مقامات در تعمیرات اساسی سیاست، USD/JPY ادغام می شوند

اخبار و تحلیل USD/JPY

مقامات BoJ تصمیمات قریب الوقوع در مورد Pivot Pivot را نادیده می گیرند

اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی ژاپن (BoJ) بر عدم قطعیت در مورد اینکه چه زمانی BoJ در موقعیتی قرار خواهد گرفت که از دهه‌ها سیاست پولی فوق‌العاده سست خارج شود، علیرغم اینکه تورم بیش از یک سال است که هدف 2 درصد را نقض کرده است، مشخص شده است. هیمینو، معاون فرماندار BoJ پیش از این اظهار داشت که کناره گیری از نرخ های بهره منفی برای خانوارها و همچنین شرکت ها سودمند خواهد بود. مقامات BoJ عموماً احساسات مثبت خود را در مورد تغییر نهایی در سیاست ابراز کرده اند، چیزی که همچنان به حمایت از ین ادامه می دهد.

کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی آمریکا، پیش از این اشاره کرده است که انتقال از شوک‌های جانبی عرضه به اثرات ناشی از تقاضا برای عوامل تعیین‌کننده تورم بسیار مهم است. دو حوزه کلیدی مورد توجه عبارتند از: تورم که هدف 2 درصدی را به شیوه ای پایدار و ثابت نقض می کند و همچنین رشد دستمزد کافی. مذاکرات دستمزد قرار است در اوایل سال آینده پس از اینکه سال 2023 سریع ترین رشد حقوق در سال های اخیر را نشان داد، آغاز شود.

نگاهی گسترده به ین ژاپن از طریق میانگین هم وزن ارزهای منتخب در زیر نشان می دهد که ین در حال افزایش است که امروز کمی پایین تر است.

شاخص ین ژاپن (GBP/JPY، دلار آمریکا/JPY، EUR/JPY، AUD/JPY)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

احتمال چرخش سیاست از سوی BoJ حمایت از ین است که با ضعیف شدن داده های اقتصادی و بهبود تورم نیز با کاهش ارزش دلار کمک می کند. بازارها به طور فزاینده ای در کاهش نرخ در ایالات متحده قیمت گذاری می کنند که هزینه های استقراض و شرایط مالی کلی در ایالات متحده را کاهش می دهد. بازدهی ایالات متحده با سرعتی سریعتر از ژاپن در حال کاهش است که حمایت نسبی را برای ین فراهم می کند.

گسترش اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا و ژاپن

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY پیش از داده های مشاغل اصلی ایالات متحده تجمیع می شود

در ماه اکتبر، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) به کاهش بالقوه در بازار کار اشاره کرد، زیرا 150 هزار شغل جدید اضافه شد. اعداد NFP عموماً در حال کاهش بوده اند، اما بالای صفر باقی مانده اند – که نشان دهنده انعطاف پذیری در بازار کار است. داده‌های NFP، CPI، رشد و احساسات همگی در هفته‌های اخیر پایین‌تر شده‌اند و بر دلار تاثیر گذاشته‌اند، اما برآورد 180 هزار دلاری برای نوامبر ممکن است چالشی برای فروش بیشتر دلار تا آخر هفته باشد، هرچند، به رقم بیکاری که تخمین زده می‌شود توجه کنید. بدون تغییر در 3.9٪ باقی می ماند، اما اگر چاپ به سمت بالا غافلگیر شود و علامت 4٪ را نشان دهد، می تواند بر دلار تاثیر بگذارد.

146.50 سطح پشتیبانی فعلی است که در آن به نظر می‌رسد که اقدام قیمت در انتظار کاتالیزور بعدی معامله می‌شود. از آنجایی که این هفته به شدت بر مشاغل ایالات متحده متمرکز است، امروز به داده های حقوق و دستمزد خصوصی ADP توجه کنید، پس از آن که گزارش JOLTs در ماه نوامبر فرصت های شغلی کمتری را نسبت به پیش بینی ها ثبت کرد. در صورت ادامه روند نزولی، 145 فلت سطح بعدی حمایت است. بازارهای صعودی در میانگین متحرک ساده 50 روزه آبی و علامت 150 ظاهر می شوند.

  واکنش چین به تحریم های جدید واشنگتن؛ آمریکا حق ندارد به عنوان پلیس جهانی عمل کند

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/yen-price-update-officials-mum-on-policy-overhaul-usd-jpy-consolidates-20231206.html