هفته پیش رو ین ژاپن با افزایش شرط های فدرال رزرو: USD/JPY، EUR/JPY، AUD/JPY

:

دلار آمریکا، یورو، دلار استرالیا در مقابل ین ژاپن – اقدام قیمت:

  • USD/JPY پشتیبانی بالای کلید را نگه می دارد.
  • راEUR/JPYرالی خسته به نظر می رسد، در حالی که AUD/JPYریباند بدون بخار است.
  • چشم انداز کلید چیست؟ ین صلیب ها؟

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله USD/JPY

به نظر می رسد کاهش ین ژاپن در حال از دست دادن بخار است زیرا انتظارات فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره پس از اظهارات ناخواسته مقامات بانک مرکزی تغییر کرده است.

پس از اینکه چندین مقام فدرال رزرو از جمله نایب رئیس منتخب به «پرش» در ژوئن اشاره کردند، اکنون بازار با احتمال توقف ۷۹ درصدی در نشست ۱۳ تا ۱۴ ژوئن FOMC، در مقایسه با ۳۵ درصد یک هفته پیش، قیمت‌گذاری می‌کند. فیلیپ جفرسون، نامزد نایب رئیس، اواخر هفته گذشته گفت: «عدم افزایش نرخ در جلسه آتی به کمیته اجازه می‌دهد تا قبل از تصمیم‌گیری درباره میزان تحکیم بیشتر سیاست، داده‌های بیشتری را ببیند».

نامزد نایب رئیس اضافه کرد، با این حال، هر تصمیمی برای ثابت نگه داشتن نرخ ها نباید به عنوان پایان چرخه انقباض تلقی شود. پاول، رئیس فدرال رزرو ماه گذشته با توجه به تشدید شرایط اعتباری، درها را برای توقف در نشست ژوئن باز گذاشت، اما بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی اکنون تصمیمات خود را “جلسه به جلسه” اتخاذ خواهد کرد.

نمودار روزانه USD/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در همین حال، داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول ژاپن و نظرسنجی Econ Watchers در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شوند، که می‌تواند تا حدودی اقتصاد را روشن کند. داده‌های کلان با شاخص غافلگیری اقتصادی ژاپن در پایین‌ترین سطح از ژانویه قرار دارد. با توجه به اینکه تورم سرفصل ژاپن نشانه‌هایی از تعدیل را نشان می‌دهد و بانک ژاپن (BOJ) در تنظیمات سیاست‌های فوق‌العاده سست، نشانه‌های سیاست پولی بسیار کمی برای فشار معنی‌دار USD/JPY به هر جهت در حال حاضر وجود دارد. برای بحث بیشتر رجوع کنید به «احساس از اسلاید اخیر ین ژاپن: آیا شروع یک پائین آمدن مجدد است؟» منتشر شده در 1 ژوئن.

  تصحیح نفت خام در بازی. بازگشت مجدد گاز طبیعی ممکن است تمام نشده باشد

نمودار 240 دقیقه ای USD/JPY

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

USD/JPY: نگه داشتن بالای یک بالشتک کلید

USD/JPY از حمایت همگرای بسیار قوی در میانگین متحرک دوره 89 و لبه پایین ابر ایچیموکو در نمودارهای 240 دقیقه‌ای بازگشته است. با این حال، همانطور که نمودارهای شمعدانی با کد رنگی نشان می‌دهند، USD/JPY در مرحله تثبیت در فاز صعودی کوتاه‌مدت گسترده‌تر باقی می‌ماند (نمودار 240 دقیقه‌ای را ببینید).

این جفت در هفته گذشته از یک مانع سفت روی خط میانه یک کانال فورک از ژانویه (حدود ساعت 141.30) عقب نشینی کردند که تقریباً همزمان با لبه بالایی یک کانال صعودی نیز از ابتدای سال بود. بالاترین نرخ 141.00 هفته گذشته می تواند همچنان محدودیت هایی را برای آخرین بازگشت ایجاد کند. در جهت نزولی، USD/JPY باید به زیر سطح 133.75 اواسط ماه مه کاهش یابد تا فشار صعودی فوری کاهش یابد.

نمودار روزانه EUR/JPY

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/JPY: اقدام جانبی قیمت ممکن است کمی طولانی شود

افت شدید حرکت حتی زمانی که EUR/JPY در هفته گذشته تلاش کرد تا اوایل ماه می 151.60 را دوباره آزمایش کند، نشانه این است که این متقاطع ممکن است به دلیل تثبیت طولانی مدت با توجه به رالی مارس تا می باشد. این به دنبال عقب نشینی از لبه بالایی یک کانال در حال افزایش از اواسط سال 2022 است (نمودار را ببینید). هیچ تهدیدی برای روند صعودی گسترده تر وجود ندارد مگر اینکه EUR/JPY به زیر کف 145.50-146.50 برسد. در مجموع، EUR/JPY ممکن است در بازه زمانی 146.00-152.00 در این دوره تسویه شود.

  یونهاب مدعی شد : کره شمالی ۱۰ موشک شلیک کرد

نمودار هفتگی AUD/JPY

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

AUD/JPY: مبارزه در سقف کلیدی

AUD/JPY بار دیگر سد همگرای سخت را روی میانگین متحرک 200 روزه، مصادف با بالاترین قیمت فوریه 93.00، آزمایش می کند. جالب اینجاست که شتاب به طور قابل توجهی افزایش نیافته است تا قدرت تازه ای را که صلیب هفته گذشته نشان داد، منعکس کند. با این وجود، کراس برای بهبود چشم انداز مادی باید سقف را پاک کند. یک نشانه دلگرم کننده برای گاوها این است که AUD/JPY هیچ حمایتی را شکسته است و احتمال شکست نهایی را زنده نگه می دارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-week-ahead-as-fed-skip-bets-grow-usd-jpy-eur-jpy-aud-jpy-20230605.html