کاهش نفت در مورد توافق آمریکا و ونزوئلا و سکوت اوپک در مورد تماس های تحریم

پیش بینی قیمت نفت:

  • روغن در جلسه اروپا در حالی که شرکت کنندگان در بازار چشم اندازهای معامله ایالات متحده و ونزوئلا را می سنجند، دست و پنجه نرم کرد.
  • اوپک در پی درخواست‌های ایران برای یک توافق ساکت می‌ماند روغن تحریم
  • IG Client Sentiment نشان می دهد که معامله گران 68 درصد سود خالص در WTI دارند. نشانه ای از پتانسیل نزولی بیشتر با توجه به دیدگاه مخالف نسبت به احساسات مشتری که در DailyFX اتخاذ شد؟
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدام قیمت، الگوهای نمودار و میانگین های متحرک، بررسی کنید بخش آموزش DailyFX.

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

قیمت نفت دیروز به دنبال تماس های ایران در مورد تحریم نفتی که فعالان بازار را در حالت آماده باش قرار داد، افزایش یافت. با این حال، فقدان اظهار نظر از سوی کشورهای اوپک همراه با توافق با ونزوئلا باعث شده است که قیمت نفت امروز به دلیل امید به افزایش تولید کاهش یابد.

برای نکات و ترفندهای تجارت نفت، راهنمای رایگان خود را اکنون دانلود کنید!!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

معامله آمریکا و ونزوئلا و تحولات خاورمیانه

ایالات متحده با کاهش تحریم ها علیه ونزوئلا موافقت کرده است و فعالان بازار امیدوارند که تولید نفت افزایش یابد. با این حال، به گفته کارشناسان، لغو تحریم ها به سرعت تولید کشور را افزایش نمی دهد، بلکه می تواند با بازگرداندن برخی شرکت های خارجی به میادین نفتی، سود را افزایش دهد. کارشناسان همچنین کمبود سرمایه گذاری و زوال زیرساخت ها را به عنوان یک نگرانی کلیدی در مورد سطح تولیدی که ممکن است مورد انتظار باشد ذکر کرده اند. به گفته منابع، اوپک هیچ تاثیر عمده ای از کاهش تحریم ها نمی بیند.

  داده های PCE ایالات متحده انتظارات را شکست داد

توافق با ایالات متحده باعث شد که ونزوئلا معافیت های گسترده ای از ایالات متحده دریافت کند و بسیاری از کارشناسان انتظار آزادی عمل زیادی را ندارند که اعلام شده بود. این اقدام ایالات متحده برای مقابله با قیمت های بالای نفت در سطح جهان است زیرا اوپک کاهش تولید خود را تا پایان سال 2023 حفظ کرده است. این می تواند به ونزوئلا کمک کند زیرا این کشور به دنبال بهبودی پس از سال ها تحریم هایی است که تا حد زیادی اقتصاد را فلج کرده است.

کاهش تولید نفت ونزوئلا

image1.png

منبع: Refinitiv

تنش ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد، اما بدون هیچ تغییر قابل توجهی، ممکن است هیچ انگیزه واقعی برای حرکت قیمت نفت به بالاترین سطح اخیر نبینیم. همانطور که در اکثر اوقات گفته ام، تنها دخالت سایر کشورهای عربی می تواند تاثیر مادی بر قیمت نفت داشته باشد. با توجه به اینکه ایران در این مرحله پرطرفدارترین است، هرگونه تحولات در اطراف راسته هرمز نیز باید رصد شود زیرا این امر می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت نفت داشته باشد.

با تجزیه و تحلیل عمیق چشم انداز نفت، که بینش هایی را از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

رویدادهای مخاطره آمیز پیش رو

اکثر داده های ایالات متحده در حال حاضر امروز منتشر شده است، اما ما یک عصر شلوغ در پیش داریم. امروز تعداد زیادی از سخنرانان فدرال رزرو با پاول، رئیس فدرال رزرو، آغاز به کار خواهند کرد. جالب است که هر گونه بینش جدید از سوی سیاست گذاران فدرال رزرو در مورد موج اخیر داده های ایالات متحده و هرگونه اظهار نظر در مورد جلسات FOMC در نوامبر و دسامبر که احتمالاً نوعی نوسان را ایجاد کند، جالب خواهد بود.

  اخبار طلا و ارز، تحلیل ها و نمودارها | persianforexacademy

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، هم WTI و هم برنت از زمان شروع تنش در خاورمیانه، اوج‌ها و پایین‌ترین قیمت‌ها را چاپ کرده‌اند. نگاهی به WTI و اقدامات اولیه قیمت امروز حکایت از یک اصلاح احتمالی دارد که به نظر می رسد در زمان نگارش این مقاله در حال اتمام است.

WTI حدود 2 دلار از پایین ترین سطح روزانه 85.50 افزایش یافته است و بسته شدن شمع روزانه بالاتر از علامت 88.30 می تواند حرکت به سمت بالاترین قیمت اخیر را باز کند. من فکر نمی‌کنم که فعالان بازار به اندازه کافی باور داشته باشند که به سمت علامت 100.00 حرکت کنند. با این حال، با توجه به متغیرها و شگفتی‌های زیادی که قبلاً در سال 2023 دیده‌ایم، این احتمال وجود دارد که 100.00 بشکه همچنان به نتیجه برسد.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 19 اکتبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

نفت برنت نیز امروز با فروش جزئی مواجه شد، اما سریعتر از WTI بهبود یافت و در روز حدود قیمت 90.50 در قیمت سبز معامله شد. با توجه به اینکه دیروز بسته شدن شمع روزانه را بالاتر از علامت 90.00 ثبت کردیم و شمع امروزی در حال حاضر به عنوان شمع چکشی معامله می شود نیز از صعود بیشتر حمایت می کند، می تواند کلیدی باشد. بسته شدن روزانه امروز می تواند کلیدی باشد و باید نظارت شود.

نمودار روزانه نفت برنت – 19 اکتبر 2023

  همکاری انگلیس و ژاپن در تولید جنگنده‌های نسل جدید

منبع: TradingView

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 68٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های Long دارند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در DailyFX اتخاذ شد، آیا این نشانه ای از ادامه کاهش قیمت نفت است؟

برای نگاهی عمیق تر به داده های احساسات مشتری WTI/Oil و نکاتی در مورد نحوه استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -7٪ -2٪ -5٪
هفتگی -9٪ 18% -2٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-slides-on-us-venezuela-deal-and-opec-silence-on-embargo-calls-20231019.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار