قیمت نفت خام توسط سطوح موجودی ایالات متحده، ژئوپلیتیک پشتیبانی می شود

به روز رسانی نفت خام:

  • بازارهای انرژی نگران مازاد عرضه هستند
  • این نگرانی ها تا حدودی ضعیف شده، اما از بین نرفته است
  • از نظر فنی، روند صعودی نفت خام آمریکا همچنان پابرجاست

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه توسط اخبار جلسه قبل از افزایش کمتر از حد انتظار در ذخایر ایالات متحده حمایت شده است، اگرچه دلار قوی تر همچنان باد مخالف را به همراه دارد.

ارقام موسسه نفت آمریکا افزایش 670000 بشکه ای را در هفته منتهی به 2 فوریه نشان می دهد که بسیار کمتر از میزان موجودی 1.9 میلیون بشکه ای که بازارهای تولیدی قبل از این ارقام به دنبال آن بودند. علاوه بر این، اداره اطلاعات انرژی چشم انداز خود را برای رشد تولید ایالات متحده در سال جاری 120000 بشکه در روز کاهش داد و به 170000 رساند و پیش بینی کرد که رکورد تولید شگفت انگیز 1.3 میلیون بشکه در روز دسامبر گذشته تا فوریه 2025 تجاوز نخواهد کرد.

حمایت آشکاری از قیمت نفت در هر دوی این عرضه‌ها وجود داشت، زیرا یکی از نگرانی‌های اصلی برای گاوهای نفتی، چشم‌انداز عرضه بیش از حد نفت خام از سوی تولیدکنندگان خارج از بلوک سنتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تقاضای بسیار نامطمئن از سوی واردکنندگان عمده است. ، به ویژه چین.

رویترز گزارش داد که حماس طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن آتش بس 135 روزه در غزه برقرار می شود و در صورت خروج نیروهای اسرائیلی از غزه، تمامی گروگان های اسرائیلی آزاد می شوند. هیچ واکنشی فوری از سوی تل آویو دریافت نشد، اما اسرائیل قبلاً گفته است که تا زمانی که حماس نابود نشود غزه را ترک نخواهد کرد. هر نشانه ای از یک آتش بس قابل اجرا ممکن است منجر به عقب نشینی قیمت نفت شود، اما در حال حاضر ژئوپلیتیک، خواه بر غزه، درگیری در اوکراین و یا اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی متمرکز باشد، تمایل دارد قیمت انرژی را بالا نگه دارد.

  ازپیوستن ایران به سازمان شانگهای تا استقبال جهانی از توافق عربستان و ایران

تمرکز بازار فردا احتمالاً روی اعداد تورم چین و تأثیری که ممکن است بر احتمال محرک‌های اقتصادی بیشتر توسط پکن داشته باشد باشد. اقتصاددانان کاهش تورم را تشدید می‌کنند و تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده کاهش 0.5 درصدی دارد.

تحلیل فنی قیمت نفت خام آمریکا

نمودار روزانه نفت خام WTI

نموداری از توضیحات بازار سهام که به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می شود

نمودار روزانه نفت خام غرب تگزاس

قیمت ها همچنان به مرز پایین کانال روند صعودی گسترده ای که از اواسط سپتامبر در حال اجرا بود، احترام می گذارند. این امر توسط حمایت بسته بالای روز دوشنبه در 72.07 دلار که پایه کانال در آن روز بود تأیید شده است.

مقاومت کوتاه مدت به 76.79 دلار می رسد، اولین نقطه اصلاحی صعود از پایین ترین سطح ماه دسامبر به قله های ژانویه. آنها در حال حاضر مقاومت 79.59 دلاری را ارائه می دهند.

بالاتر از آن، باند معاملاتی اواخر اکتبر بین 80.40 دلار و 83.50 دلار نسبت به قله های سال گذشته بالاتر است. به نظر می رسد خطر کمی برای بازگشت قیمت ها به آنجا وجود دارد، اگرچه کنترل روانی 80 دلار در ماه آینده با فرض ادامه روند صعودی قابل دسترس به نظر می رسد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

داده های احساسات خود IG نشان می دهد که معامله گران در سطوح فعلی تا حدی (82٪) صعودی هستند که ممکن است به خوبی برای یک بازی مخالف و نزولی استدلال کند. این تعادل را باید در طول هفته رعایت کرد تا دید گاوها تا چه حد می توانند اعتقاد داشته باشند.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX

  قیمت نفت خام با ناکام ماندن برنامه های رشد چین



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-supported-by-us-inventory-levels-geopolitics-20240207.html