افزایش دوباره قیمت طلا با کاهش دلار، ژئوپلیتیک مسلط است

تجزیه و تحلیل و نمودار قیمت طلا (XAU/USD).

  • طلا به نظر می رسد برای ششمین جلسه متوالی با سود آماده شده است
  • درگیری در اوکراین و غزه زیربنای بازار است
  • چشم انداز کاهش نرخ های بهره، البته نه به زودی، نیز کمک کننده است

پیش‌بینی فنی و بنیادی طلای Q1 رایگان ما را دانلود کنید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در روز پنجشنبه به روند صعودی خود ادامه داد، زیرا با کاهش اندکی دلار آمریکا و طیف معمول ریسک‌های ژئوپلیتیک گسترده‌ای که تمایل به حمایت از بازار دارند، تقویت شد.

با ادامه درگیری در اوکراین و غزه، به نظر می رسد که قدیمی ترین دارایی پناهگاه پشتوانه داشته باشد، حتی در شرایطی که جهان سرمایه گذاری با این احتمال که هزینه های وام برای مدت طولانی تری از آنچه در ابتدای سال تصور می کردند بالا باقی بماند، کنار می آید.

انتشار صورتجلسه روز چهارشنبه از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو در ژانویه نشان داد که بانک مرکزی بیشتر نگران خطرات تورمی ناشی از کاهش زودهنگام نرخ ها است تا اینکه برای مدتی طولانی تر در سطوح فعلی باقی بماند. در حالی که نرخ‌های بالاتر و بازدهی بالاتر همیشه برای دارایی‌های بی‌بازده مانند طلا باد مخالف خواهد بود، بازار همچنان مطمئن است که نرخ‌های آمریکا در سال جاری کاهش خواهد یافت و سایر اقتصادهای بزرگ شاهد اقدامات مشابهی خواهند بود.

تا زمانی که چنین باشد، طلا حمایت خواهد شد، حتی اگر دارایی‌هایی که ریسک بیشتری دارند، مانند سهام، از سودهای قوی برخوردار باشند. گلدمن ساکس در این هفته پیش‌بینی کرده است که طلا در واکنش به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، همراه با مس، نفت و سایر بخش‌های مجتمع کالایی، شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

  تغییر وزیر خارجه چین/ سفیر چین در آمریکا رئیس دستگاه دیپلماسی پکن شد

ممکن است هفته رو به پایان باشد، اما چند نقطه داده هنوز در راه است که ممکن است انتظارات سیاست پولی و در نتیجه طلا را تغییر دهد. ارقام شاخص مدیران خرید ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر می شود و آخرین قرائت آلمان در مورد رشد اقتصادی سه ماهه چهارم روز جمعه همراه با اعتماد مصرف کننده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار روزانه قیمت طلا با استفاده از TradingView گردآوری شده است

پایان در سبز امروز ششمین جلسه متوالی افزایش طلا را نشان خواهد داد، طلا که در روز پنج شنبه بالاترین قیمت ده روزه جدید را درست زیر 2035 دلار در هر اونس به ثبت رساند.

اگر گاوها بخواهند پایگاهی بسازند که از 5 تا 9 فوریه به منطقه مقاومت 2035-2037 دلاری بازگردند، باید بازگردند. قیمت ها در محدوده بسیار گسترده ای بین 1982.34 دلار و 2078.62 دلار باقی می مانند که از اواخر نوامبر سال گذشته بازار را محدود کرده است.

حمایت زیر این محدوده در سومین فیبوناچی اصلاحی صعود به اوج های 4 دسامبر از پایین ترین سطح 6 اکتبر است. این رقم به 1976.84 دلار می رسد.

قابل ذکر است، قیمت ها همچنان بالاتر از میانگین متحرک 100 روزه خود باقی می مانند، همانطور که از اواسط اکتبر گذشته است. این نقطه در حال حاضر به مرز 2000 دلار رسیده است، که در صورتی که رالی فعلی نزدیک به سطوح فعلی کاهش یابد، می‌تواند به زودی آزمایش شود.

با این حال، به نظر می‌رسد با توجه به تعداد زیادی از حمایت‌های اساسی در حال حاضر، دامنه وسیعی وجود داشته باشد.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -13٪ 10% -4٪
هفتگی -17٪ 24% -3٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-rise-again-on-weaker-dollar-geopolitics-dominate-20240222.html