نزدک 100 پس از رد حمایت، کاهش طلا علیرغم سقوط بازدهی ایالات متحده

نزدک 100، پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

  • این نزدک 100 در روز سه‌شنبه با افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا نسبتاً افزایش یافت
  • با وجود عقب نشینی در نرخ ها، قیمت طلا در طول جلسه معاملاتی اندکی کاهش یافت
  • توجه به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در اواخر هفته خواهد بود

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: تنظیمات دلار آمریکا – سود USD/JPY به عنوان GBP/USD روند کاهشی، AUD/USD کاهش یافت

نزدک 100 در روز سه‌شنبه پس از عملکرد ضعیف در ابتدای هفته که با افت قابل‌توجه بازدهی خزانه‌داری آمریکا در پی داده‌های اقتصادی نامطلوب حمایت می‌شد، اندکی بازگشت. وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، شاخص سهام 0.25 درصد صعود کرد و به بالای مرز 15900 رسید و به بالاترین حد خود در سال 2023 نزدیک شد.

برای ارائه اطلاعات پس‌زمینه، نرخ‌های اوراق قرضه در سراسر جهان پس از ارقام فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه اکتبر، که در نظرسنجی JOLTS گزارش شده بود، کاهش یافت و با حاشیه‌های گسترده‌ای از آن متعجب شد. نتایج ناامیدکننده این نگرانی را ایجاد کرد که بازار کار که زمانی تخریب ناپذیر بود، زیر بار سیاست پولی تهاجمی شروع به فروپاشی کرده است، که به نوبه خود، کاهش شرط بندی فدرال رزرو برای سال 2024 را افزایش داد.

داده های تکان های ایالات متحده

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

اگرچه عقب نشینی بازدهی به نفع شاخص فناوری بود، اما طلا برای تقویت این وضعیت تلاش کرد و قیمت ها برای دومین روز متوالی کاهش یافت. در حالی که این فلز گرانبها چشم انداز سازنده ای را حفظ می کند، گاوها پس از گرفتار شدن در سمت اشتباه معامله در روز دوشنبه، زمانی که شکست جلسه آسیایی به سرعت به یک فروش بزرگ تبدیل شد، هنوز آماده جذب مجدد موقعیت های خرید نیستند.

  چشم انداز FTSE 100، DAX 40 و S&P 500 قبل از نشست چهارشنبه FOMC.

با نگاهی به آینده، ممکن است طی چند روز آینده شاهد حرکت‌های اندازه‌گیری شده در طلا و نزدک 100 باشیم زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط‌بندی‌های جهت دار بزرگ قبل از انتشار آمار استخدامی نوامبر آمریکا در روز جمعه اجتناب می‌کنند. گزارش مشاغل آتی بینش ارزشمندی در مورد سلامت اقتصاد ارائه می دهد و بنابراین ممکن است به راهنمایی گام های بعدی فدرال رزرو کمک کند.

اگر به دنبال تجزیه و تحلیل عمیق شاخص های سهام ایالات متحده هستید، پیش بینی معاملات سه ماهه بازار سهام ما مملو از بینش های بنیادی و فنی عالی است. اکنون یک نسخه رایگان دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی نزدک 100

نزدک 100 روز دوشنبه به شدت کاهش یافت، اما فشار فروش کاهش یافت، زیرا شاخص فناوری نتوانست به زیر سطح حمایت در 15700 برسد. از این سطوح، قیمت‌ها بازگشتی متوسط ​​داشته و به بالای سطح 15900 رسیده است. در صورت افزایش سرعت در روزهای آینده، مقاومت در باند 16080 تا 16200 قابل مشاهده است. در ادامه قدرت، تمرکز به بالاترین حد تاریخ نزدیک به 16800 تغییر می کند.

برعکس، اگر احساسات به نفع فروشندگان تغییر کند و قیمت ها به سمت جنوب حرکت کنند، اولین طبقه مهم برای تماشا در حدود 15700 قرار دارد. اگرچه این منطقه ممکن است ثباتی را در روند اصلاحی ایجاد کند، اما شکست می‌تواند زمینه را برای افت به سمت حمایت خط روند در 15500 فراهم کند. با حرکت پایین تر، هدف نزولی بعدی میانگین متحرک ساده 100 روزه خواهد بود.

  مهار اژدها - ایرنا

نمودار فنی نزدک 100

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView ایجاد شد

مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا هستید؟ پاسخ ها را در راهنمای تجارت سه ماهه رایگان ما کشف کنید. اکنون یک کپی درخواست کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا (XAU/USD) از رکورد قبلی خود فراتر رفت و برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود در روز دوشنبه رسید، اما به سرعت کاهش یافت و نشان داد که شکست صعودی مورد انتظار چیزی بیش از یک جعلی نبود.

اگرچه ممکن است گاو نر در حال حاضر دستمالی نخورده باشد، شمش یک چشم انداز فنی سازنده را حفظ کرده است. این بدان معنی است که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود باقی می ماند. گفته می شود، اگر این فلز گرانبها پیشرفت خود را از سر بگیرد، اولین مانع برای تماشای 2050 دلار و پس از آن 2070 دلار / 2075 دلار ظاهر می شود. فراتر از این منطقه، توجه به 2150 دلار معطوف می شود.

از طرف دیگر، اگر زیان در کوتاه مدت تشدید شود، حمایت اولیه حدود 2010 دلار است. این ناحیه می‌تواند در صورت تلفات اضافی به عنوان یک طبقه عمل کند، اما افت زیر آن ممکن است سیگنالی باشد که عقب‌نشینی عمیق‌تر در دوران بارداری است، با هدف نزولی بعدی نزدیک به 1990 دلار.

نمودار فنی قیمت طلا

نموداری از توضیحات بازار سهام به طور خودکار ایجاد شد

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/nasdaq-100-up-after-support-rejection-gold-down-despite-collapse-in-us-yields-20231205.html