کابل در صندلی پوند جلوتر از CPI، BoE

اخبار و تحلیل GBP/USD

  • نمودار هفتگی GBP/USD پتانسیل صعودی بلندمدت بیشتری را نشان می دهد
  • وضعیت صعودی کیبل احتمالا در هفته آینده به جلسه CPI و BoE ادامه خواهد داد
  • رویدادهای ریسک عمده: CPI انگلستان و تصمیم نرخ BoE
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

با نحوه تنظیم قبل از انتشار داده های اصلی آشنا شوید

نمودار هفتگی GBP/USD پتانسیل صعودی بیشتری را در درازمدت نشان می دهد

با نگاهی به نمودار هفتگی GBP/USD، گاوها پس از جهش حمایتی در حدود 50% اصلاحی فروش عمده 2021 تا 2022 در 1.2295، سه هفته قوی را تجربه کردند. این هفته، حرکت صعودی قیمت به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر بالاتر از شکل‌گیری گوه در حال افزایش معامله می‌شود و حتی منطقه مقاومت را در حوالی 1.2700 شکسته است. در صورتی که بانک مرکزی انگلستان (BoE) دیدگاه جنگ طلبانه تر از آنچه انتظار می رفت ارائه دهد، کابل احتمالاً پشتیبانی خواهد شد. با این حال، ریسک‌های نزولی همچنان وجود دارد، زیرا بازار در حال حاضر 130 واحد پایه بیشتر را در شروع سال آینده پیش‌بینی می‌کند، چیزی که BoE در گذشته نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است. یک افزایش 25 بیتی بر ثانیه می تواند مقداری از بخار مربوط به حرکت صعودی را آزاد کند، با مشاهده حرکت کابل کمی پایین تر، به سمت حمایت از خط روند شیب دار رو به بالا (مقاومت سابق).

  پکن: قطار باری چین-اروپا عامل ثبات و تقویت روابط تجاری دو طرف است

نمودار هفتگی GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ملاحظات فنی GBP/USD پیش از CPI و BoE

نمودار روزانه به مشاهده تحولات اخیر در این جفت کمک می کند، زیرا عملکرد قیمت در معاملات دیروز بالای منطقه مقاومت بسته شد، در حالی که این سطح را تا روز جمعه حفظ کرد. سطح بعدی مورد علاقه به سمت صعودی تماماً در سطح روانی 1.3000 است. در سمت نزولی سکه، 1.2700 به حمایت فوری تبدیل می شود و به دنبال آن 1.2585 قرار می گیرد. RSI نشان می دهد که این جفت در آستانه خرید بیش از حد است و شانس عقب نشینی قبل از ریسک رویداد اصلی هفته آینده را افزایش می دهد.

نمودار روزانه GBP/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک برای هفته پیش رو

در روز جمعه، بولارد قرار است ظاهر شود، اگرچه، او در حال انجام یک سخنرانی است، بنابراین انتظار کمی وجود دارد که او مانند سخنرانی های قبلی، موجی از بازار را بفرستد. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو نیز قرار است امروز با جمع آوری روز و هفته با داده های اولیه نظرسنجی احساسات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان در ایالات متحده ظاهر شود.

هفته آینده به شدت بر بریتانیا متمرکز است، با CPI در روز چهارشنبه و بانک انگلستان تصمیم در مورد نرخ روز پنجشنبه که در آن بازارها 25 واحد افزایش با احتمال خارجی حتی 50 واحد در ثانیه را پیش بینی می کنند. افزایش میانگین درآمد بریتانیا و فشارهای گسترده قیمت‌ها در مواجهه با شرایط مالی سخت‌تر ثابت شده است، اما پیش‌بینی می‌شود که تورم در بقیه سال به دلیل تأثیرات پایه و کاهش قیمت‌های انرژی، به شدت کاهش یابد.

  طلا قطع شد، نزدک 100، یورو/دلار، پوند/دلار آمریکا به دلیل کاهش بازدهی آمریکا

در نهایت، جروم پاول قرار است در مقابل کمیته بانکداری سنا برای ارائه گواهی درباره تصمیمات اخیر سیاست پولی شرکت کند. علیرغم اینکه فدرال رزرو به بازارها اطمینان می داد که بخش بانکی باثبات است، دوره های استرس در گذشته تمایل داشتند خود را نشان دهند. صحبت در مورد “ادغام” بالقوه می تواند نگرانی ها را دوباره برانگیزد، اما انتظار می رود جلسه دو روزه تا حد زیادی طبق معمول انجام شود.

image3.png

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gbp-usd-update-cable-in-the-pound-seat-ahead-of-cpi-boe-20230616.html