دلار آمریکا در حالی که نفت خام در حال چرخش است، سطح بالایی را حفظ می کند. دلار بالاتر؟

دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، اوپک پلاس، WTI، برنت، نفت خام، سقف بدهی – نکات قابل بحث

  • این دلار آمریکا برای شروع هفته با بازدهی بلند خزانه داری، رشد روز جمعه را حفظ کرد
  • اوپک پلاس تولید خود را کاهش داد و عربستان سعودی نقش کلیدی در افزایش تولید داشت روغن قیمت
  • با دور شدن معضل بدهی، تصورات از نرخ‌های فدرال رزرو می‌تواند مشکل باشد دلار آمریکا راننده

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در حالی که بازارها دستور کار کاهش تولید اوپک پلاس را که در آخر هفته اعلام شد، هضم کردند، دلار آمریکا به افزایش اندکی افزود.

USD توسط گزارش مشاغل مختلط در روز جمعه که به طور کلی بیشتر مثبت از منفی دیده می شود، کمک شده است. بازارهای ارز تاکنون هفته آرامی را آغاز کرده اند.

بر اساس داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، 339 هزار شغل در ماه مه اضافه شد. این رقم 195 هزار مورد پیش بینی شده را شکست داد و همچنین یک تجدید نظر رو به بالا در رقم آوریل به 295 هزار از 253 هزار رسید.

با این حال، نرخ بیکاری از 3.4 درصد قبل و بالاتر از 3.5 درصد پیش بینی شده به 3.7 درصد رسید.

شاخص‌های سهام APAC معمولاً پس از اینکه وال استریت در جلسه نقدی خود به سودهای مناسبی دست یافت، روز مثبتی را پشت سر گذاشتند تا هفته گذشته پس از حل و فصل توافق سقف بدهی که روحیه را بهبود بخشید، به پایان رسید. معاملات آتی به سمت شروعی ضعیف برای دوشنبه اشاره می کنند.

  دستیار وزیرخارجه چین: توافق ایران و عربستان ابتکاری روشن برای امنیت جهانی بود

این روحیه با قرائت PMI خدمات Caixin چین در ماه می 57.1 به جای 55.2 مورد انتظار و 56.4 قبلی افزایش یافت.

اعلام اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت در میان این کارتل باعث شد عربستان سعودی بیشترین کاهش تولید را متحمل شود. آنها سهم خود را در عرضه جهانی 1 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد.

امارات هدف تولید خود را افزایش داد در حالی که روسیه بدون تغییر باقی می ماند.

نفت خام امروز در بازار آزاد افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون بخشی از افزایش قیمت ها را رها کرده است، اگرچه قیمت ها همچنان بالاتر از جایی است که جلسه جمعه را بسته بود.

قرارداد آتی WTI نزدیک به 72.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت کمی زیر 77 دلار است. قیمت های زنده را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

بازدهی خزانه داری برای شروع هفته با بالا ماندن اوراق قرضه 1 ساله نزدیک به بالاترین سطح 23 ساله بالای 5.30 درصد باقی مانده است.

14 ژوئن جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است و دوره خاموشی در آخر هفته آغاز شد. این بدان معنی است که اعضای کمیته تا پس از گردهمایی هیچ اظهارنظر عمومی در مورد سیاست ها نخواهند داشت.

با نگاهی به آینده، پس از CPI سوئیس و PPI منطقه یورو، ایالات متحده اطلاعات سفارشات کارخانه و کالاهای بادوام را مشاهده خواهد کرد. فردا RBA در مورد سیاست های پولی و به دنبال آن بانک کانادا در روز چهارشنبه تصمیم خواهد گرفت.

برای رویدادهای بیشتر تقویم را بررسی کنید.

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

به نظر می رسد شاخص DXY در حال حاضر در یک الگوی جانبی کوتاه مدت قرار دارد. مقاومت ممکن است در ناحیه 104.70 – 104.80 باشد که بالاترین سطح هفته گذشته و همچنین 76.4٪ فیبوناچی بازگردانی بود.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح اخیر 103.38 یا نقطه شکست 102.80 قرار گیرد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-holds-the-high-ground-while-crude-oil-whips-around-higher-usd-20230605.html