انتظارات نرخ تغییر GBP/USD و EUR/GBP حرکت می کند

پوند بریتانیا – تجزیه و تحلیل و نمودار GBP/USD و EUR/GBP

  • بانک مرکزی اروپا ممکن است در سال آینده نرخ بهره را 150 واحد کاهش دهد.
  • مشاغل ایالات متحده درایور بعدی GBP/USD را گزارش کنید.

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

رابیشترین خوانده شده: یورو (یورو) جدیدترین: تفسیر بانک مرکزی اروپای Dovish بر EUR/USD تاثیر می‌گذارد، بازدهی کاهش می‌یابد

نرخ بهره در منطقه یورو و ایالات متحده در سال آینده کاهش می یابد زیرا به نظر می رسد تورم در دو اقتصاد بیشتر کاهش یابد. انتظارات بازار فعلی نشان می‌دهد که بانک مرکزی اروپا نرخ‌ها را تقریباً یک و نیم درصد از سطح 4 درصد فعلی خود کاهش می‌دهد، در حالی که ایالات متحده 125 واحد پایه از محدوده فعلی صندوق فدرال رزرو 525-550 کاهش می‌دهد. هر دو بانک مرکزی ممکن است اولین کاهش نرخ خود را در پایان سه ماهه اول 2024 اعلام کنند.

نرخ ECB احتمالات

image1.png

CME FedFund انتظارات

image2.png

راهنمای رایگان ما در مورد نحوه تجارت را دانلود کنید پوند/دلار آمریکا

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

با افزایش انتظارات کاهش نرخ بهره، قدرت اساسی یورو و دلار آمریکا کاهش می یابد. حرکت عمده در دو هفته گذشته در یورو بوده است و این در مقابل طیف وسیعی از ارزهای دیگر قابل توجه است. با تضعیف یورو، شاخص دلار آمریکا (DXY) افزایش می‌یابد – یورو حدود 60 درصد از شاخص را تشکیل می‌دهد – و این را می‌توان به وضوح در نمودار روزانه DXY در هفته گذشته مشاهده کرد.

  سفر وزیر خارجه کره جنوبی به چین؛ کره شمالی محور اصلی گفت و گوها

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY).

image3.png

در مقابل انتظار می‌رود بانک انگلستان در سال آینده نرخ‌ها را 75 واحد کاهش دهد، که این امر موجب تقویت پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو می‌شود.

کابل در حال حاضر در دو طرف 1.2600 معامله می شود که توسط استرلینگ حمایت می شود و دلار آمریکا بر آن سنگینی می کند. تنظیم نمودار روزانه همچنان مثبت است، اما قدرت فعلی دلار آمریکا احتمالاً در روزهای آینده در این جفت ارز افزایش خواهد یافت. حمایت در 1.2547 و مقاومت در 1.2742 مشاهده می شود.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

image4.png

تصویر واضح تری از ضعف یورو/قدرت استرلینگ را می توان در EUR/GBP مشاهده کرد. این جفت در دو هفته گذشته بیش از دو رقم بزرگ سقوط کرده است و به سمت منطقه حمایت قبلی تا سطح 0.8492 حرکت می کند. به نظر می رسد این امر در کوتاه مدت ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP

image5.png

نمودارها با استفاده از TradingView

داده های معامله گران خرده فروشی EUR/GBP نشان می دهد که 74.50 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 2.92 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 3.34 درصد بیشتر از دیروز و 24.64 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 2.27 درصد بیشتر از دیروز و 19.64 درصد کمتر از هفته گذشته است.

تغییر احساسات خرده فروشی برای اقدام قیمت چه معنایی دارد؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% 5% 2%
هفتگی 23% -22٪ 6%

در پایان هفته، ما آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده را داریم که انتظار می رود 180 هزار شغل جدید ایجاد شده در نوامبر را نشان دهد. بازار کار همچنان در صدر اولویت های فدرال رزرو در مبارزه با تورم قرار دارد و هر گونه انحراف عمده از این پیش بینی بازار، دلار آمریکا و جفت دلار آمریکا را به سمت آخر هفته هدایت می کند.

image6.png

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-latest-shifting-rate-expectations-move-gbp-usd-and-eur-gbp-20231206.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار