ین ژاپن همچنان تحت تاثیر وضعیت خارج از سیاست BOJ قرار دارد

  • سرمایه گذاران از بانک های مرکزی هر دو طرف خواهند شنید USD/JPY این هفته
  • به نظر می رسد که بانک مرکزی ژاپن به تنظیمات سیاستی بسیار سست خود پایبند باشد
  • اگر چنین است ین به بازده بهتر بازنده خواهد شد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

بیاموزید که چگونه برای اخبار مهمی مانند FOMC در این هفته آماده شوید

ین ژاپن در روز چهارشنبه اندکی در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، پیش‌بینی گسترده‌تر USD/JPY در یک هفته به طور مداوم صعودی باقی می‌ماند که مطمئناً نابرابری‌های سیاست پولی را تا حد زیادی به نفع دلار نشان می‌دهد.

هم فدرال رزرو آمریکا و هم بانک ژاپن تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام خواهند کرد که اولی اواخر چهارشنبه و دومی در روز جمعه سررسید خواهد شد. در حالی که انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده چرخه طولانی افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند، در یازده جلسه اخیر در واکنش به افزایش تورم، شرایط وام دهی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

در مقابل، بانک مرکزی ژاپن به سیاست پولی بسیار سست پایبند بوده و تورم را یک پدیده بین المللی می داند. تقاضای ژاپنی‌های داخلی که به شدت می‌خواهد ایجاد کند، همچنان گریزان است. تصور می‌شود که حتی ارتقای دیدگاه تورم داخلی BoJ بعید به نظر می‌رسد که منجر به انقباض خودکار پولی شود.

فرماندار کازو اوئدا بر لزوم پایبندی به تنظیمات سیاست فعلی تا زمانی که رشد پایدار در دستمزدها همراه با افزایش قیمت ها باشد، تاکید کرده است. همچنان نرخ بهره کوتاه مدت را هدف قرار می دهد منهای 0.1 درصد است و بازده اوراق قرضه محلی را روی صفر درصد محدود می کند. اینها در هر زمان، مجموعه‌ای از اهداف سیاستی فوق‌العاده سست خواهند بود، و در حال حاضر در میان بانک‌های مرکزی بزرگ یک نقطه پرت هستند. BoJ در حال حاضر انتظارات بازار را برآورده کرده است و هفته گذشته گفت که نیازی به تغییر سیاست بازدهی خود در این ماه نمی بیند.

  طراحی دکوراسیون داخلی - استودیو قاف

در اصل همه اینها به این معنی است که ین ارز نهایی تامین مالی برای به اصطلاح “تعاملات حمل و نقل” باقی خواهد ماند که در آن به نفع واحدهای فراوان و با بازده بهتر و به ویژه دلار آمریکا فروخته می شود.

BoJ شناخته شده است که این روند را “منظم” نگه می دارد، در واقع این کار را در سپتامبر گذشته انجام داد، زمانی که USD/JPY تا سطح 145 افزایش یافت. با نزدیک شدن دوباره این جفت به آن سطح، بازار ممکن است مراقب اقدامات «مداخله» بیشتر باشد. BoJ همچنین احتمالاً به دیدگاه خود مبنی بر اینکه سومین اقتصاد ملی بزرگ جهان در آستانه بهبودی متوسط ​​پس از همه‌گیری است که با باد مخالف شرکای صادراتی اصلی خود مواجه است، پایبند است. اگر اینطور باشد، بعید است که احساسات نسبت به ارز تغییر کند.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

رشد USD/JPY در چند هفته گذشته به دلیل پیش‌بینی این که فدرال رزرو احتمالاً حداقل موقتاً به دنبال افزایش طولانی مدت افزایش نرخ بهره است، اندکی متوقف شده است. این به وضوح در نمودار روزانه قابل مشاهده است، جایی که قله های 30 می در 140.9 بدون چالش باقی مانده اند.

این جفت نسبتاً در یک باند معاملاتی در روند صعودی گسترده قرار گرفته است، با حمایت در منطقه 138.50 در هنگام آزمایش بسیار محکم است.

همچنین واضح است که روند صعودی گسترده‌ای که از زمان پایین‌ترین سطح 27 مارس مشاهده می‌شود، تا حد زیادی در جای خود باقی می‌ماند و در عین حال، سوگیری صعودی همچنان باقی خواهد ماند. در واقع، مرز پایینی این کانال روند صعودی تا 136.73، بیش از سه ین کامل کمتر از سطح فعلی بازار، وارد نمی‌شود.

  چین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکاری‌های اقتصادی خود را افزایش می‌دهند

هنگامی که این هفته پربار بانک مرکزی از راه رسید، به نظر می رسد که احتمال اینکه USD/JPY یک بار دیگر بالاترین قیمت های اخیر را به چالش بکشد بسیار زیاد است.

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که در این نقطه، بازار کمتر از USD/JPY است، که ممکن است نشان دهد که سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند که در کوتاه‌مدت انگیزه برای افزایش پایدار افزایش نمی‌یابد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-still-battered-by-boj-s-policy-outlier-status-20230614.html