پس از اعلام کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت خام دوباره جهش کرد. WTI بالاتر؟

نفت خام، اوپک پلاس، WTI، دلار آمریکا، داده های شغلی ایالات متحده، عربستان سعودی، روسیه – نکات گفتگو

  • نفت خام پس از اعلام کاهش تولید اوپک پلاس به سطوح بالاتری جهش کرد
  • نشست ژوئن اوپک پلاس واکنش قیمتی را نشان داد که پیش‌بینی شده بود
  • این دلار آمریکا ممکن است سنگین شود روغن اگر به صعود ادامه دهد آیا WTI تجمع خواهد کرد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از آنکه اوپک پلاس کاهش تولید را در آخر هفته اعلام کرد که از اول ژوئیه اعمال می شود، نفت خام روز دوشنبه به بالاترین حد 5 هفته اخیر باز شد.

این تصمیم در نشست وین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک پلاس) پس از اقدام مشابهی در آوریل گرفته شد که شاهد رقابت طلای سیاه به اوج 6 ماهه بود.

پس از آن دوره، در ابتدای ماه گذشته پیش از کنفرانس آخر هفته گذشته، به پایین‌ترین حد در 18 ماه گذشته سقوط کرد. روند قیمت تا کنون امروز تا حدودی مشابه بوده است، با افزایش اولیه بیش از 4 درصدی از روز جمعه، قبل از اینکه بیشتر این افزایش ها را از بین ببرد. آخرین قیمت ها را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

در داخل اوپک پلاس، عربستان سعودی بیشتر کارهای سنگین را انجام خواهد داد و تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این نشان می دهد که بزرگترین کشور صادرکننده نفت حدود 9 میلیون بشکه در روز است که از حدود 10.5 میلیون بشکه در روز قبل از کاهش ماه آوریل کمتر است.

  افزایش دوباره قیمت طلا با کاهش دلار، ژئوپلیتیک مسلط است

اهداف تولید روسیه بدون تغییر باقی ماندند و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) مجوز افزایش اندکی را به دست آورد در حالی که برخی از کشورهای آفریقایی شاهد کاهش متوسطی بودند و تولید آنها تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

این اقدام تا حدودی توسط عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی تلگراف شده بود.

دو هفته پیش او گفت: «دلالان، مانند هر بازاری، آنجا هستند تا بمانند. من مدام توصیه می کنم که اونا خواهند بود. آنها در ماه آوریل این کار را انجام دادند. من مجبور نیستم کارتم را نشان دهم، من یک بازیکن پوکر نیستم… اما فقط به آنها می گویم، مراقب باشید.”

دلار آمریکا نیز پس از داده‌های مشاغل مختلط در روز جمعه که بر اساس داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، در ماه می 339 هزار شغل اضافه شد، برای شروع هفته قوی‌تر است. این رقم 195 هزار مورد پیش بینی شده را شکست داد و همچنین یک تجدید نظر رو به بالا در رقم آوریل به 295 هزار از 253 هزار رسید.

با این حال، نرخ بیکاری از 3.4 درصد قبل و بالاتر از 3.5 درصد پیش بینی به 3.7 درصد افزایش یافت.

هفته گذشته برخی از سخنرانان فدرال رزرو به این نکته اشاره کردند که ممکن است این بانک در نشست 14 ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) از افزایش قیمت خودداری کند. اکنون در دوره خاموشی هستیم تا اعضای کمیته تا پس از گردهمایی در مورد سیاست‌گذاری اظهارنظرهای عمومی کنند. بدون راهنمایی بیشتر در مورد تفکر فدرال رزرو، عدم اطمینان و حدس و گمان ممکن است شاهد افزایش نوسانات در سراسر بازارها از جمله قیمت نفت باشد.

  GBP/USD تست 1.2700 جلوتر از NFPهای ایالات متحده

نمودار نفت خام WTI

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-jumps-again-after-opec-announced-production-cuts-higher-wti-20230605.html