا را هدایت می کند و بنابراین نمی توان آن را نادیده گرفت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

رویدادهای مخاطره آمیز پیش رو

بقیه هفته داده‌های تاثیرگذاری بالایی را از ایالات متحده با نشست فردا عصر FOMC به ارمغان می‌آورد، اما قبل از آن، داده‌های PMI تولید را نیز داریم. روز جمعه می‌تواند ناپایدارتر باشد زیرا ما داده‌های چاپ NFP و همچنین داده‌های PMI خدمات را داریم که همیشه برای ایالات متحده عظیم است، زیرا در درجه اول یک اقتصاد مبتنی بر خدمات باقی می‌ماند.

  رسانه تایوانی مدعی احتمال سفر نانسی پلوسی به این جزیره شد

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

طلا

از دیدگاه فنی، طلا در این هفته بالای 2000 دلار دست و پنجه نرم کرده است و امروز هیچ تفاوتی ندارد. این فلز گرانبها نمی تواند پذیرشی بالاتر از سطح صعودی طولانی را پیدا کند که تنش در خاورمیانه شروع شده است.

با نگاهی به نشست فردای FOMC و می‌توانیم ببینیم که فلز گرانبها قبل از جلسه در محدوده محدود باقی می‌ماند. محدوده بین 1980 تا 2020 دلار ممکن است دست نخورده باقی بماند زیرا این فلز گرانبها به دنبال کاتالیزوری برای تجدید قوای صعودی خود است.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 31 اکتبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به احساسات مشتری IG، معامله‌گران خرده‌فروشی بسیار طولانی در طلا هستند و 60 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای موقعیت‌های لانگ هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در DailyFX در مورد احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه ای از ادامه سقوط طلاست؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری GOLD و تغییرات در موقعیت طولانی و کوتاه، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 2% 0%
هفتگی -1٪ 6% 2%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-prices-flirt-with-2000-level-eyeing-the-fomc-meeting-for-fresh-impetus-20231031.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار