قیمت نفت خام با ناکام ماندن برنامه های رشد چین

بحث اصلی نفت خام (WTI):

  • نفت خام ایالات متحده همچنان بالای 80 دلار در هر بشکه راحت به نظر نمی رسد
  • با این حال، روند صعودی کلی آن همچنان پابرجاست
  • این هفته سهم خود را از ریسک رویداد به ارمغان خواهد آورد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

قیمت نفت خام ابتدا در روز سه‌شنبه کاهش یافت و سرمایه‌گذاران ظاهراً از آخرین برنامه‌های احیای اقتصادی چین اطمینان چندانی نداشتند، اما این قیمت‌ها در صبح اروپا ضرر را جبران کردند.

نگرانی در مورد تقاضای انرژی چین برای مدتی برای گاوهای نفتی مشکل ساز بوده است، زیرا اقتصاد شماره دو جهان در تلاش است تا چیزی شبیه به قدرت قبل از همه گیری خود را به دست آورد. پکن قصد خود را برای «تغییر» حالت توسعه خود و رسیدگی به ظرفیت مازاد بومی اعلام کرده است، اما هدف رشد 5 درصدی آن در سال 2024 شاید فقط به سرمایه گذاران یادآوری کند که چین طبق استانداردهای اخیر خود در مسیر کند باقی مانده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (گروه موسوم به “اوپک پلاس”) کاهش تولید خود را تا سه ماهه دوم امسال تمدید کرده اند، اما این حرکت به طور گسترده ای مورد انتظار بود و تاثیر زیادی بر قیمت ها نداشت. به طور گسترده‌تر، بازار بین چشم‌انداز عرضه فراوان از سوی تولیدکنندگان غیراوپک و فرصت‌های نامطمئن تقاضا درگیر است زیرا اقتصادهای صنعتی با رشد ناچیز یا در برخی موارد رکود آشکار دست و پنجه نرم می‌کنند.

برخی از اقتصاددانان فکر می کنند عرضه می تواند در سال آینده کاهش یابد، اما، زیرا رونق تولید که سال گذشته در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و گویان مشاهده شد، لزوماً در سال 2024 تکرار نخواهد شد. و قابل توجه است که علیرغم احتیاط سرمایه گذاران، روند صعودی کلی قیمت نفت خام آمریکا همچنان پابرجاست.

  آخرین ین ژاپن – صادرات رکورد رکورد، تست USD/JPY دوباره 150

این هفته اخبار اقتصادی فراوانی را از ایالات متحده به ارمغان خواهد آورد که با انتشار اطلاعات رسمی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه که باعث افزایش ارزش دلار در ماه گذشته شد، به اوج خود رسید. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده به حرکت خود ادامه می‌دهد احتمالاً باید خبر خوبی برای بازار نفت باشد، اما احتمالاً تنها تا جایی که کاهش نرخ‌ها در سال جاری روی میز باقی مانده است. در نزدیکی بازار، عکس فوری اداره اطلاعات انرژی از موجودی نفت در هفته گذشته در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار روزانه با استفاده از TradingView گردآوری شده است

بازار نفت به شدت به نیروهای اساسی عرضه و تقاضا، ژئوپلیتیک و رشد جهانی وابسته است. در راهنمای «اصول اساسی تجارت نفت» ما در زیر بدانید که چرا:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

معیار متوسط ​​غرب تگزاس ایالات متحده به سمت باند معاملاتی پیش می رود که آخرین بار در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر 2023 مشاهده شده بود که راه بازگشت به بالاترین سطح آن سال را مسدود می کند.

پایه آن باند در حال حاضر مقاومت 80.21 دلاری را ارائه می دهد. قیمت ها به سمت وسط یک باند روند صعودی گسترده حرکت می کنند که نشان دهنده حمایت معقول در 74.23 دلار و مقاومت در 82.69 دلار است. با این حال، حرکات قیمت در روزهای اخیر کوچکتر بوده است، و نشانه هایی وجود دارد که باند روند صعودی ممکن است باریک شود، روندی که ممکن است با ریسک رویداد اقتصادی مهم این هفته توضیح داده شود.

  افزایش رشد دلار آمریکا در حالی که دقایق فدرال رزرو چشم انداز سیاست پولی هاوکی را تقویت می کند

حمایت بازگردانی به 77.76 دلار می رسد و بازار احتمالاً تمایل صعودی کلی خود را بالاتر از این نقطه حفظ خواهد کرد.

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که معامله‌گران در سطوح فعلی بسیار صعودی هستند، با 74% طولانی مدت. این یک نوع موضع گیری نسبتاً افراطی است که ممکن است برای یک بازی صعودی متضاد استدلال کند، حتی اگر فقط کوتاه مدت باشد.

با عضویت در خبرنامه هفتگی ما از آخرین اخبار بازار و موضوعات بازارهای محرک به‌روز باشید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-struggle-as-china-growth-plans-fail-to-convince-20240305.html