چرا سهام ایالات متحده ممکن است عشق را در فوریه احساس نکند؟

تجزیه و تحلیل S&P 500

  • سال های اخیر بازده اندکی را برای S&P 500 در ماه فوریه به همراه داشته است
  • سال انتخاباتی معمولی قبل از صعود ضعیف شروع می شود – پلیس 60 روزه
  • به نظر می رسد وسعت بازار اندکی به عقب می نشیند – کاتالیزوری برای شکستن علامت 5 هزار در S&P 500 لازم است؟
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

سال های اخیر بازده اندکی را برای S&P 500 در ماه فوریه شاهد بوده است

بر اساس داده های مربوط به سال 2007، دوره آرام پس از دوره کریسمس، شاهد بازدهی بسیار اندکی برای S&P 500 بوده است. در واقع، در همان افق زمانی، این سومین ماه بدترین ماه برای شاخص است.

با گزارش‌های درآمدی برای اکثر «هفت فوق‌العاده» پشت سر ما، سهام ممکن است وارد دوره‌ای شود که حرکت صعودی شروع به کند شدن می‌کند – به‌ویژه قبل از سطح روانشناختی 5000.

نمودار فصلی S&P 500 که میانگین بازدهی ماهانه را از سال 2007 تا کنون نشان می دهد

image1.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

سال انتخاباتی معمولی قبل از بالا رفتن ضعیف شروع می شود – 60 روز بریدن

طبق داده‌های مربوط به سال 1950، در یک سال انتخاباتی معمولی، سه ماه اول یا 60 روز معاملاتی، بازدهی بسیار متلاطمی در حدود نقطه صفر نشان می‌دهند. با این حال، پس از مارس، ثروت‌ها بسیار درخشان‌تر به نظر می‌رسند، و شاهد بهبود قابل توجهی در پیشروی بوده‌اند. مدتی پس از رای واقعی به حدود 7 درصد در سال خواهد رسید.

  Nasdaq Slips، Gold Steadies، Banks Central on Tap

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به نظر می رسد وسعت بازار در حال عقب نشینی است – کاتالیزور برای شکستن علامت 5 هزار مورد نیاز است؟

بازار سهام ایالات متحده و اقتصاد زیربنایی ایالات متحده با سرعتی دلگرم کننده در حال پیشرفت است. داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ارقام دسامبر و ژانویه نشانه‌های مثبتی را نشان می‌دهد، تولید ناخالص داخلی در حال تعدیل است، اما همچنان از برآوردها پیشی می‌گیرد و بخش خدمات برای سیزدهمین ماه متوالی با شاخص‌های آینده‌نگر مانند «سفارش‌های جدید» رشد می‌کند.

به‌علاوه، فصل سود از گزارش‌های درآمدی قوی برای اکثر سهام‌های کلان‌کاپ استقبال کرده است، و بقیه شاخص را در این فرآیند بالاتر می‌برد، زیرا به نظر می‌رسد ژانویه از پایان سال گذشته در وسعت بازار کاهش یافته است. سهام مگا کپ همچنان بر کل شاخص تأثیر می گذارد و بیش از آن است که بتواند 493 سهم باقی مانده را به بالاترین حد شاخص بکشاند، اما این امر مستلزم برداشتن مقداری سنگین از وزنه های سنگین ایالات متحده است.

زمانی که اکثر سهام در یک جهت حرکت می کنند عقب نشینی از شتاب صعودی آسان تر است و اگر جیب ها/بخش ها شروع به کاهش کنند ممکن است با مشکل مواجه شوند. تا اینجای کار به نظر می رسد که پس از رالی فراگیر تا پایان سال، سهام در حال تثبیت یا کاهش اندکی هستند.

درصد سهام S&P 500 بالاتر از 200 SMA (اندازه گیری وسعت بازار)

image3.png

منبع: barchart.com تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ما هزاران حساب را مطالعه کردیم تا بفهمیم معامله‌گران موفق چه چیزی را درست می‌کنند! خلاصه یافته های ما را در زیر دانلود کنید:

S&P 500 به مارک 5000 روانشناختی نزدیک می شود

S&P 500 در آستانه رسیدن به مرز 5000 قرار دارد – سطح روانی قابل توجهی برای این شاخص که در حال حاضر عملکرد بهتری از بسیاری از شاخص های دیگر دارد. گفته می‌شود که سهام ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته‌اند زیرا نرخ‌های بهره به بالای 5 درصد افزایش یافته است، اما سهام هوش مصنوعی، ابر و فناوری این نگرانی‌ها را برطرف کرده و برخی از آنها به بالاترین حد خود رسیده‌اند.

در حالی که تاریخ حاکی از آن است که فوریه ممکن است روند صعودی را کاهش دهد، اقدام قیمت همچنان کلیدی است. نشانه اندکی از تغییر در شاخص وجود دارد و ثابت شده است که هر عقب نشینی سطوح جذاب تری برای خرید نوک ارائه می دهد. سوگیری صعودی سازنده باقی می ماند مگر اینکه نشانه هایی بر خلاف آن ظاهر شود.

نمودار روزانه S&P 500

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/s-p-500-why-us-stocks-may-not-feel-the-love-in-february-20240207.html