کاهش مالیات، سرمایه گذاری تجاری و کاهش بدهی

نکات اصلی از بیانیه پاییز 2023 بریتانیا

  • کاهش 2 درصدی نرخ بیمه اصلی کشور از 12 درصد به 10 درصد برای 27 میلیون نفر
  • هزینه کامل سرمایه گذاری برای مشاغل دائمی شده است. بر اساس برآوردها، سرمایه گذاری تجاری سالانه 20 میلیارد پوند بهبود می یابد
  • افزایش 8.5 درصدی حقوق بازنشستگان دولتی از آوریل 2024
  • مزایای رفاهی مطابق با رقم CPI سپتامبر 6.7 درصد به جای شایعه شده و رقم کمتر اکتبر رشد می کند.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

کاهش مالیات، کاهش بدهی و افزایش گسترده کسب و کارهای بریتانیا

در پاییز گذشته، صدراعظم جرمی هانت به عنوان محدودیت آسیب وارد شد، اکنون او کمی فضای چروکیده در بودجه خود دارد و هدفش رشد است. اکنون که تورم به نصف کاهش یافته است و بسته‌های محرک/حمایت به تدریج حذف شده‌اند، دولت در بودجه حداقلی را در اختیار دارد که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند از آن برای کاهش بار مالیات استفاده شود. حق با آنها بود، خوب.

کاهش مالیات بر مالیات بر درآمد اعمال نشد، بلکه بر درصد مالیات بر درآمد ملی که برای 27 میلیون نفر در بریتانیا اعمال خواهد شد، اعمال شد. این امر اکنون این انتظار را ایجاد کرده است که درخواست های نخست وزیر برای کاهش نرخ مالیات پایه، رویداد اصلی بودجه پیش از انتخابات عمومی در بهار باشد.

علاوه بر این، کسب و کارها می توانند به طور دائم هزینه های سرمایه گذاری را به طور کامل هزینه کنند. این به طور بالقوه می تواند حدود 20 میلیارد پوند سرمایه گذاری در سال جذب کند. علاوه بر این، دولت بریتانیا متعهد به کاهش نرخ استقراض دولت در مقایسه با نرخ رشد اقتصادی است – پیش‌بینی‌های OBR نشان می‌دهد که بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی در اکثر دوره پیش‌بینی کاهش می‌یابد و به سطح پایین 90 درصد نزدیک می‌شود.

  افزایش ۷.۲ درصدی بودجه دفاعی ۲۰۲۳ چین

OBR به‌روزرسانی‌هایی را برای پیش‌بینی‌های رشد بریتانیا ارائه کرد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر مورد بازنگری قرار گرفتند – که نیاز به افزایش بهره‌وری را برجسته می‌کند. سال 2023 در مسیر پیشی گرفتن از پیش‌بینی‌های ماه مارس قرار دارد، اما این جایی است که خبرهای خوب به پایان می‌رسد. انتظار می رود سال 2024 شاهد رشد ناچیز 0.7 درصدی نسبت به 1.8 درصد قبلی و 1.4 درصد رشد در سال 2025 در مقابل برآوردهای قبلی 2.5 درصدی باشد. چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر رشد 0.5 درصدی و 0.6 درصدی را در سال های 2023 و 2024 نشان داد.

پیش بینی OBR در مورد رشد انگلستان

image1.png

منبع: OBR تهیه شده توسط ریچارد اسنو

واکنش فوری بازار

این بیانیه شاهد تحرک کمی در دارایی های بریتانیا بود که در زیر از طریق نمودارهای 5 دقیقه ای کابلی و FTSE مشاهده می شود.

GBP/USD، نمودار 5 دقیقه ای FTSE

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

استرلینگ دیروز افزایش اندکی دریافت کرد زیرا سیاستگذاران بانک انگلستان (BoE) به هشدار درباره خطرات صعودی برای تورم ادامه دادند و هشداری را در مورد مطالعه بیش از حد در چاپ های اخیر تورم صادر کردند. علیرغم اینکه دلار پس از دقایقی نسبتاً جنگ طلب اما قدیمی FOMC در شب گذشته، افزایشی جزئی دریافت کرد، کابل را تقویت کرد.

پوند/دلار آمریکا نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX

  GBP/USD در خطر سقوط آزاد در صورت شکسته شدن سطح روانی 1.2000



منبع: https://www.dailyfx.com/news/uk-autumn-statement-tax-cuts-business-investment-and-debt-reduction-20231122.html